اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

قلعه نویی: حضور تماشاگران نشات گرفته از بازی های خوب تیم ملی بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تنها نقطه تاریک مسابقه مصدومیت سردار آزمون بود.
به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه نویی بعد از پیروزی ۵ بر صفر مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی در نشست خبری اظهار داشت: اول از حضور تماشاگران و بانوان عزیز در ورزشگاه در تعطیلات نوروز تشکر می‌کنم چون با حضورشان انگیزه بیشتری به ملی پوشان دادند.
وی ادامه داد: انتقادم هم از جایگاه بانوان در ورزشگاه است بخصوص به خاطر سرمای هوا جایگاه مناسبی در ورزشگاه نبود. از مسئولان خواهش می کنم بهترین جایگاه ورزشگاه را برای این عزیزان درنظر بگیرند.
سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: ترکمنستان تیمی خوب و دونده بودند اکثر بازیکنانشان در یک تیم حضور دارند و هماهنگی لازم را دارند اما بازیکنان ما بعد از جام ملتهای قطر بازیکنان با وجود نداشتن شرایط خوب روحی و روانی هم خوب بازی کردیم و هم بردیم و شادی ها روی سکوها را دیدید. خیلی زود به گل رسیدیم و بعد افتی داشتیم. ترکمنستان تیمی دونده بود. تنها نقطه تاریک مسابقه مصدومیت سردار بود.
قلعه نویی در مورد برد مقتدرانه تیم ملی واینکه تماشاگران از شیوه بازی تیم ملی در جام ملت ها راضی بودند که تماشاگران در روز دوم عید به ورزشگاه آمدند ولی مدعیانی مثل کره جنوبی مساوی کردند در بازی های امروز، اظهار داشت: حضور تماشاگران نشات گرفته از بازی های خوب تیم ملی بود. خیلی ها مترصد این بودند که زحمات ملی پوشان را در جام ملت ها کمرنگ کنند ولی مردم نشان دادند از فوتبال ملی راضی هستند. موقعیت های امروز را مقابل قطر هم داشتیم حتی به مراتب بهتر موقعیت داشتیم. حتی در محوطه شش قدم هم چند موقعیت گلزنی را از دست دادیم حتی خود کنعانی زادگان. مردم فوتبال را به خوبی می دانند و حتی جلوتر از ما هستند. حضورشان نشان داد از روند تیم ملی و بازی های گذشته راضی هستند.
وی افزود: تغییر نسل تیم ملی باید با شیب ملایم و توام با نتیجه باشد چون نتیجه نگیریم اولین کسانی که ضرر می کنند آن جوانان هستند چون با تغییر نسل باید نتیجه هم بگیریم تا طول عمر بازیکنان جوان در تیم ملی بیشتر شود نه اینکه با یک باخت و دوباخت و نتیجه نگرفتن تیم ملی آنها آسیب ببینند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بازهم از مردم معذرت خواهی می کنم چون بعد از برد ژاپن می توانستیم ملت ایران را باز شادمان کنیم اما اتفاقات بازی و بدشانسی و کم شانسی باعث شد برنده نشویم.وگرنه امروز که ۵ گل به ترکمنستان زدیم مقابل قطر هم همین قدر موقعیت داشتیم. فوتبال در آسیا خیلی نزدیک بهم شده است.یکسری ها از فوتبال چند سال است دور هستند و هم اطلاعات شان کم است و بخل دارند و یکسری حرف هایی می زنند. ژاپن ، کره شمالی را با اختلاف یک گل برده که کره شمالی هم یک گل زده بود. کره جنوبی هم متوقف شد.
سرمربی تیم ملی تصریح کرد: دولتمردان در دنیا و آسیا به دنبال این رفته اند که فوتبال را ابزاری برای پیشرفت جامعه کرده اند کاری که عربستان با جذب ستاره های بزرگ دنیا و ساخت ورزشگاه های مدرن می خواهند فوتبال را پیشرفت بدهند و به جامعه انگیزه و سرویس بدهند و دنیا فوتبال را فرصت می داند نه تهدید به همین دلیل تیم ها خیلی بهم نزدیک شده اند. ترکمنستان و ازبکستان یک بر صفر جلو بوده و در نهایت ۲ بر یک شکست خورده و هنگ کنگ هم امروز در نیمه اول بازی شان را دیدیم می توانست با اختلاف یکی دو گل به رختکن برود. فوتبال در آسیا بهم نزدیک شده و امروز بازیکنان براساس نگرش همیشگی و نگرش رو به جلو کار کردند. امروز هم چند جوان به تیم ملی اضافه شدند و از همشان راضی و ممنون هستم و بخصوص از بازیکنان بزرگ که فضای خوبی درست کردند که جوانان پیشرفت کنند و ارتقا کنند و جو صمیمی و خانوادگی در تیم ملی در یکسال اخیر ایجاد شده که به گفته قدیمی های تیم ملی بهترین دوران همین دوران بوده است و امیدوارم جوانان هم قدر این فرصت را بدانند و مردم هم نشان دادند که ازتیم ملی راضی هستند اما برخی تلاش کردند به گونه ای دیگر وانمود کنند که مردم خودشان همه چیز را ثابت کردند.
قلعه نویی در مورد اینکه تیم ملی امروز بهترین بردش را مقابل ترکمنستان به دست آورد گفت: وقتی شما در مورد آمار صحبت می کنید خیلی ازدوستان می گویند نتیجه صحبت می کند اما در جوامع اقتصادی و همه جوامع با ما صحبت می کند در فوتبال هم همین طوراست. ما به آمار زیاد توجه نکردیم اما خودمان براساس کارمان می گوییم، بهترین نتیجه را مقابل ترکمنستان گرفتیم و امروز به جای کنعانی زادگان می توانست دروازه بان حریف هم اینجا باشد و روز خوبی را گذارند با وجود اینکه ۵ گل خورد چندین موقعیت صدرصد گلزنی را از ما گرفت.
وی افزود: با همه فشارهایی که می آورند که اینقدر در آسیا گل خوردیم هیچ تغییراتی نمی دهیم دوست داریم مردم از فوتبال لذت ببرند و آنها فوتبال هجومی دوست دارند که روی هر دو دروازه موقعیت ایجاد شود و خیلی ها دنبال کم رنگ کردن نتایج تیم ملی بودند اما حضور مردم در تعطیلات نشان دادند که از تیم ملی راضی هستند و باید به جام جهانی و صعود از گروه فکر کنیم و جوانان در کنار باتجربه ها بتواند این مهم را انجام بدهند. شما هم راهنمایی وانتقاد کنید ، انتقادی که به تیم ملی کمک کند و من هم اینجا میهمان هستم و قبل از من هم افراد دیگری بودند و در آینده کسی دیگر اینجا می نشیند ، هدف شما مملکت عزیز و شادی مردم باشد. به مهاجرانی هم عید را تبریک می گویم بااو جلسه ای چند ساعتی داشتیم او هم انتقاد و هم نصحیت کرد و هم راهکار نشان داد. این فضا خیلی به ما کمک می کند. مردم خودشان متوجه همه چیز هستند و امروز نشان دادند که حرف هایی که زده شده برایشان مهم نیست. از شما هم انتظار انتقاد داریم که تیم ملی روز به روز پیشرفت کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا