اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

قلعه‌نویی: جام ملت‌ها فراز و نشیب زیادی داشت/نیروهای جوان تر را آوردیم که در تمرینات آن‌ها را ببینیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: جام ملت‌های آسیا نشان داد تیم ضعیفی در این قاره وجود ندارد.
به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار با ترکمنستان، اظهار داشت: عید نوروز باستانی را خدمت هموطنان عزیز تبریک می‌گویم. ان‌شاالله زندگیشان همیشه سبز توام با آرامش باشد.
وی افزود: جام ملت‌ها فراز و نشیب زیادی داشت. یک خانواده خوب کنار هم بودیم. بیشتر می‌توانستیم مردم را خوشحال کنیم که نشد. الان مقدماتی جام جهانی و این بازی هم خیلی مهم است. بازی‌های قطر نشان داد تیم ضعیفی در آسیا وجود ندارد.
سرمربی تیم ملی گفت: اختلافی که قبلا بود، الان نیست. تیم‌ها نشان دادند فوتبالشان به هم نزدیک است. سرمایه‌گذاری که کرده‌اند باعث شده تیم‌ها به هم نزدیک تر شوند. ترکمنستان مقابل ازبکستان یک بر صفر جلو بود، تا دقایق آخر یک-یک بودند و درنهایت ۳ بر یک شد. بازی دوم را مساوی کرد. پس این تیم، ضعیف نیست. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. با تمام قدرت می‌رویم که نتیجه خوب بگیریم و بازی خوبی انجام بدهیم.
قلعه نویی با اشاره به لیست جدید تیم ملی، عنوان کرد: تغییراتی داشتیم. نیروهای جوان تر را آوردیم که در تمرینات آن‌ها را ببینیم. ما را به آینده دلگرم کردند ولی این جوان‌ها با شیب ملایم اضافه می‌شوند‌. نتیجه هربازی هم برای ما مهم است. هم دنبال تغییرات با شیب ملایم هم به دنبال نتیجه گیری خوب هستیم.
وی افزود: الان در دنیا به خصوص در آسیا، تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند. در جام ملت‌ها دیدید از ۸ تیم، ۵ تیم از تورنمنت کافا و اردن بودند. فینالیست‌ها از تورنمنت اردن بودند.
رئال مادرید، هم نتیجه می‌گیرد هم به بازیکنان جوان اعتماد می‌کند
سرمربی تیم ملی تصریح کرد: سرمایه گذاری در آسیا باعث شده تیم‌ها به هم نزدیک شوند. تیم ضعیفی وجود ندارد. به همه احترام می‌گذاریم. با تمام توان بازی می‌کنیم. تغییراتی داریم که ملایم است. علاوه بر تغییرات باید نتیجه هم بگیریم. ان‌شاالله در شرایط مسابقه تعییرات خواهیم داشت. اگر نتیجه مطلوب باشد، جوان‌ها را کم کم وارد بازی می‌کنیم.
قلعه‌نویی درمورد اینکه آیا بازیکنان جوان‌ در تمرینات او را امیدوار کرده‌اند، گفت: بازیکنی مثل آزادی همینکه آزمون و طارمی را ببیند، برایش یک تجربه بزرگ است. در تیم‌های پایه خلا داریم. مثلا بازیکن ژاپنی که وارد تیم ملی بزرگسالان می‌شود، حداقل ۸۰-۷۰ بازی ملی انجام داده که ما این را متاسفانه نداریم.
وی افزود: پس باید آن‌ها را در اردوها بیاوریم تا هم تطبیق پذیری‌شان را انجام بدهیم و هم کنار بازیکنان بزرگ باشند که آن‌ها تجربیاتشان را در اختیار بازیکنان جوان بگذارند ولی واقعیت فوتبال داخل زمین است. باید خودشان را با تمرین و بازی خوب به ما اثبات کنند که می‌توانند. بازبکنان جوان از آنچه فکر می‌کردیم بهتر هستند. امیدواریم ما را امیدوار کنند که در اردوهای بعدی هم دعوتشان کنیم. تا جام جهانی وقت داریم جوان‌ها را اضافه کنیم.
قلعه نویی تصریح کرد: بازی رئال را می‌دیدم. ۴ بر یک جلو بود. آنچلوتی ۲ بازیکن جوان را به زمین فرستاد. بازی ۴ بر ۲ تمام شد ولی این قانون است. باید هم نتیجه بگیرید هم از جوان‌ها طوری استفاده کنید که خودشان هم ضرر نکنند. ژاوی هم فلسفه‌ای در بارسا دارد که فراز و نشیب دارد ولی رئال علاوه بر نتیجه گیری به بازیکنان جوان هم اعتماد می‌کند.
همه قبول کردند که تیم‌های قلعه‌نویی هجومی هستند
سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما هم دنبال همین هستیم. جوان‌های خیلی خوبی داریم. مثلا جلالی جام جهانی بازی و ما را هم خیلی امیدوار کرده است. جوان‌هایی مانند آقایی پور و لیموچی نیز اردوی اولشان است و ما را خیلی امیدوار کردند.
وی در خصوص اینکه آیا ممکن است با حضور بازیکنان جدید، شکل بازی تیم ملی نیز تغییر کند، اظهار داشت: نگرش و فلسفه ما فوتبال هجومی است. این را در همه تیم‌هایمان چه باشگاهی چه ملی نشان دادیم. آسیب هم دیدیم و هرینه دادیم ولی خوشحالم که همه قبول کردند تیم‌های قلعه نویی هجومی هستند.
قلعه‌نویی گفت: این جوان‌ها باید با انرژی بیشتری خودشان را نشان بدهند. جوانی که می‌خواهد جای طارمی بیاید باید حداقل ۱۰درصد از او بالاتر باشد. نیروی انسانی خیلی خوبی داریم. فلسفه هجونی را بیشتر دوست داریم ولی سیستم بازی فرق می‌کند. ممکن است در یک بازی مثل بازی با ژاپن با ۲ هافبک دفاعی بازی کنیم. برخی بازب‌ها با یک‌ هافبک دفاعی بودیم. امیدوارم این جوان‌ها که آمدند بتوانند تطبیق پذیری خودشان را نشان بدهند.
تزریق بازیکنان جوان را بلدم
سرمربی تیم ملی افزود: در جلسه‌ای که با بازیکنان داشتم گفتم جوان‌ها باید خودشان را به من ثابت کنند. اگر نتوانید جایگاه‌تان را از دست می‌دهید. این جوان‌ها با مطالعه دعوت شدند. قرارداد مربیان تیم ملی تمام شده اما پس از یک هفته از ۱۰ صبح کارمان را شروع کردیم. فیلم بازیکنانی مانند لیموچی را دیدیم و آن‌ها را رصد کردیم. یقینا این کار را بلدم. باید جوان را باور و به او اطمینان کرد ولی باید در شرایط خوب تزریق شوند که هم نتیجه بگیریم و هم او آسیب نبیند. حتما این کار را با فرمول خودمان انجام می‌دهیم.
وی درمورد حضور آرشا شکوری، گفت: او هم بدون مطالعه انتخاب نشده، بازی‌های جام جهانی او را دیدیم. به حسین عبدی تبریک می‌گویم. آلن گفت دوست دارم آرشا را در اردو هم ببینم. دیدش عوض شده و می‌گوید چه استعداد خوبی است. کسی که استعداد دارد اما بازی نمی‌کند، اشکالی ندارد کنار تیم ملی باشد. دیدن بیرانوند و حسینی برایش ۵۰ بازی ملی محسوب می‌شود. در آینده هم این کار را می‌کنیم. شاید جوانی بیاید که بازی نکند اما کنار تیم ملی می‌آید که تجربه کسب کند و از نطر کیفی هم سطحش بالاتر برود.
قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا ممکن است بازیکنان مسنی که دعوت نشده‌اند در آینده به تیم ملی برگردند، عنوان کرد: اجازه بدهید جلو برویم ببینیم چه می‌شود. هرکسی لیاقت و توانایی کمک به تیم ملی را داشته باشد، احتمال دعوتش وجود دارد. سن یک عدد شناسنامه‌ای است.
اگر با جوان‌ها نتیجه نگیریم می‌گویند بازیکن جوان را نابود کرد
وی در مورد اینکه آیا به بازیکنان جوان فرصت می‌رسد جای مدافعین مسن را پر کنند، اظهار داشت: تغییرات خواهیم داشت. حتما از این جوان‌ها مانند سامان فلاح و حزباوی که با تجربه هستند، استفاده می‌کنیم اما تغییرات باید شیب ملایم داشته باشد. اگر ۱۱ بازیکن جوان را به زمین بفرستیم و نتیجه نگیریم همه می‌گویند جوان را نابود کردید. با تکحه به اینکه در آسیا دیگر هیچ تیمی ضعیف نیست، این تغییرات باید توام با نتیجه باشد.
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه بازیکنان جوان باید برای تیم بازی کنند، گفت: برنامه‌ای به هیات رئیسه سازمان لیگ دادیم. میانگین سنی بازیکنان تیم‌های لیگ ۲۶ سال بود‌. از بازیکنانی هم که استفاده کردیم میانگین سنی‌شان ۲۶ سال بود. به هر حال نمی‌توانم به همکارانم توصیه کنم حتما جوانگرایی کنند چون فوتبال ایران نتیجه گراست و اگر نتیجه نگیرند دچار مشکل می‌شوند. بازیکنان دیگری همچون یاسین سلمانی در لیست نهایی ما بودند که مصدوم شد و نتوانست در جام ملت‌ها حضور داشته باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =

دکمه بازگشت به بالا