اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ برتر والیبال:برتری پیکانی‌ها مقابل سپاهان

تیم پیکان تهران در نخستین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۰ موفق به شکست فولاد مبارکه سپاهان شد تا برای صعود به دیدار نهایی تنها به یک برد دیگر نیاز داشته باشد.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از فارس، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» از سیزدهم تا هفدهم اسفندماه با حضور چهار تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیکان تهران، فولاد سیرجان ایرانیان و مقاومت شهداب یزد پیگیری خواهد شد. دور رفت مرحله‌نیمه‌نهایی امروز جمعه (۱۳ اسفندماه) با برگزاری دو دیدار پیگیری خواهد شد که در نخستین مسابقه تیم‌های پیکان تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به مصاف هم رفتند.

شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان در این دیدار موفق به شکست سه بر صفر حریف شدند تا برای صعود به دیدار نهایی لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۰ تنها به یک برد دیگر نیاز داشته باشد. تیم پیکان در ست نخست عملکرد بسیار خوبی داشت و با امتیاز ۲۵ بر ۱۶ مقتدرانه به پیروزی رسید تا شوک بزرگی به فولاد مبارکه سپاهان وارد کند. شاگردان رحمان محمدی‌راد که در نیم فصل و پایان مرحله گروهی صدرنشین جدول بودند، در ست دوم نمایش بهتری داشتند و برتری خود را تا امتیاز ۱۹ به حریف دیکته کردند، اما در نهایت باز پیکانی‌ها ۲۵ بر ۲۱ در این ست فاتح میدان شدند تا دو بر صفر از نظر ست شماری پیش بیافتند.

در ست سوم نیز ابتدا سپاهان پیش افتاد اما پیکانی‌ها با تلاش مضاعف در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشاندند و در پایان نیز موفق به شکست ۲۶ بر ۲۴ حریف شدند تا در نهایت سه بر صفر و برخلاف پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان فاتح این دیدار مهم باشند.

امیر طلوع‌کیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت ۱۱۱ دقیقه طول کشید. وحید پورکاشیان، مرتضی حسن‌علایی و مسعود یزدان‌پناه نیز به عنوان داوران اول، دوم و ویدئوچک، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران از جمله تماشاگران این مسابقه بودند. دو تیم پیکان و سپاهان در مرحله مقدماتی دو بازی داشتند که هر کدام یک برد به دست آوردند و پیکان با این پیروزی در سال ۱۴۰۰ دوبار سپاهان را شکست داده است.

دو تیم پیکان و سپاهان با کسب دو پیروی متوالی مقابل شهرداری ارومیه و پاس گرگان در مرحله نخست پلی‌آف راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بودند.

یلی امتیازآورترین بازیکن شد

پوریا یلی از تیم پیکان با کسب ۱۸ پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم سپاهان نیز امیر غفور با کسب ۱۷ امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم پیکان تهران در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۶ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۴۴ پوئن در حمله، ۱۰ امتیاز در دفاع، پنج پوئن سرویس و ۱۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم سپاهان بود.

نماینده اصفهان نیز در این مسابقه در مجموع ۶۱ امتیاز کسب کرد که شامل ۳۹ امتیاز حمله، هفت دفاع، سه پوئن سرویس و ۱۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم پیکان بود.

مومنی‌مقدم: پیروزی سختی مقابل سپاهان با کیفیت داشتیم

غلامرضا مومنی‌مقدم با تاکید بر این که برخلاف ظاهر ساده پیروزی سه بر صفر پیکان، بازی سختی مقابل حریف داشتیم، گفت: روز سختی داشتیم چون مقابل تیمی قرار گرفتیم که بازیکنان فوق‌العاده باکیفیت و کادرفنی بسیار خوب و باقابلیتی دارد. اما خدا را شکر بهتر بازی کردیم. به لحاظ آماری دو تیم اختلاف چندانی نداشتند اما بازیکنان پیکان کم اشتباه‌تر بازی کردند و جا دارد به آن‌ها خسته نباشید بگویم.

مربی تیم پیکان تهران، افزود: هنوز بازی دوم نیمه‌نهایی مانده و مطمئنا باز هم بازی بسیار سختی مقابل سپاهان داریم. امیدوارم بازیکنان پیکان با همین قدرت، صلابت، شادابی و انگیزه بالا مقابل حریف بازی کنند و نتیجه را به سود خود تمام کنیم. اما قطعا بازی بسیار بسیار سختی خواهیم داشت.

محمدی‌راد: توقع بیشتری از سپاهان داشتم

رحمان محمدی‌راد در واکنش به شکست سه بر صفر تیمش مقابل پیکان، گفت: بیشتر از این‌ها از خودمان توقع داشتم. انتظار نداشتم بازی را خوب شروع نکنیم. در آغاز ست اول هیجان زیادی در بازی‌مان بود ولی در ست دوم و سوم هم بازی را خوب شروع کردیم و هم تا امتیاز بیستم، بازی را خوب مدیریت کردیم. اما بعد از امتیاز بیستم، نتوانستیم پوئن‌های مورد نیاز برای رسیدن به پیروزی را کسب کنیم. البته روز خوب پیکان بود و والیبال خوبی هم به نمایش گذاشتند و به آن‌ها تبریک می‌گویم.

سرمربی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان درخصوص بازی دوم تیمش مقابل پیکان در مرحله نیمه‌نهایی، افزود: قطعا روندمان در بازی دوم تغییر خواهد کرد. یک فرصت و شانس دیگر داریم که باید با تمام توان و وجودمان برایش بجنگیم و بازی کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا