اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

ربیعی: مشکلات مس رفسنجان را فریاد نمی‌زنیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: مشکلات خود را فریاد نمی‌زنیم.

به گزارش پیشرو ورزش، محمد ربیعی پس از تساوی بدون گل دیدار مس رفسنجان و سپاهان در نشست خبری، اظهار داشت: ابتدا به کادرفنی، بازیکنان و عوامل تیم و باشگاه سپاهان و بچه‌های خودمان خسته نباشید می‌گویم. در نیمه اول تیم برتر زمین بودیم و در ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم سپاهان بهتر بازی کرد‌. با تغییر سیستم در ۲۰ دقیقه پایانی تیم به نسبت بهتری شدیم‌. بازی سنگین و سختی بود زیرا سپاهان هم تیم خوبی است.

وی افزود: اگر می‌توانستیم موقعیت های خود را تبدیل به گل کنیم، برنده می شدیم. یک گل هم زدیم و کارشناسان داوری می‌توانند بگویند آفساید بود یا نبود‌. از نحوه بازی تیم بسیار راضی هستم زیرا بچه‌ها تمام نکاتی که گفته بودیم، رعایت کردند. کمترین فرصت را به حریف دادیم. فقط در نیمه اول یک فرصت روی ضد حمله به سپاهان دادیم که فرشاد احمدزاده هدر داد‌.

سرمربی مس رفسنجان تاکید کرد: در نیمه دوم هم شاید سپاهان یک جایی مالکیت توپ داشت اما اجازه خلق موقعیت ندادیم. سازمان دفاعی خوبی داریم و در این تعطیلات نیز روی نقاط ضعف خود بیشتر کار خواهیم کرد. از راندمان تیم بسیار راضی هستم. بچه‌ها خیلی زحمت کشیده و درست هم بازی کردند.

ربیعی عنوان کرد: بازی شطرنج گونه ای بود و دو تیم به هم فرصت زیادی در این مسابقه نزدیک نمی‌دادند. این امر نشان می‌دهد مس رفسنجان قواره پیدا کرده و اتفاقات خوبی برای این تیم می‌افتد‌.

وی درخصوص اینکه مشکلات باشگاه مس رفسنجان زبانزد خاص و عام شده اما شرکت ملی مس هم ظاهرا باشگاهی به نام مس رفسنجان ندارد و آیا این وضعیت در ادامه کمر تیمش را نمی‌شکند، گفت: در رابطه با موضوعات و مشکلات باید بگویم خصوصیت اخلاقی من به شکلی است که نه در این باشگاه بلکه در تمام باشگاه‌های دیگری هم که کار کرده‌ام اعتقادم این است باید مشکلات درون خانواده حل شود‌. نباید آن‌ها را به رسانه آورد. تا جایی هم که مشکلات قابل بیان بود درباره اش صحبت کردم‌.

وی ادامه داد: با این موضوع موافق نیستم که شرکت مس بادش رفته تیمی به نام مس رفسنجان دارد. همین شرکت در سال های گذشته به تیم مس توجه کرد و موفق هم بود. بک جمله را بار دیگر می‌گویم. عرضه و تقاضا باید با هم یکسان باشد. عرضه یعنی چیزی که تحویل می‌دهیم و تقاضا یعنی آنچه می‌خواهید. در تمام این‌ سال هه خود باشگاه از برنامه‌هایش همیشه جلوتر بوده اما می‌گویم اگر قرار است با برخی تیم‌ها بجنگیم تا به یک راندمان و پارامتر برسیم باید از لحاظ وسعت و قدرت رقابت به آن تیم‌ها نزدیک شویم.

سرمربی مس تاکید کرد: این تیم سال گدشته جزء شش تیم آمده و اگر می‌خواهید همان رتبه را تکرار کنید باید برخی مسائل را در نظر گرفت. پرسپولیس، استقلال و سپاهان در لین لیگ مجزا هستند‌. فولاد هم روند خوبی دارد. گل گهر، مس رفسنجان، تراکتور، آلومینیوم، ذوب آهن و نساجی هم خوب کار می‌کنند. اگر می‌خواهیم باید سطح رقابتی خود را از لحاظ امکانات، شرایط و بودجه به وضعیت خوبی برسانیم. با همه این مشکلات، چیزی که همه عوامل داوری مثل گروه آنالیز تلویزیون و کمیته داوران گفته‌اند همه اشتباهات داوری علیه ما بوده و حتی یک اشتباه داوری هم اگر به ما بدهند وضعیت بهتر خواهد شد.

ربیعی درخصوص اینکه با استعفای صوری مدیرعامل و اعتراض سرمربی نساجی تمام اشتباهات داوری به سود این تیم شد اما مس همچنان از این موضوع ضربه می خورد و مشخص نیست مسئولان شهر رفسنجان کجا هستند تا حق این تیم را بگیرند، گفت: مس رفسنجان در فوتبال ما شخصیت و هویت پیدا کرده است‌ که‌ کتمان ناپذیر است‌. حتی اگر دشمنانش دوست نداشته باشند نمی‌توان این هویت را انکار کرد. امیدوارم نگاه مسئولان به این تیم بلند مدت، درست و با برنامه ریزی باشد. در این صورت باشگاه اثبات کرده که می‌تواند در مسیر درست قدم بگذارد‌. این موضوع هم برای یک یا دو روز نیست‌. در سه سال گذشته اثبات شده است و اگر درست برنامه ریزی شود، قطعا نتیجه خواهند گرفت. دیگر این موضوع به دوستان بازمی‌گردد که می‌خواهند اینجا سرمایه‌گزاری کنند یا خیر‌.

وی تصریح کرد: این باشگاه کار خودش را از جایی شروع کرده و پله پله بالا آمده است‌. نمی توانید یک شبه خود را به فولاد خوزستان و سپاهان نزدیک کنید. اکنون گل‌گهر هم مسیر را به درستی جلو می‌رود. به هرحال جوابش را هم گرفته‌اند و تیم موفقی هستند. روز گذشته هم نتیجه گرفتند. مس هم تیم خوبی است. همین الان از شش بازی داخل خانه و پنج بازی خانگی، فقط یک شکست داریم. فاز کاری‌مان خوب است و اطمینان دارم امسال هم با تمام این سختی‌ها تا زمانی که من هستم اجازه نمی‌دهم کارم و تیم را مدیریت می‌کنم. روز گذشته هم گفتم مشکلات خود را فریاد نمی‌زنیم اما امیدواریم دوستان بدانند اگر می‌خواهند با فولاد و سپاهان و تیم‌هایی از این دست رقابت کنند باید عرضه و تقاضا برابر باشد.

سرمربی مس رفسنجان درخصوص اینکه آیا استفاده از سه دفاع در کاهش تعداد گل‌های زده و خورده این تیم در فصل جاری تاثیرگذار بوده است، گفت: سال گذشته تنها تیم ایران بودیم که در کل فصل از سه دفاع استفاده کردیم. این موضوع نشان می‌دهد ایراد از سه دفاع نیست. از وقفه ای که به خاطر مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال اول حضور ما در لیگ برتر ایجاد شد، به این روش رو آوردیم‌ و دو سال و نیم است با این روش بازی می‌کنیم. سال قبل هم در هیچ یک از دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی با چهار دفاع بازی نکردیم.

ربیعی افزود: زمانی است فرصت ایجاد نمی‌کنید و به همین دلیل به گل هم نمی‌رسید اما طبق آمار مرجعی مثل متریکا مس رفسنجان از لحاظ ایجاد شانس گل، حضور در محوطه جریمه حریف و ایجاد موقعیت برای خط میانی و تبدیل نرخ به گل هم جزء سه تیم اول جد‌ول هستیم‌. در بازی صفر بر صفر هفته قبل با نفت مسجد سلیمان، هفت موقعیت گل خلق کردیم. سال گذشته در گلزنی جزء ۳_۲ تیم اول بودیم. همین امروز یک ضربه سر محسن آذرباد خراب شد و برای فراز امامعلی هم دو تک به تک ایجاد شد‌. چند ضربه داشتیم و روی ضربه ایستگاهی گل زدیم. مقابل پرسپولیس هم فرصت داشتیم . مقابل گل گهر هیچ موقعیتی به حریف ندادیم مثل دیدار با آلومینیم اراک. یک جایی این موضوع تمام می‌شود.

وی درمورد اینکه آیا جای سید مهدی حسینی در لیست مسافران جام جهانی خالی نیست، توضیح داد: قطعا حسینی جزء نفرات تعیین کننده و خوبی است که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد. یک دوره دعوت شد اما سرمربی تیم ملی تغییر کرد‌. کی‌روش حتما برنامه‌های دیگری دارد که به آن احترام می‌گذاریم. البته نفرات خط دفاعی ما مثل رامتین سلیمان‌زاده، ایمان سلیمی، فرشید باقری و شاهین توکلی هم وضعیت خوبی دارند. ریتم خوبی از بچه‌عا می‌گیریم. اگر دوستان علاقه داشته باشند با دقت بیشتری مس رفسنجان را ببینند.

وی با اشاره به وضعیت حامد لک، توضیح داد: حامد لک هم بسیار بی‌نقص و درست کار می‌کند. از لحاظ شخصیتی و اجرای نظم در تیم کارش را درست انجام داده و از او رضایت کامل دارم. لک هم می‌تواند جزء گزینه‌های دعوت به تیم ملی باشد و کی‌روش باید او را با دقت ببیند.

وی درباره اینکه شنیده شده زین‌الدینی به دلیل مشکلات باشگاه مس رفسنجان از سمت خود استعفا کرده زیرا سایر تیم‌های باشگاه شرایط خوبی ندارند و فعالیت های عمرانی خوابیده است، گفت: صحبتی بود و زین‌الدینی چنین قصدی داشت اما با وی صحبت کردم و منصرف شد.

سرمربی مس رفسنجان درخصوص اینکه نبردن این تیم روی مهاجمان فشار وارد کرده و برخلاف جوسازی ها که می‌گویند مس کهکشانی است اما دست وی روی نیمکت خالی است، گفت: در خط حمله سه بازیکن باتجربه مثل آذرباد، شیمیایی و منشا داریم. پشت آن‌ها نیز چهار جوان به نام‌های محبی، لطیفی، امامعلی و زارع را داریم که کارشان را انجام می‌دهند. از آن‌ها رضایت دارم. باید به پنجره نیم فصل برسیم. اگر تشخیص بدهیم باید با این بچه‌ها ادامه بدهیم این کار را انجام خواهیم داد. در غیر این صورت نفراتی را به شرط فراهم بودن شرایط باشگاه جذب خواهیم کرد‌.

ربیعی درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی باشگاه مس فصل اینده هم در این تیم می ماند، عنوان کرد: اواخر سال گذشته جلسه ای داشتیم و قرار شد برآورد کاری کنیم. برهمین اساس به کارزار آمدیم و سعی کردیم طبق انتظاراتم پله به پله جلو بیاییم. با افتخار شهروند افتخاری رفسنجان هستم. همیشه از این صحبت ها هست اما اکنون وقت پاسخگویی نیست. تا روزی هم که باشم برای داشتن بهترین شرایط می‌جنگم و کارم را می‌کنم اما الان وقت مناسبی نیست برای سال آینده صحبت کنیم. بین من و باشگاه از این حرف‌ها نیست. الان باید به یک استراحت برویم و پس از ۱۰_۱۲ روز استراحت کار خود را برای ۲۰ بازی بعدی لیگ و جام حذفی انجام خواهیم داد. ان‌شاءالله امسال هم مثل سال گذشته کارمان را به درستی به پایان برسانیم.

وی درباره برنامه‌های باشگاه مس رفسنجان برای برپایی اردو در تعطیلات لیگ، گفت: مشکلاتی داریم که اگر حل شود به اردوی داخلی می‌رویم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا