اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

عبدی: خوش‌شانس بودیم که گل اول را زدیم

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان به بیان نقطه نظرات خود درمورد بازی با افغانستان پرداخت‌.

به گزارش پیشرو ورزش، حسین عبدی پس از برتری ۶ بر یک تیم ملی فوتبال نوجوانان مقابل افغانستان در جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا، اظهار داشت: بازی اول در هر تورنمنت بسیار مهم است و باید سخت تلاش کنید تا اولین گل و سپس سایر گل ها را به ثمر برسانید. خوش شانس بودیم که گل اول را زدیم چون حدود ٢٣ دقیقه شانس‌های زیادی را از دست دادیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم.

وی افزود: بازیکنان ١۶ ساله هستند و بعضا با استرس بازی می‌کنند و برخی مواقع بلندپروازی دارند که این مشکل در این رده سنی است. خدا را شکر اولین گل را زدیم و پس از آن یک گل دیگر به ثمر رساندیم، اما پس از گل اول افغانستان، دقایق سختی برای ادامه بازی داشتیم. به طور کلی از دقایق اول بسیار جدی برای رسیدن به گل بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در پاسخ به سوالی درباره استرس بازیکنان در دقایق اولیه نیمه نخست و اینکه تفکرتان چه بود که گل‌های بیشتری را به ثمر برسانید، گفت: در این سن که بازیکنان نیمه حرفه‌ای هستند، یکی از بزرگترین چالش‌ها این است که بازیکنان اعتماد به نفس داشته باشند و طبق فلسفه و با صبوری در بازی پیش بروند و بعد از آن به سایر دقایق بازی برسند. تلاش کردیم صبور باشیم و در نیمه دوم بازیکنان بهتر این کار را انجام دادند‌. در ادامه بازی، شاهد بهتر شدن شرایط و رسیدن به گل‌های بیشتری بودیم.

عبدی تاکید کرد: البته هدف ما تنها گل زدن بیشتر نبود بلکه در ادامه، حفظ و سلامت ماندن بازیکنان اولویت داشت. بازیکنان در این سن باید اول صبور باشند و بعد از آن با الهام بخشی، بازی به بازی پیش بروند. در واقع وقتی به اهداف دست پیدا کردید، می‌توانید تعویض‌های بیشتر نیز انجام بدهید.

وی ادامه داد: همه بازیکنانم در تیم از نظر توانایی یکسان هستند و وقتی آنها را تعویض می‌کنیم به خاطر ریکاوری است و هر بازیکنی که به میدان بیاید با استایل و استعداد مختلفی از بازیکن دیگر است. حدود ١۴ هزار بازیکن را در سراسر کشور رصد و انتخاب کردم. همه بازیکنان در یک سطح و تنها با استعداد متفاوت هستند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان عنوان کرد: خوشحالم که بازی نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. وقتی بازی اول را می برید، ریکاوری و تمرکز بهتری برای بازی بعدی خواهید داشت و این برخلاف زمانی است که بازنده می شوید. پس، از خیلی از ابعاد به طور ویژه مباحث ذهنی در شرایط بهتری برای ریکاوری هستید و برای بازی بعدی سعی می کنیم از بازیکنان دیگری استفاده کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

دکمه بازگشت به بالا