اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ برتر والیبال ایران: برتری ایفاسرام ، پاس و مس مقابل رقبا

تیم‌های ایفاسرام اردکان، پاس گرگان و مس رفسنجان با شکست حریفان به نخستین پیروزی خود در لیگ برتر مردان ۱۴۰۲ دست یافتند.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته نخست مرحله مقدماتی سی‌وهفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (یکشنبه ۳۰ مهر) با هفت دیدار در شهرهای اردکان، سرچشمه، سیرجان، گرگان، اصفهان و تهران (دو مسابقه) پیگیری می‌شود.

در چهارمین دیدار هفته نخست، ایفاسرام اردکان میزبان شهرداری گنبد کاووس بود و سه بر یک حریف را شکست داد تا به نخستین برد خود در لیگ برتر امسال دست یابد.

ایفاسرام که دومین حضور خود در لیگ برتر مردان را تجربه می‌کند و سال گذشته با سرمربیگری علیرضا طلوع‌کیان در جایگاه هفتم مسابقات قرار گرفت، در اولین دیدار خانگی خود در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازات ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۲ و ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی رسید تا لیگ برتر مردان ۱۴۰۲ را با برد آغاز کند.

شهرداری گنبد تنها در ست دوم موفق عمل کرد و ۲۵ بر ۱۹ ایفاسرام را شکست داد تا پذیرای شکست سه بر یک برابر حریف باشد.

نماینده گنبد که سابقه طولانی در این مسابقات دارد، سال گذشته در رتبه سیزدهم قرار گرفت و به دسته یک سقوط کرد، اما با خرید امتیاز راه‌یاب ملل مریوان به لیگ برتر بازگشت و با سرمربیگری رحمان رئوفی در تلاش برای حضوری موفق در لیگ برتر ۱۴۰۲ است. این تیم هفته آینده برابر هورسان رامسر باید برای کسب نخستین برد خود تلاش کند.

محمدحسین شفقی به عنوان نماینده سازمان لیگ و بهروز جعفری به عنوان ناظر فنی و داوری در این دیدار که به مدت ۱۲۴ دقیقه ادامه یافت، حضور داشتند.

در این دیدار امید فولادی‌وندا داور اول و محمدرضا عزیزیان داور دوم بودند و ۶۰۰ تماشاگر از نزدیک شاهد این مسابقه بودند.

تیم پاس هم در پنجمین مسابقه این هفته در سالن امام خمینی (ره) گرگان میزبان نیان الکترونیک خراسان بود و به سختی میهمان خود را شکست داد.

پاسی‌‌ها در این مسابقه که به مدت دو ساعت و ۱۹ دقیقه طول کشید، سه بر دو به پیروزی رسیدند تا دو امتیاز از هفته نخست به دست آورند.

نماینده مشهد در ست‌های اول و چهارم ۳۳ بر ۳۱ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا یک امتیاز خود را قطعی کند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۶ نتیجه را واگذار کرد.

محمدرضا درفش کاویان و حامد آقا براری داوران اول و دوم این مسابقه بودند و حمید حق‌بین و علی یاوری بر این دیدار که با حضور ۶۰۰ تماشاگر برگزار شد، نظارت داشتند.

در دیگر مسابقه هفته نخست لیگ برتر مردان تیم طبیعت که نخستین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند در سالن ۹ دی رفسجان به مصاف مس رفسنجان رفت.

شاگردان ابراهیم وادی در این مسابقه سه بر دو مغلوب میزبان شدند تا به یک امتیاز به دست آمده اکتفا کنند.

مس در ست‌های اول و سوم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱ و ۳۱ بر ۲۹ مغلوب میهمان خود شد اما در ست‌های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۲ بر ۲۰ به پیروزی رسید تا دو امتیاز از میزبانی خود به دست آورد.

خلیل یگانه‌مجد به عنوان نماینده سازمان لیگ، محمد ابراهیم‌زاده (ناظر فنی و داوری)، مسعود ذوقی (داور اول) و سید محمدمهدی موسوی به عنوان داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا