اخبار ورزشیتوپ و تور

تکلیف تیم‌های صعود کننده به پلی‌آف لیگ برتر والیبال مشخص شد

نتایج کامل بازی های هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور مشخص شد.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته بیست‌و‌پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» (چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، آمل، تهران، ورامین، یزد، گنبد و رامسر پیگیری شد.

هفتمین سهمیه پلی‌آف به نام سیرجانی‌ها سند خورد

فولاد سیرجان ایرانیان از جمله تیم‌های میان جدولی است که این هفته برای قطعی کردن حضورش در جمع هشت تیم برتر مرحله دوم، مقابل قهرمان نیم‌فصل نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و با نتیجه سه بر صفر از سد مستحکمی چون فولاد مبارکه سپاهان عبور کرد و راهی پلی‌آف شد.

شاگردان سعید رضایی در این رقابت موفق به کسب امتیازات ۲۵ بر ۲۲ در ست‌های اول و دوم شدند و با ثبت امتیاز ۲۶ بر ۲۴ کار را در ست سوم تمام کردند تا انتقام باخت سه بر صفر دور رفت را نیز از حریف بگیرند. فولاد سیرجان ایرانیان با ثبت سیزدهمین پیروزی، سی‌وهشت امتیازی شد و تیم فولاد مبارکه سپاهان نیز پنجمین شکست فصل خود را تجربه کرد. پیش از این صعود تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی‌آف قطعی شده بود.

رقابت دو تیم در مدت زمان ۸۸ دقیقه برگزار شد. شهباز صدری، حسین پورکاشیان، محمد آقایی و علیرضا پوردهقان به‌عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و دوم، نظارت و قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

شکست بدهنگام پیکانی‌ها

شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان در هفته بیست‌وپنجم درحالی به مصاف هورسان رامسر رفتند که هدفی جز تثبیت جایگاه دومی در جدول رده‌بندی نداشتند؛ به‌خصوص آن‌که پیکان در جدال با تیم‌های ۱۶ بردی، رقابت تنگاتنگی داشت و یک لحظه غفلت موجب پشیمانی‌اش برای این تیم بود. اما هورسان رامسر در این دیدار به بهترین شکل ممکن از امتیاز میزبانی استفاده کرد و در سه ست متوالی و با کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ مقابل حریف به پیروزی رسید تا پیکانی‌ها شکست بدهنگامی را تجربه کنند.

این هشتمین برد هورسان بود که جمع امتیازات آن‌ها را به عدد ۲۷ رساند. خودروسازان پیکان با این شکست جایگاه خود در رتبه دوم جدول را به مخاطره انداختند و باید منتظر نتیجه دیدارهای لبنیات هراز آمل و مقاومت شهداب یزد مقابل رقبا باشند. پیش از این و در هفته دوازدهم پیکان با نتیجه سه بر صفر مقابل هورسان به پیروزی رسیده بود.

یونس حسن‌زاده و نادر انصاری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که ۸۹ دقیقه طول کشید. محمد محبوب عشق‌دوست و علی‌اکبر پاکدلان نیز به عنوان داوران اول و دوم، بازی را قضاوت کردند. در این مسابقه، فرهاد سال‌افزون بازیکن شماره ۲۴ هورسان رامسر در ست اول کارت زرد دریافت کرد.

مقاومت همچنان صعود می کند

مقاومت شهداب یزد از جمله تیم‌های ۱۶ برده لیگ برتر والیبال تا پایان هفته بیست‌وچهارم بود که برای حفظ و ارتقای رتبه نیازمند پیروزی برابر مس رفسنجان بود. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت این هفته موفق شدند با نتیجه سه بر یک مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسند و به رتبه سوم جدول صعود کنند.

این رقابت درحالی با ثبت امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ در ست‌های اول، دوم و چهارم به سود یزدی‌ها تمام شد که مس رفسنجان تنها در ست چهارم موفق به کسب امتیاز ۲۷ بر ۲۵ شد. به این ترتیب مقاومت شهداب یزد به هفدهمین پیروزی و چهل و هشتمین امتیاز رسید و انتقام شکست هفته دوازدهم را از مس گرفت.

رقابت دو تیم در مدت زمان ۱۷۳ دقیقه انجام شد. خضراله ترابی و حمید حق‌‌بین، نظارت فنی و داوری بازی را برعهده داشتند. وحید پورکاشیان و مجتبی اسپرغم نیز داوران اول و دوم بودند. طی این رقابت تیم مس رفسنجان و مهدی مهدوی بازیکن شماره ۱۳ مقاومت در ست چهارم کارت زرد دریافت کردند. ضمن این که جواد حسین‌آبادی بازیکن شماره ۱۳ مس نیز کارت زرد و قرمز گرفت.

طلوع کیان: تا هفته آخر می‌جنگیم

علیرضا طلوع کیان، سرمربی تیم والیبال مقاومت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد پیروزی تیمش مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: بازی سختی داشتیم. مس از تیم های خوب لیگ امسال است و بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد. خوشبختانه با برنامه هایی که داشتیم توانستیم در این بازی به هدف خود برسیم. در نیم فصل دوم روند خوبی داشتیم و امروز هم توانستیم به روند خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: تا هفته پایانی برای رسیدن به بهترین جایگاه می جنگیم. به هر حال جایگاه تیم ها در پایان دور مقدماتی اهمیت زیادی دارد. برای تمام بازی ها برنامه خاصی داریم و نکته مهم این است که اصلاً جای اشتباه نداریم. بازیکنان هم به خوبی از شرایط آگاه هستند و به همین دلیل با تمرکز بالایی در بازی ها حاضر می شوند.

سرمربی تیم والیبال مقاومت یزد، عنوان کرد: امیدوارم در مرحله پلی آف هم بتوانیم روند خود را حفظ کنیم. در مرحله بعدی تمام تیم ها با بهترین شرایط وارد بازی ها خواهند شد. هیچ تیمی دوست ندارد حاصل تلاشش در مرحله مقدماتی با چند اشتباه در پلی آف خراب شود.

لبنیات هراز آمل جایگاه پیکان را گرفت

شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل دیگر تیم ۱۶ امتیازی لیگ بودند که این هفته برای حفظ و ارتقای جایگاه نیازمند پیروزی بودند. نماینده آمل در نهایت موفق شد با نتیجه سه بر یک و ثبت امتیازات ۲۵ بر ۲۲ در ست‌های دوم و سوم و ۲۵ بر ۱۵ در ست چهارم به سود خود، از سد حریف بگذرد و هفدهمین پیروزی و چهل‌ونهمین امتیاز را در کارنامه ثبت کند. نماینده آمل به رتبه دوم جدول صعود و جایگاه پیکان را تصاحب کرد.

شهرداری ارومیه هم تنها در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ از حریف پیشی گرفت. پیش از این شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهرداری ارومیه در هفته دوازدهم موفق شده بودند لبنیات هزار آمل را با نتیجه سه بر دو شکست دهند.

این مسابقه در مدت زمان ۱۲۵ دقیقه انجام شد و محمد ابراهیم‌زاده و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی، نظارت فنی و داوری آن را برعده داشتند. داود نافعی و مهرداد شوشتری هم داوران اول و دوم بازی بودند. در این رقابت رضا قرا بازیکن شماره ۱۷ لبنیات و عادل غلامی بازیکن شماره ۹ شهرداری ارومیه کارت زرد گرفتند. امیرحسین اسفندیار بازیکن شماره ۱۲ لبنیات نیز کارت قرمز دریافت کرد.

پاس گرگان آخرین سهمیه پلی‌آف را تصاحب کرد

نبرد سنگین و تعیین‌کننده شهرداری گنبد و پاس گرگان به سود شاگردان عیسی سنگدوینی تمام شد تا هشتمین سهمیه پلی‌آف به سود گرگانی‌ها ثبت شود. این رقابت درحالی با نتیجه سه بر یک تمام شد که در دور رفت نیز پاس گرگان با نتیجه سه بر یک از سد شهرداری گنبد گذشته بود.

در رقابت گرگانی‌ها در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب به امتیازات ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ رسیدند. شهرداری گنبد هم در ست دوم موفق به پیروزی ۲۵ بر ۲۰ شد.

بازی در مدت زمان یک ساعت و ۵۹ دقیقه برگزار شد و طی آن کامبیز یعقوبی کمک مربی گنبد کارت زرد گرفت. مصطفی باقری بازیکن شماره ۱۵ پاس گرگان نیز کارت زرد گرفت. علیرضا گیلانی، نورقلی نیازی، علی یاوری به عنوان ناظران فنی، ویژه و داوری، بازی را نظارت کردند. مسعود ذوقی و اسماعیل رزقی نیز داوران اول و دوم بازی بودند.

سایپا یک پله در جدول صعود کرد

خودروسازان سایپا با پیروزی سخت مقابل آذرباتری ارومیه در رالی پنج‌سته، از رتبه دوازدهمی جدول صعود کرد. شاگردان سهراب به‌نژاد در تیم سایپا در این رقابت با نتیجه سه بر دو و کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۷ بر ۱۵ در ست‌ها اول، چهارم و پنجم به پیروزی رسیدند.

آذرباتری ارومیه هم در ست‌های دوم و سوم به امتیازات ۲۵ بر ۲۲ و ۲۸ بر ۲۶ رسید و یک امتیاز از این بازی گرفت. در دور رفت آذرباتری با نتیجه ۳ بر صفر مقابل سایپا تن به شکست داده بود.

احمد دامغانی‌نژاد، محمد منصوری و بهروز جعرفی ناظران فنی، ویژه و داوری این رقابت بودند که در ۱۴۱ دقیقه طول کشید. محمدرضا درفش‌کاویان و حامد آقابراری نیز به عنوان داوران اول و دوم، بازی را قضاوت کردند.

در این بازی امیر افشار بازیکن شماره ۵ آذرباتری ارومیه و سجاد سیفی‌نیا بازیکن شماره ۱۸ سایپا کارت قرمز گرفتند. ضمن این که کمک مربی تیم آذرباتری و مربی سایپا اخطار دریافت کردند.

نتایج کامل هفته بیست و پنجم به شرح زیر است:

 فولاد سیرجان ۳ – سپاهان اصفهان صفر(۲۵-۲۲، ۲۵-۲۲ و ۲۶-۲۴)

هراز آمل ۳ – شهرداری ارومیه یک (۲۰-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۵)

سایپا ۳ – آذرباتری ارومیه ۲(۲۵-۱۸، ۲۲-۲۵، ۲۶-۲۸، ۲۵-۲۰ و ۱۷-۱۵)

شهرداری ورامین ۲ – راهیاب ملل مریوان ۳(۱۷-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۲-۲۵، ۲۵-۱۵ و ۹-۱۵)

مقاومت شهداب یزد ۳ – مس رفسنجان یک (۲۵-۲۲، ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۷ و ۲۵-۲۲)

هورسان رامسر ۳ – پیکان صفر(۲۵-۱۷، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۱)

شهردای گنبد یک – پاس گرگان ۳ (۲۵-۲۷، ۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵ و ۲۰-۲۵)

جدول رده بندی در پایان هفته بیست و پنجم به شرح زیر است:

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا