اخبار ورزشیسایر اخبار

عدم مقبولیت انتخابات شورای المپیک آسیا و شیخ احمد

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که رئیس جدید شورای المپیک آسیا را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش پیشرو ورزش، شیخ احمد الفهد الصباح که قبلاً به عنوان یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک (IOC) تعلیق شده بود، امروز به دلیل نقشی که در انتخابات جنجالی شورای المپیک آسیا (OCA) داشت، به مدت ۳ سال محروم شد.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین اعلام کرد که از به رسمیت شناختن انتخاب برادر کوچک‌تر شیخ احمد، شیخ طلال فهد آل احمد آل صباح به عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا تا زمانی که تحقیقات مناسبی انجام نشود، خودداری می‌کند. بعد از توصیه کمیسیون اخلاق IOC،  کمیته بین‌المللی المپیک امروز در جلسه اضطراری این تصمیم را گرفت.

شیخ احمد پس از اینکه در دادگاهی در ژنو مجرم شناخته شد، به حداقل ۱۳ ماه زندان محکوم و مجبور به کناره گیری شد. شیخ طلال ۵۸ ساله در مجمع عمومی OCA که در بانکوک برگزار شد با ۲۴ رای موافق در مقابل ۲۰ رای موافق، حسین المسلم رئیس فدراسیون جهانی شنا را شکست داد.

شیخ احمد با وجود هشدار کمیسیون اخلاق IOC به تایلند سفر کرد تا در جریان انتخابات شورای المپیک آسیا برای برادرش لابی کند.

کمیته بین‌المللی المپیک امروز نامه‌ای به اعضای خود، کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی ارسال و آنها را در مورد نتیجه نشست خود مطلع کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا