اخبار ورزشیتوپ و تور

صحبت‌های طباطبایی در مورد انتخاب دبیرِ خانم و وضعیت شاهین‌طبع/ بوی تغییر می‌آید

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به تعویق یک ساله المپیک، کمیته فنی در مورد وضعیت تیم ملی و کادرفنی آن بررسی‌هایی انجام خواهد داد.

به گزارش پیشرو اسپرت، رامین طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتخاب دبیر جدید فدراسیون، شرایط کادر فنی تیم ملی و مسائل دیگر بسکتبال کشور به گفت‌وگو پرداخت که در زیر می‌خوانید.

* یکی از گزینه‌هایی که برای پست دبیری مطرح بود خانم کلاهی بود که در نهایت او را انتخاب کردید.

بررسی‌های زیادی را در این زمینه انجام دادیم و دنبال فردی بودیم که توانایی زیادی داشته باشد. از سوی دیگر من روی هیات‌های استانی زیاد حساب می‌کنم و کسانی که رشد خوبی داشته باشند، دوست داریم از آنها در فدراسیون هم استفاده کنیم. برهمین اساس با توجه به اینکه از روند کاری او در فدراسیون و هیات تهران راضی بوده و خانم توانمندی هم بود، وی را انتخاب کردیم. به نظرم او از سایر گزینه‌ها توانمند تر بود و سواد مدیریتی خوبی هم داشت.

* اما انتقادهایی از عملکرد وی هم در هیات تهران می‌شود.

به هرحال هرکسی یک ملاکی برای ارزیابی دارد و شاید شاخص‌های دوستان متفاوت باشد. ما به این نتیجه رسیدیم که می‌تواند به فدراسیون کمک کند.

* برای اولین بار هم یک خانم به عنوان دبیر فدراسیون بسکتبال انتخاب شد.

شاید این یک جسارت باشد. البته دولت و نظام ما هم به برابری جنسیتی قائل است و ما هم هیچگاه نگاه جنسیتی نداشته‌ایم بلکه توانایی و عملکرد افراد مهم است. حتی شاید خانم‌ها در رقابت با آقایان هم بتوانند بهتر عمل کنند.

* با این انتخاب کارتان سخت نخواهد شد؟

ممکن است یک سری موارد وجود داشته باشد، اما سعی می‌کنیم هماهنگی لازم را به وجود بیاوریم. البته خودم هم بالای سرکار هستم و هرجا مشکلی باشد ورود می‌کنم. البته ما رئیس فدراسیون خانم هم داریم و این نشان می‌دهد خانم‌ها هم می‌توانند رئیس و دبیر شوند.

* کلاهی رئیس هیات تهران است و با این شرایط باید استعفا بدهد؟

در حال حاضر او سرپرست دبیری فدراسیون است و اگر قرار باشد حکم دبیری بگیرد باید استعفا دهد.

* صحبت‌هایی در مورد اختلاف مهران شاهین‌طبع و فدراسیون بسکتبال به دلیل اتفاقاتی که در مورد شهرداری گرگان افتاد شنیده می‌شود.

اختلافی وجود ندارد. بین فدراسیون و مهران شاهین و بالعکس ارتباط کاری لازم وجود داشته است. اما در مورد شهرداری گرگان صحبتی با شاهین طبع که سرمربی شان بود، نداشتیم. در آن مقطع مسئولان این تیم یک سری ادعاهایی در مورد مقام‌شان داشتند که اعلام کردیم فدراسیون طبق آیین نامه عمل کرده  و قهرمان را معرفی نکرده است. اصل بسکتبال در مرحله پلی‌آف است و همه چیز آنجا مشخص می‌شود.

* شما در گذشته در صحبت‌هایتان همیشه می‌گفتید شاهین طبع تا پایان المپیک سرمربی تیم ملی است، اما اخیرا گفته‌اید باید در این مورد کمیته فنی بررسی و تصمیم گیری کند.

*به هرحال وقتی المپیک یک سال به تعویق می‌افتد همه چیز تغییر می‌کند و نیازمند این است که ما هم برنامه‌های خود را بررسی کنیم. در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی نگرفته‌ایم، اما کمیته فنی هم حق دارد که انتظارات خود را بگوید. به محض اینکه برنامه‌ بازی‌های ملی اعلام شود، نظر کمیته فنی را جویا می‌شویم و یک بازنگری در مورد برگزاری اردوها به وجود می‌آید. در مورد والیبال هم همین اتفاق افتاد و اگر المپیک به تعویق نمی‌افتاد، کولاکوویچ می‌ماند.

* به نظر می‌رسد صحبت‌هایتان بوی قطع همکاری با شاهین‌طبع را می‌دهد.

شاید این برداشت شما باشد، اما ما تاکنون چنین تصمیمی نگرفته‌ایم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سه =

دکمه بازگشت به بالا