اخبار ورزشیسایر اخبار

عاصم‌یوسفی: سوءمدیریت باعث برکناری مددی شد

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت:‌ مددی مدیر ورزشگاه آزادی بود و سوء مدیریت باعث شد عذرش را بخواهیم.

به گزارش پیشرو ورزش،‌علیرضا عاصم‌یوسفی در خصوص هفته تربیت‌بدنی و اقدامات این شرکت اظهار داشت:‌ هفته تربیت‌بدنی و هفته ورزش را به همه مردم ورزش‌دوست ایران تبریک عرض می‌کنم. برنامه شرکت توسعه و تجهیز برای هفته تربیت بدنی طبق برنامه‌ریزیی که از قبل انجام شده بود و اعلام کردیم در تهران ۴ مجموعه ورزشگاه آزادی، ورزشگاه کشوری، مجموعه ورزشی انقلاب و فیروزآبادی به صورت رایگان تا ۵۰ درصد در اختیار مردم است. برای دانش‌آموزان و مردم عادی تخفیفات دیگری هم در نظر گرفته شده که بتوانند به راحتی از این ورزشگاه‌ها در هفته تربیت‌بدنی استفاده کنند. البته این را هم باید بگویم که برای ورود و پیاده‌روی در این ورزشگاه‌ها مردم عزیز در هفته تربیت‌بدنی هیچ پولی را پرداخت نخواهند کرد و کاملاً در اختیار مردم است و مردم با آمدن به این مجموعه‌ها قدم به روی چشم ما می‌گذارند.

وی افزود: به مناسبت هفته تربیت‌بدنی مجموعه ورزشی انقلاب تغییراتی را خواهد داشت که بسیار مورد توجه است.تغییرات این مجموعه شامل ورود مردم به این ورزشگاه چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ استفاده از امکانات مجموعه امکانپذیر می‌باشد.ما امروز هم در شرکت توسعه و تجهیز جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و تصمیمات خوبی را برای مجموعه انقلاب گرفته‌ایم که در ۴۵ روز آینده مطمئنا خبرهای خوبی برای این مجموعه توسط رسانه‌ها برای مردم اعلام خواهد شد.

*قرار نیست مددی صحبت‌هایی را انجام دهد تا خاطر مردم را مکدر کند

عاصم‌یوسفی در خصوص حواشی تغییر مدیریت مجموعه ورزشی آزادی و علت برکناری مددی مدیر سابق این مجموعه گفت:‌ شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی مجموعه‌هایی زیر نظر خود دارد که این مجموعه‌ها باید خدماتی را که ارائه می‌کنند به نحو احسن باشد. چه مجموعه ورزشی آزادی و چه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اگر در ارائه خدمات کوتاهی کنند قابل قبول نیست. تمام هدف ما ارائه بهترین خدمت به مردم ما در این مجموعه است. من خودم مددی را به عنوان مدیر مجموعه ورزشی آزادی منصوب کردم و در مدتی که در این مجموعه حضور داشتم کارهای خوبی را هم انجام داده تا بتواند رضایت سیستم را جلب کنند، اما قرار نیست صحبت‌هایی را انجام دهند تا خاطر مردم را مکدر کند. تمام حرف ما در خصوص مدیریت مجموعه وظایفی است که بر عهده مدیر مجموعه است و باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهد.

* نمی‌توانیم هرکاری که در سرمان است و یا دوست داریم را انجام دهیم

وی ادامه داد: ما در گذشته هم در ورزشگاه آزادی مشکلاتی را هم داشتیم که من شخصا با مددی صحبت کردم و به او گفتم که باید مشکلاتی که در این ورزشگاه به وجود آمده است را برطرف کند. مددی در رسانه‌ها اعلام کرده نامه‌های زیادی را به شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی داده است اما نامه‌های کارشناسی نشده و بدون اساس که مشکلی را حل نمی‌کند. نامه غیر تخصصی زدن در مجموعه هنر نیست. شما مدیر مجموعه ورزشی آزادی بودید و باید ورزشگاه را به یک طراوت و یک پویایی خوبی می‌رساندید و آنجا را مدیریت می‌کردید. همه ما وظایفی داریم و باید طبق ظوابط و قانون عمل کنیم و نمی‌توانیم هرکاری که در سرمان است و یا دوست داریم را انجام دهیم. این ها همه خارج از قوانین است و ما هم از آن پیروی نمی‌کنیم.

* علت تاخیر در بازی پرسپولیس و تراکتور/ مقصر مددی بود

رئیس توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درخصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتور گفت: ببینید مدیر مجموعه آزادی موظف است قبل از هر بازی تمام موارد را بررسی کند و مانور داشته باشد. آنها گفتند ۲ بار مانور داشتیم که اصلا چنین چیزی نبوده و تمام گزارشات مهندس فنی مجموعه آزادی موجود است که اعلام کردند هیچ مانوری را نداشتند. جعبه تاورها ۲۰ روز قبل از مسابقه برای تعمیر جدا شده بودند و متاسفانه بعد از تعمیر کسی کنترل نکرده است که آیا جعبه فیوز سرجایش است یا خیر. زمانی که بازی میخواسته برگزار شود رفتند و دیدند جعبه فیوز سرجایش نیست که این ها همه سوء مدیریت مددی بوده است.

* سوء مدیریت باعث برکناری مددی شد

وی افزود: مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی بوده و موظف بوده تمام این موارد را چک کند چرا چک نکرده است؟ موظاعف بر این از مدیریت حراست مجموعه و مدیر فنی مهندسی مجموعه درخواست کردم به صورت میدانی همه چیز را بررسی کردند و مکتوب برای من ارسال کردند که همه مکتوبات آنها موجود است. ما به این سوءمدیریتی رسیدیم و یک تصمیم مدیریتی گرفتیم و عذر مددی را خواستیم و انشاءالله هرجایی که هستند موفق باشند. اینکه او پس برکناری بی اخلاقی کند و بیاید مسائلی را مطرح کند و تازه به یاد او بیفتد که آزادی مشکل داشته است قابل قبول نیست. سوء مدیریتی را نمی‌شود با چیزهای دیگر لاپوشانی کرد.

* مجموعه آزادی هزار کیلومتر با متروپل فاصله دارد/ مددی دوست دارد آزادی را خرابه جلوه دهد

عاصم یوسفی درباره درباره صحبت های مددی که گفته بود اگر توجه نشود متروپل دیگری را شاهد خواهیم بود عنوان کرد: مجموعه ورزشی آزادی با متروپل هزار کیلومتر فاصله دارد و اصلا چنین صحبت هایی هم درست نیست. مددی کارشناس عمران که نیست خودش بخواهد نظر کارشناسی بدهد که کل ورزشگاه می‌خواهد بریزد یا نه. با چشم غیر مسلم که نمی‌شود چنین مباحثی را مطرح کرد. بالاخره ما شرکت‌های مشاور بین المللی داریم که نظری غیر از این دارند. ولی ما درحال بررسی هستیم، اما نکته ای که وجود دارد این است که مددی چون خودش در مجموعه ورزشی آزادی حضور ندارد دوست دارد این ورزشگاه را خرابه جلوه بدهد. آیا این به نظر شما منطقی است؟ مجموعه آزادی ۴ ماه پیش میزبان یکصدهزار نفر برای سرود سلام فرمانده بود آیا کوچکترین آسیبی به مجموعه آزادی رسیده است؟ چگونه میگویند آزادی مانند متروپل است، این ها همه نشان می دهد که حرفهایی که زده می شود بی پایه و اساس است.

* باید کارشناس تخصصی در مورد وضعیت ورزشگاه آزادی نظر دهد

وی افزود: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک شرکت مادر تخصصی در بخش ساخت و ساز است. در خصوص زیر ساخت‌های ورزشی هم باید بگویم ما تنها نظرات تخصصی خودمان را می‌دهیم و با چشم غیر مسلح حرفی نمی‌زنیم که در فضای اجتماعی موج بد و منفی راه بیفتد. در آن زمان من با تورک نماینده دادستانی هم که حکمی برای ورزشگاه آزادی صادر کرده بودند صحبت کردم و دادستانی، فرماندار و استاندار تهران هم با بررسی قبول کردند که نظراتی که داده شده غیر کارشناسی است و باید یک کارشناس تخصصی این حوزه باید بیاید و تمام موارد را بررسی کند و با رسیدن به یک جمع بندی اعلام کند که آیا ورزشگاه آزادی در حال ریزش است و یا خیر. اقدامات مقاوم سازی هم که اخیرا می‌بینید در واقعه پوسته کار اصلی است که دیده می‌شود. ما هر ۱۵ زون ورزشگاه آزادی را زیر نظر داریم، اما چیزی که مهم است بودجه و تخصیصی است که باید ما در اختیار داشته باشیم.

* این چنین نیست که بنشینم و خدایی نکرده خونی از دماغ کسی بیاید

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی تأکید کرد: نمی‌توانیم به یک باره کل ورزشگاه آزادی را زیر بار ببریم چرا که ورزشگاه دیگری برای برگزاری مسابقات در تهران وجود ندارد. در خصوص ورزشگاه آزادی هم هرگونه خطری را که مددی و دوستانش عنوان می کنند فقط برای این است که خودشان در این مجموعه حضور ندارد. به همه مردم عزیز کشورمان اعلام می کنم که نگران هیچ چیز نباشند. تمام همکارانم در شرکت توسعه و نگهداری شب و روز همه چیز را زیر نظر دارند و خانواده ما هم در این مکان رفت و آمد می‌کنند و تمام پسران و دخترانی که به این ورزشگاه می آیند، دختران و پسران من هستند و هیچ وقت این چنین نیست که بنشینم و خدایی نکرده خونی از دماغ کسی بیاید، خط قرمز ما است و قطعا این را بدانند ورزشگاه آزادی اگر مسئله ای داشته باشد درهای ورزشگاه را می بندیم و اجازه رفت و آمد به کسی نمی‌دهیم.

یوسفی در خصوص عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: امروز که می بینید از ورود تماشاگران به ورزشگاه جلوگیری می‌کنیم برای این است که مهندسین ما برای امر مقاوم سازی در حال کار کردن هستند و تا به رسیدن به یک نتیجه مطلوب از ورود تماشاگران جلوگیری خواهیم کرد که از این بابت شرمنده هستیم، اما بعد از برطرف شدن این مسئله سعی می‌کنیم میزبانی خوبی را از دوست داران ورزش و تماشاگران عزیز داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمان بازسازی ورزشگاه های زیر نظر شرکت توسعه به روند تکمیلی خود خواهد رسید عنوان کرد: این آرزوی من است همین فردا صبح کلید بازسازی تمام زیر مجموعه های کشور را بزنم و ریل گذاری بازسازی تمام مجموعه ها را انجام دهیم و ظرف ۲ سال تمام کنیم و در اختیار مردم بگذاریم. ولی شرکت توسعه یک بودجه محدودی دارد و تمام روند بازسازی ورزشگاه ها بر عهده شرکت توسعه و نگهداری نیست و ما یک شرکتی هستیم که نظارت می کنیم تا به نحو احسن تمام این کارها انجام شود. بازسازی های درست بودجه و تخصیص می خواهد تا یک مکان را آباد کنیم.

وی افزود: ما در حال این هستیم تا سرمایه گذاران خوبی را در این راه قرار دهیم و بتوانیم به یک تعامل برسیم و به سرعت کارها را پیش ببریم. بودجه شرکت توسعه به نحوی است که اگر کلی بخواهم بگویم برای بازسازی و اتمام پروژه های نیمه تمام اگر تورمی را نداشته باشیم با باین بودجه ای که در اختیار ما قرار می دهند ۵۵ سال زمان می برد. من از سازمان برنامه و بودجه و دولت سیزدهم که یک دولت انقلابی است خواهش می‌کنم به ورزشگاه آزادی ویژه نگاه کنند.

مهم ترین کار ما امروز با دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان مقاوم و ایمن سازی ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی است که در حال انجام است تا بتوانیم بهترین خدمات را به ورزش کشور داشته باشیم. سرمایه ما ضعیف است و دستمان برابر همه دراز است تا کمک کنند و بتوانیم به شکل بهتری خدمات دهیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا