اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

فکری: تیم جوانی داریم و باید بهای آن رابدهیم

سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: وقتی در طول سال بخواهیم چندبار بدنسازی کنیم، بدن سوزی می‌شود.

به گزارش پیشرو ورزش، محمود فکری پس از شکست خانگی هوادار مقابل تراکتور اظهار داشت: به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. به تراکتور تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود. هر دو نیمه هیجانات خاص خودش را داشت. در نیمه اول به خاطر خوب یارگیری نکردن، حریف به گل رسید. در نیمه دوم بچه‌های ما خودشان را بیشتر باور کردند.

وی افزود: باید روی خودباوری ‌کار کنیم. از دقیقه ۶۰ به بعد بازی بهتری انجام دادیم و فشار بیشتری داشتیم. هر دو تیم می‌توانستند به گل‌های بیشتری برسند. اواخر بازی روی موقعیت تک به تک می‌توانستیم به گل مساوی برسیم. بعد از آن بی نظم شدیم و باز به حریف موقعیت دادیم ولی در مجموع بازی قشنگی شد.

سرمربی هوادار تصریح کرد: تیم جوانی داریم و باید بهای آن رابدهیم. جوانان ما بازی خوبی ارائه کردند. بقیه بازیکنان هم همینطور، از آن‌ها راضی هستم. در آینده باید بیشتر روی نقاط ضعف‌مان کار کنیم تا بهتر نتیجه بگیریم.

فکری ادامه داد: ازافشاریان می‌خواهم روی داور چهارم حساسیت بیشتری داشته باشد. اشتباهات تیم داوری که به نفع ما نمی‌شود اما خیلی مهم است که داور چهارم نیمکت‌ها را به هم نریزد و تجربه او خیلی اهمیت دارد. تجربه داور چهارم می‌تواند به آرامش بازی خیلی کمک کند. محمدی امروز آرامش لازم را نداشت. خیلی راحت به داور وسط می‌گفت کارت بده، اگر خطاهای کنار خط را می‌بیند و به نفع ما است، به داور کمک نمی‌کند. خطاهایی که به ضرر ما است را خیلی راحت به داور می‌رسانند.

وی افزود: مجبوریم فعلا با این شرایط بسازیم اما نباید اینطور باشد؛ جایی که حق‌مان خورده می‌شود و اعتراض می‌کنیم، بخواهند ۴داور خوب بگذارند تا عدالت برقرار شود. امیدوارم در بازی‌‌های آینده این مشکلات نباشد. خودمان هم باید تلاش کنیم بازی بهتری انجام بدهیم و امتیازات لازم را کسب کنیم.

سرمربی هوادار در مورد برنامه ریزی مسابقات، عنوان کرد: بی برنامگی خوب نیست. بازی پرسپولیس را دیدید. وقتی بازی‌های ما تعطیل می‌شود، بازیکنان‌مان به استراحت نمی‌روند. با فشار بالاتری باید تمرین کنند تا آمادگی‌شان حفظ شود. وقتی در طول سال بخواهیم چندبار بدنسازی کنیم، بدن سوزی می‌شود. نه می‌توانیم بازیکن را بدون تمرین نگه داریم نه می‌توانیم تمرینات سنگین بدهیم ولی وقتی منظم بازی کنید فشار تمرینات خودبه‌خود پایین می‌آید.

وی افزود: بازیکن در شرایط مسابقه آماده می‌شود و نیاز به فشار تمرینی نیست. به همین خاطر مرببان مجبور می‌شوند به بازیکنان فشار بیاورند. نمونه‌اش را دیروز در بازی پرسپولیس دیدید. یکی همان دقایق اول مصدوم شد. چمن هم خراب باشد بدن مستعد آسیب دیدگی است. یک تعویض زود هنگام داشتند. وقتی تعویض‌هایشان را انجام دادند، یک بازیکن دیگرشان آسیب دید و بیرون رفت، ۹نفره شدند. یک بازیکن دیگرشان هم وقتی داور سوت زد دستش را بالا برده بود و نمی‌توانست ادامه بدهد. فقط تیم هوادار این مشکل را ندارد و کل فوتبال ما از این بابت ضرر می‌کند.

فکری تصریح کرد: با این شرایط بازیکنان‌مان در روز مسابقه چه آسیایی باشد چه داخلی، شادابی ندارند. خواهش می‌کنم یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم و آنقدر مسابقات را تعطیل نکنیم. یک الگوبرداری از دنیا کار زیادی ندارد. روی برنامه‌ریزی هم محکم باشیم. تیم‌هایی که در آسیا هستند مطمئناً ۲ تیم برای بازی کردن دارند. می‌توانند تقسیم کنند. اینطور‌ نباشد که برای بازی‌های آسیایی تعطیل کنیم. برای تیم ملی تعطیل کنیم. برای تیم ملی امید تعطیل کنیم. مگر دنیا این کار را می‌کند؟ این‌ها ضرر می‌شود. آمار بگیرید ببینید چقدر رباط پاره کرده داریم؟ کجای دنیا اینطور است؟

وی افزود: این‌ها فشارهایی است که به بازبکن می‌آید و فوتبال ما ضرر می‌کند. خواهش می‌کنم واقعا تجدید نظر شود. سفت و سخت‌تر باشد. انقدر بازی‌ها را تعطیل نکنیم. بعد از ۲۰روز بازی کردیم و دوباره بازی با استقلال در هفته آینده تعطیل است. نمی‌توانم این ۱۶ روز را به بازیکن استراحت کامل بدهم. مجبورم صبح و بعدازظهر به بازیکن تمربن بدهم. پدر بازیکن در می‌آید. یا باید بدن آماده باشد یا آسیب ببیند و خسته شود.

فکری گفت: این‌ها مشکلات فوتبال ما است. امسال متاسفانه لیگ ما بی برنامگی و تعطیلی زیاد داشته، امیدوارم به دوستان بر نخورد. این هم درد من مربی و فوتبال ما است. می‌گوییم که همه به هم کمک کنیم تا فوتبال شاداب و پویایی داشته باشیم و از آن لذت ببریم.

سرمربی هوادار در‌مورد حضور شجاعیان در اواخر بازی که منجر به نجات دروازه این تیم شد، عنوان کرد: بچه‌هایی که بازی می‌کردند خوب کار کردند. از تعویض‌هایی که وارد زمین شدند راضی بودم. خوب کار کردند و همین باعث شد فشار زبادی روی دروازه حریف داشته باشیم. اواخر بازی به خصوص در دفاع بی‌نظمی داشتیم که موقعیت دادیم. تک به تکی که ۹۵ بود. در مجموع از همه بچه‌ها راضی هستم و تشکر می‌کنم.

فکری در مورد اینکه هوادار در بازی‌هایش ثبات ندارد و صفر و یکی عمل می‌کند، گفت: فکر می‌کنم فیلم‌هایی که شما دیدید با فیلم‌هایی که ما دیدیم کمی فرق دارد! تیم ما امروز خیلی خوب بازی کرد. وقتی هوادار را با تراکتور مقایسه می‌کنید، کل بودجه ما به اندازه یک بازیکن این تیم است. جلوی ذوب آهن هم بازی خیلی خوبی انجام دادیم. تیم ضعیفی نبود. در زمین خودش بازی می‌کرد. موقعیت‌هایی به وجود آورد. ما هم موقعیت‌هایی اواخر بازی داشتیم و می‌توانستیم برنده شویم. زاویه نگاه شما با ما فرق می‌کند! سعی می‌کنیم ضعف‌ها را برطرف کنیم تا ثبات بیشتری داشته باشیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا