اخبار ورزشیورزش بانوان

طهماسبی: انگیزه بانوان ووشو چند برابر شد/ المپیکی شدن ووشو یک اتفاق بزرگ است

سرمربی تیم ملی ووشوی بانوان ایران در بخش ساندا، گفت: فدراسیون تصمیم دارد تا نفرات جدید و جوان را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کند که این مساله، انگیزه بانوان این رشته را چند برابر کرده است.

به گزارش پیشرو اسپرت، راضیه طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، تصریح کرد: سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا در هند و جام‌جهانی استرالیا را در پیش داریم. جام جهانی سهمیه‌ای است و نفراتی که در جهانی شانگهای (مریم هاشمی، الهه و شهربانو منصوریان) مدال گرفته‌اند، مجوز اعزام به استرالیا را دارند. مسوولان فدراسیون تصمیم گرفته‌اند تا برای قهرمانی آسیا به نفراتی که در جهانی شانگهای مدال گرفته و به جام جهانی می‌روند، استراحت داده تا سانداکاران جدیدی اعزام شوند. این مساله انگیزه ووشوکاران را افزایش دیده و این مهم را به خوبی در پیکارهای قهرمانی کشور دیدم.

طهماسبی اظهار داشت: استعدادیابی همواره برای ووشو اهمیت داشته و اکنون که این رشته به بازی‌های المپیک جوانان راه یافته، نگاه‌ها به ووشو تغییر می‌کند. ما قهرمان جهان هستیم و برای موفقیت در المپیک جوانان هم باید سخت تلاش کنیم و نفرات نوجوان و شایسته را شناسایی و آماده کنیم.

سرمربی تیم ایران ادامه داد: معتقدم حضور در المپیک جوانان سنگال، مقدمه‌ای برای راهیابی ووشو به بازی‌های المپیک تابستانی بزرگسالان خواهد بود. مسوولان فدراسیون جهانی از جمله مهدی علی‌نژاد سال‌ها تلاش کردند تا این اتفاق رخ دهد و حالا باید از حضور در المپیک جوانان خوشحال باشیم.

وی که هدایت تیم اصفهان را در مسابقات کشوری بانوان برعهده دارد، در خصوص عملکرد شاگردانش، توضیح داد: در رده سنی بزرگسالان هرچند طلا نداشتیم، اما از معدود دفعاتی بود که به چهار مدال رسیدیم و این بسیار ارزشمند است. مربیان این قهرمانان تلاش زیادی انجام دادند و در استان نیز اردوهای خوبی داشتیم و به مدال رسیدیم. در بخش جوانان به یک برنز رسیدیم که انتظارم این بود که حداقل ۲ مدالیست داشته باشیم، اما نفرات ما به سانداکارانی که قهرمانان شدند، نتیجه را واگذار کردند.

وی افزود: تالو در اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره از قدرت‌های کشور هستیم. در بخش ساندا، نیروی انسانی در اصفهان کم است و باید ابتدا علاقمندان را بیشتر کنیم تا بتوانیم با تمرین و برنامه‌ریزی به اهدافمان برسیم.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا