اخبار ورزشیسایر اخبار

لغو قانونی مجمع فوق العاده غیرقانونی تنیس

حضور سرپرست غیرقانونی در فدراسیون تنیس سبب بروز مشکلاتی کلان در استانها شده است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، در فدراسیون تنیس همه چیز معلق و بلاتکلیف است و همین شرایط سبب شده تا مشکلات به زیرمجموعه های این فدراسیون و هیات ها نیز تسری پیدا کند. با گذشت بیش از ۹ ماه از اتمام دوره ریاست مجید شایسته به عنوان ریاست فدراسیون تنیس هنوز این فدراسیون با حضور وی اداره می شود و با توجه به حضور غیرقانونی وی در این مسند، انتخابات جدید فدراسیون تنیس برگزار نمی شود و این مساله باعث ایجاد مشکلاتی کلان در سطح استانها شده است. عدم ورود جدی وزارت ورزش به انتخابات فدراسیون تنیس و تعین تکلیف آن مشکلات جدی را برای این رشته بوجود آورده و هیات ها نیز تحت تاثیر قرار داده.

یکی از این مشکلات خبر برگزاری مجمع فوق العاده هیات تنیس استان اصفهان بود که قرار بود ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ بر گزار شود در حالی که مجید شایسته که ۹ ماه از ابلاغ حکم سرپرستی وی می گذرد، طبق قوانین وزارت ورزش هیچ اختیاری در حضور در مجمع های انتخاباتی هیات های ورزشی را ندارد و از همین رو برگزاری این مجمع در هاله ای از ابهام قرار داشت و سرانجام کنسل شد.

طبق گفته برخی از ورزشکاران و مربیان تنیس استان اصفهان، بی تفاوتی عجیب فدراسیون و آقای سرپرست سبب شده تا تعداد قلیلی از جامعه تنیس با امضای لیستی برای برگزاری مجمع فوق العاده تنیس اقدام کنند و همین سبب شده تا در روند کاری هیات خلل وارد شود و عملا یک سال بد را برای ورزش تنیس اصفهان رقم بزند.

کارشکنی در کار هیات های ورزشی توسط برخی ها و بی تفاوتی فدراسیون تنیس که به نظر این اتفاقات در قطب تنیس ایران چندان برایش اهمیتی ندارد و ظاهرا موافق این تنش و تشتت است، در کنار عدم نظارت اداره کل ورزش و جوانان می تواند خسارات جبران ناپذیری به ورزش استان وارد کند که جبران آن تقریبا در طول سال غیرممکن یا سخت می شود.

از سوی دیگر حضور غیرقانونی برخی ها در لیست مجمع نیز با ابهامات جدی روبرست و جالب اینکه فدراسیون تنیس و آقای سرپرست در این زمینه نیز سکوت اختیار کرده تا به نوعی همراهی خاموش خود را با این جریانات مخرب نشان دهند و این مقوله توسط سازمانهای نظارتی و وزارت ورزش در حال بررسی است.

طبق گفته مسئولان ذی‌ربط در یکسال گذشته، هیات تنیس استان اصفهان دارای عملکرد بسیار خوبی بوده که این عملکرد آن را از دیگر هیات ها متمایز ساخته و وجهه خوبی از این نهاد بجا گذاشته در حالیکه فدراسیون تنیس و مجید شایسته کمترین توجه، همراهی و کمک را به این هیات داشته اند

از همین رو و با توجه به عملکرد این هیات، درخواست برگزاری مجمع فوق العاده آن هم به صورت غیرقانونی، هیچ جای توجیهی ندارد و ظاهرا تنها به برای ارضا خواسته های برخی منفعت طلبان بوده. آنچه با توجه به عدم واکنش فدراسیون تنیس، ظاهرا فدراسیون نشینان نیز با این درخواست غیرقانونی همراه و همسو شده.

از سوی دیگر طبق تاکیدات وزارت ورزش به فدراسیون های ورزشی، سرپرستان فدراسیون های ورزشی از حضور در مجامع انتخاباتی در زمان سرپرستی منع شده اند. تاکیداتی که ظاهرا برای مجید شایسته خیلی اهمیتی ندارد و رئیس سرپرست شده فدراسیون تنیس به قانون تمکین نمی کند. حتی مسئولان این وزارتخانه توصیه می کنند روسای فدراسیون های ورزشی برای اینکه خللی در روند مجامع انتخاباتی هیات های ورزشی در استانها پیش نیاید، به جز مواقع اضطراری و مهم در مجمع های فوق العاده شرکت نکرده تا فضای انتخاباتی مهندسی نشود اما ظاهرا در تنیس مهندسی و بقا بر همه چیز ارجح است!

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا