اخبار ورزشیاسلایدر اصلیتوپ و تورویژه‌های خبری

رئیس فدراسیون بسکتبال: باید فراتر از آسیا را ببینیم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: تلاش کردیم در مدت زمان حضورمان در فدراسیون به وعده های انتخاباتی عمل کنیم و عملکردم مشخص می کند می توانم باشم یا که خیر.

به گزارش پیشرو ورزش، جواد داوری در نشست خبری فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: حدود ۱۶ ماه از حضورم در فدراسیون به سرعت گذشت که هر روزش سختی های زیادی داشت اما به لطف دوستان تلاش کردیم ساختارسازی‌هایی انجام شود و به شعارها و وعده ها عمل کنم. تلاش این است که دوباره بسکتبال را در آسیا و در جهان مطرح تر کنیم. تفکر من این است که اول سهمیه های آسان تر را بگیریم و بعد در جام های جهانی مثمر ثمرتر باشیم و باید از آسیا فاصله بگیریم. برای این کار هم باید آموزش را جدی بگیریم که چند سالی است که مغفول مانده است.

*استعدادیابی دیگر مثل گذشته نیست

وی در مورد وضعیت سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ بدنه فدراسیون جدا شده و تلاش می کنیم ما به وظایف خود در قبال تیم‌های ملی و عمرانی و زیر ساختی رسیدگی کنیم. اعتقاد دارم که استعدادیابی و کشف استعداد مانند گذشته نیست. اینطور نیست که یک سری افراد را گلخانه ای انتخاب کنیم. باید هیات های شهرستانی در بحث پایه فعال باشند و تیمداری کنند. این مهم هم خوشبختانه در سال گذشته برنامه‌ ریزی شد و باید  تا سال ۱۴۱۰ پیش برویم و چه من باشم یا نباشم باید این کار ادامه پیدا کند و نسل سازی شود.

وی عنوان کرد: هیچ دلیلی ندارد که بهترین بازیکن ۱۰ ساله ما بهترین بازیکن آینده بزرگسالان نباشد. حداقل اردوهای ۳،۴ ساله نیاز است که تیم های پایه در آن قرار بگیرند و رشد کنند و برای این کار هم برنامه ریزی کرده ایم. یکی از رشته های توپی هستیم که برای لیگ های جوانان و نوجوانان حدود ۲۳۰ تیم اعلام آمادگی‌کرده اند و این نیاز به مراقبت‌ دارد. تیم های ملی پایه ما اصلی ترین مرکز استعدادیابی شان همین مسابقات رده های پایه خواهد بود.

* باید فراتر از آسیا را ببینیم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: پشتوانه سازی و تمرکز در رده های پایه قطعا جواب خوبی خواهد داد. تیم ملی ما زمانی توانست در آینده نتیجه بگیرد که یک استعدادیابی خوب صورت گرفت. امیدواریم در این دوره نیز همین اتفاق بیفتد و باید فراتر از آسیا را ببینیم. در بسیاری از فاکتورها بسکتبالیست های خودمان را با اروپایی ها مقایسه می‌کنم. البته آسیایی ها هم بیکار ننشسته اند و مسابقات زیادی را در رده های پایه برگزار می‌کنند. بچه های ما هم با فاکتور  توانایی، قدرت و غیرت و تعصب همیشه افتخار آفرینی کرده اند.

*مسیر درخشش بانوان در بسکتبال ادامه خواهد داشت

وی در خصوص نتیجه بانوان نوجوان عنوان کرد: نتایج خوبی کسب کردند و این مسیر قطعا ادامه خواهد داشت و باید مسابقات زیادی را برگزار کنیم و بچه ها با رقبای خود بیشتر آشنا شوند. حالا اینکه چند سالی در مورد بسکتبال بانوان غفلت شده بود دلیل نمی‌شود که ما بهانه داشته باشیم. به نظر من اگر یکی دو مسابقه زودتر با تیم های شرق آسیا بازی می‌کردند، قهرمانی هم دور از دسترس نبود.

* آموزش بسکتبال را باید با فیفا یکسان کنیم

داوری در مورد آموزش گفت: اینکه آموزش بسکتبال مان را با فیبا یکسان کنیم نتایج بهتر خواهد شد. برهمین اساس رنک بندی ها انجام شد و باید مربیان این را بدانند که از فضای رقابتی خارج شوند و بچه ها را به این رشته علاقمند کنند و بسکتبال وارد خانواده ها شود، چون ورزش جذابی است و علاقمندان زیادی دارد.

* استخدام مربی خارجی در بسکتبال ۳ نفره

وی در مورد بسکتبال سه نفره گفت: برنامه ما این است که یک مربی خارجی را استخدام کنیم که برهمین اساس کارها انجام شده و یک مربی برزیلی به کشورمان خواهد آمد. امیدوارم در بازی های آسیایی هم از او کمک بگیریم‌.

*با حضور ارمغانی اتفاقات خوبی در بسکتبال افتاد

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط تیم ملی بزرگسالان گفت: سال ۲۰۱۶ که آخرین سال حضورم در تیم‌ملی بود، دیرک بائرمن هدایت تیم‌ملی را برعهده داشت و دست به جوانگرایی زد. ماهم سعی کردیم توسط ارمغانی مسیری را شروع کردیم که خیلی هم سخت بود، اما با سختی هایی که داشت متاسفانه یا خوش‌بختانه تیم ملی سهمیه جام جهانی را گرفت. با وجود ارمغانی و حضور او اتفاقات خوبی افتاد. اعتقاد دارم مربیان تیم ملی باید از باشگاه جدا باشند و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم و آن هم‌ به خاطر حواشی است و به این سمت می رویم که کمک مربیان هم مستثنی نباشند و در باشگاه ها حضور نداشته باشند.

*دلیل انتخاب هاکان دمیر

وی در مورد جدایی ارمغانی گفت: در بحث تغییر نسل به این نتیجه رسیدیم که یک مربی خارجی را انتخاب کنیم و هاکان دمیر ترکیه‌ای را جذب کردیم و فکر می‌کنم با رصدهایی که مجموعه ما دارند او کمک زیادی خواهد کرد. ما باید رابط مان را با کشور ترکیه افزایش دهیم، چون بدون روادید می توانیم رفت و آمد کنیم و از سوی دیگر لیگ های پایه خوبی دارند و اگر‌ ارتباط را بیش از پیش با آنها حفظ کنیم زودتر به سطح اول دنیا می رسیم.

*ممنوعیت تیم‌های بدهکار در مسابقات

وی در خصوص حضور تیم‌های بدهکار در لیگ برتر اظهار داشت: ما اعلام کردیم که تیم هایی که بدهی داشته باشند یا حکم کمیته انضباطی برای پرداخت بدهی به بازیکنان و مربیان داشته باشند، قطعا از حضور آنها جلوگیری خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم وارد مسابقات شوند.

* اعلام سرپرست جدید تیم ملی بسکتبال

داوری در مورد حضور بهادرزاده به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی و چرایی انتخاب اوگفت: یک سری انتخاب او را به حامد حدادی ربط دادند اما او اصلا در جریان نبود و ما به دنبال فرد معتمد و امینی بودیم. در حال حاضر هم هم سرمربی و هم بچه ها از او راضی هستند. برای سرپرستی تیم ملی هم سهراب کیهانی را انتخاب کرده ایم و در جام جهانی و بازی‌های آسیایی کار خواهد کرد. کیهانی یکی از بازیکنان تیم ملی جوانان بوده و با او صحبت کردیم و با وجود مشغله‌ها در کنار تیم خواهد بود.

* دیر و سخت تصمیم می‌گیرم

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد انتخاب مشاوران و اینکه ممکن است او را به بیراهه ببرند، گفت: من خیلی دیر و سخت تصمیم می‌گیرم. ما باید بپذیریم که در پرورش کادر مدیر و داور ضعیف عمل کرده‌ایم، اما مطمئن باشید زمانی که فدارسیون را تحویل دهم یک سری نفرات جدید و مورد اعتماد در فدراسیون حضور خواهند داشت. البته ما با افراد زیادی مشورت می‌کنیم و بهترین نظرات را انتخاب می‌کنیم.

*درباره برخی اتفاقات صحبت نمی کنم چون پیکره بسکتبال آسیب می بیند

داوری در مورد شرایط فدراسیون گفت: یک سری اتفاقات در خصوص بسکتبال افتاده که در مورد آنها صحبت نخواهم کرد چون پیکره بسکتبال آسیب خواهد دید. عملکرد من مشخص می‌کند که می‌توانم باشم یا خیر. برخی اوقات آنقدر درگیر کار می‌شویم که اصلا فرصت پاسخگویی به تلفن‌ها را ندارم و شاید به برخی دوستان بربخورد. از سوی دیگر می‌دانیم که از داخل صحبت هایی را علیه ما به فدراسیون آسیایی منتقل می‌کنند که او خودش همه چیز را می‌داند و برای ما هم این صحبت‌ها اهمیتی ندارد. هدف ما این است که بسکتبال را در دل خانواده‌ ها جا بدهیم و برای این هم تلاش می‌کنیم.

*ساخت سالن بسکتبال ۲۰۰ میلیارد هزینه دارد

وی در مورد ساخت سالن بسکتبال گفت: به دنبال انجام کارها هستیم و ساخت آن مجموعه ای که ما مدنظر داریم چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد هزینه دارد.

*از صمد، حدادی و کامرانی مشورت می گیرم

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد استفاده از همبازیان خود در فدراسیون گفت: من با همه نفرات مانند اوشین، صمد، آفاق و حدادی خاطرات خوشی داریم و این خیلی بد است که آفاق گفته است به خاطر برخی مسائل از ایران رفت، چون ۲۰ سال تجربه دیگر در خدمت بسکتبال ما نیست. البته با صمد، حدادی و کامرانی ارتباط دارم و مشورت‌ می‌گیرم.

*هیچ واهمه ای از بحث مالی ندارم و مدیر باید پول بیاورد

داوری در خصوص مشکلات مالی عنوان کرد: هیچ واهمه ای از بحث مالی ندارم، چون مدیر باید پول بیاورد. اگر قرار است کاری را انجام دهیم اصلا به بحث مالی اش فکر نمی‌کنیم و حالا اسپانسر هم بیاید دست مان باز می‌شود و من دیگر به استان ها و هیات ها می‌پردازم و بحث آموزش را جدی تر پیگیری می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا