اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش تهرانویژه‌های خبری

در گفتگوی علی جوادی با رسانه ها مطرح شد؛ افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی و اجرای بیش از۱۵۰۰ برنامه ورزشی، فرهنگی و همگانی در استان تهران به مناسبت هفته تربیت بدنی

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: در هفته تربیت بدنی و ورزش، ۱۲ پروژه ورزشی در استان تهران افتتاح می شود و بیش از ۱۵۰۰ برنامه ورزشی، از جمله ۴۰ برنامه فرهنگی، ۸۰۰ مسابقه قهرمانی و ۶۰۰ رقابت همگانی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش پیشرو ورزش، در نشست رسانه ای مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش که امروز(دوشنبه) با حضور “حسین پور” معاون توسعه منابع و پشتیبانی، “ایرجی” معاون توسعه امور ورزش، “سادات حسینی” رئیس واحد حراست و “پیام نظر” رئیس روابط عمومی اداره کل در استودیو خبر ورزش و جوانان استان برگزار شد، “علی جوادی” ضمن قدردانی از زحمات اهل رسانه، به دستاوردهای ورزشی، استراتژی ها و هدف گذاری های این اداره کل طی ۱۸ ماه حضور خود در این مسئولیت اشاره کرد و آمادگی خود را برای شنیدن مطالبات جامعه از سوی رسانه ها به عنوان صدای مردم اعلام نمود و خواستار اطلاع رسانی رسانه ها از برنامه ها و اهداف ورزش و جوانان پایتخت شد.
وی در مورد برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در هفته تربیت بدنی که حول ۴ محور تدارک دیده شده، گفت: برنامه های ما در محورهای افتتاح پروژه های عمرانی، حوزه فرهنگی و جوانان، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی پیش بینی شده است که هم اینجا دعوت می کنم از عموم مردم تهران تا یک روز پر نشاط را از ساعت۱۵ روز ۲۷ مهرماه در استادیوم آزادی تجربه کنند و در اجتماع بزرگ ورزشی در درب غربی استادیوم، یک خاطره خوش و خوب ورزشی را برای خود بسازند.
“علی جوادی” از برنامه های متنوع در ادارات شهر تهران و شهرستان های تهران از جمله پیاده روی های خانوادگی و برنامه های همگانی گفت و ادامه داد: روز ۲۶ مهر “روز تربیت بدنی و ورزش” استفاده از تمامی اماکن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان در استان تهران رایگان خواهد بود و علاقه مندان و مردم ورزش دوست می توانند در حوزه ها و شهرستان های استان، از خدمات ورزشی استخرها، سالن ها و زمین های ورزشی رایگان بهره مند شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان تاکید کرد: در همین ارتباط از شهردار تهران، رئیس سازمان ورزش شهرداری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران هم درخواست کرده ایم تا این عزیزان هم اماکن ورزشی خود را در روز ۲۶ مهرماه به طور رایگان دراختیار مردم استان تهران قرار دهند که امیدوارم همکاری لازم صورت گیرد. همچنین از سایر نهادها و سازمان ها هم دعوت می کنیم که به این پویش بزرگ بپیوندند و ذائقه مردم عزیزمان را در اولین روز هفته تربیت بدنی و ورزش خوش کنند.
وی افزود: بسیار امیدوار هستیم که اگر این همکاری و هم پوشانی برای حضور رایگان مردم در اماکن ورزشی به طور گسترده صورت گیرد، از فردای آن روز بسیاری از علاقه مندان به ورزش کردن ادامه خواهند داد و در اماکن ورزشی ثبت نام می کنند و شاهد رشد چشمگیر ورزش قهرمانی و همگانی در استان خواهیم بود.
جوادی از افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی، بیش از ۱۵۰۰ برنامه ورزشی، از جمله ۴۰ برنامه فرهنگی، ۸۰۰ برنامه قهرمانی و ۶۰۰ برنامه همگانی در هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد و گفت: روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه در تمام نقاط استان تهران شاهد اجرای برنامه های خوب و مفرحی خواهیم بود و هر هم استانی می تواند به نزدیکترین و در دسترس ترین مکان برای حضور در این برنامه ها مراجعه کند. همچنین روز جمعه ۲۸ مهرماه در سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، برنامه پیاده روی با همراهی برنامه “صبح و نشاط” در شهر ری انجام می شود.
در آغاز این نشست رسانه ای، مدیرکل ورزش و جوانان گزارشی از حضور ۱۸ ماهه خود در اداره کل از اسفندماه ۱۴۰۰ تا امروز ارائه کرد و ادامه داد: در این مدت برنامه ها و تغییرات رویکردی در حوزه ورزش و جوانان داشتیم و توفیقات بسیاری با همکاری معاونین، روسای ادارات حوزه ها و شهرستان ها و نیروهای دلسوز اداره کل بدست آورده ایم که یکی از این موارد، در حوزه جوانان بود و عدم حمایت از سازمان های مردم نهاد و سمن ها باعث جدایی و ریختن سمن ها از پیکر معاونت جوانان اداره کل شده بود، به گونه ای که از حدود ۱۵ سمن ثبت شده تا پایان سال ۱۴۰۰، تنها ۵ سمن فعال بودند و با ما همکاری داشتند، اما پس از مکاتبات و جلسات متعدد با معاونت سیاسی استانداری، سازمان ثبت شرکت ها و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، شبکه های فعالیت در حوزه مردمی را از سمن ها ارتقاء دادیم و با همکاری صورت گرفته، کانال های دیگر مردمی را که در حوزه های مختلف فعالیت دارند، به رسمیت شناختیم و براساس مکاتبات وزارت ورزش و جوانان، سایر تشکل های مردمی مانند خیریه ها، انجمن ها، گروه های جهادی و نهادهای مردمی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، عدالت آموزشی، عرصه ازدواج و محیط زیست فعال بودند، گردهم آمدند و شبکه همکاری از موضع سمن ها افزایش پیدا کرد، ضمن آنکه در تسهیل سازی صدور پروانه برای آنها اقدامات خوبی صورت گرفت و زمان صدور از چندماه و یکسال به ۳۰ تا ۴۵ روز رسید.
وی به ماموریت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در حوزه ورزش حول ۴ محور اشاره کرد و گفت: در حوزه تقویتی، ارتباط خوب و تعامل قوی را با آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران برقرار کردیم، چرا که خیلی از مربیان ما از بدنه آموزش و پرورش هستند و حوزه استعدادیابی ما را تامین می کنند و به جای فراخوان برای استعدادیابی، مربیان و معلمان در آموزش و پرورش کار استعدادیابی را خود به خود برای این اداره کل انجام می دهند . در حوزه ورزش همگانی، تعامل با شورای شهر و سازمان ورزش شهرداری موجب شد تا شاخص های همگانی در استان تهران نسبت به سال های گذشته رشد کرده و ۷ درصد نسبت به دوره قبل از کرونا افزایش پیدا کند که یک دستاورد قابل قبول است که با تمهیدات استاندار محترم و نگاه ویژه ایشان به اهمیت و ضرورت ورزش همگانی، این مهم میسر شد، البته به این قانع نخواهیم بود و اگر روند رشد به همین شیوه ادامه پیدا کند، طی۴-۵ سال به یک رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی دست خواهیم یافت که ارمغان آن افزایش نشاط اجتماعی و سلامت جامعه خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان از حوزه ورزش حرفه ای گفت که باید در این راستا حمایت بخش های خصوصی، شرکت ها و بنگاه های صنعتی فعال در استان تهران را با خود همراه کنیم که اگر این اتفاق بیفتد جریان ورزش حرفه ای شکل خواهد گرفت و در ادامه افزود: این گونه سازمان ها، شرکت ها، کارخانجات و بنگاه های اقتصادی و صنعتی باید به مدد ورزش تهران بیایند و کمک کنند تا ورزش حرفه ای در استان تهران رشد پیدا کند تا در نهایت درصد موفقیت ورزشکاران پایتخت در کشور افزایش یابد. در حوزه ورزش قهرمانی نیز استان تهران بیشترین سهم را در اعزام تیم های ملی داشته است و نسبت به سال ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد ورزشکاران تهرانی عضو تیم های ملی در بازیهای آسیایی، مسابقات آسیایی و …. رشد خوبی پیدا کرده است. ۷۴ ورزشکار تهرانی به بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعزام شدند و بیش از ۴۰ ورزشکار تهرانی هم در بازیهای پارآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو حضور خواهند داشت. از سوی دیگر باشگاه های فعال درلیگ های حرفه ای رشته های مختلف هم نشان دهنده آنست که استان تهران در شیب مثبت رشد قرار گرفته و این روند را در بحث مدیریت حوزه قهرمانی باید حفظ کنیم. در این ارتباط از باشگاه های مردمی پرسپولیس، استقلال، پیکان و هوادار انتظار داریم که از رشته های دیگر هم حمایت کنند، بویژه از پیشکسوتان خود و از ورزش بانوان حمایت لازم را به عمل آورند و به جای تیمداری به باشگاهداری بپردازند.
علی جوادی در پاسخ به سوالی پیرامون ورزشگاه های تختی و شهر قدس گفت: ورزشگاه تختی در نیم فصل دوم به کمک استادیوم آزادی خواهد آمد و دراختیار تیم های تهرانی حاضر در لیگ برتر قرار خواهد گرفت تا همکاران ما در شرکت تجهیز بتوانند نسبت به ترمیم یا تعویض چمن ورزشگاه آزادی اقدام کنند. برای آماده سازی ورزشگاه تختی، اقدامات جهادی صورت گرفته و طی این ۱۸ ماه تلاش شد تا بی مهری هایی که پیش از این نسبت به این ورزشگاه شده بود، جبران شود. در بخش های مختلف از تعویض و کاشت زمین چمن و تامین آب گرفته تا سیستم آبپاش مدرن، تعمیر اسکوبورد، بروزرسانی نور ورزشگاه، تعویض پروژکتورها، تابلوهای برق و کابل ها وسیستم صوتی و …کارهای بزرگی که انجام شده، بدان امید که استادیوم فوتبالی داشته باشیم که هم در شب میزبان مسابقات باشد و هم از مشکلات گذشته در آن خبری نباشد.
وی در مورد ورزشگاه شهرقدس نیز گفت: مذاکرات و جلساتی با فرماندار و شهردار شهرقدس داشته ایم و یکی از مصوبات سفر شهرستانی مان به شهر قدس، احیاء این پروژه بود که الحمدلله اتفاق افتاد، اعتبار خوبی هم برای آن پیش بینی شده، چمن آن در حال کاشت است تا این ورزشگاه نیز در مدار خدمت دهی به مسابقات لیگ برتر فوتبال قرار گیرد.
مدیرکل در مورد عزیمت بازیکنان والیبال نشسته استان تهران به سایر استان ها هم گفت: احیاء یک رشته که در سال های گذشته به دلیل بی توجهی، کم دقتی و عدم تامین منابع از این استان خارج شده، زمان و فرآیند زیادی نیاز دارد، مثل والیبال نشسته. البته انتقال مجدد یک تیم به تهران، نیازمند تامین منابع، خرید امتیاز آن تیم و انتقال امتیاز آن است که موافقت استان های دیگر را هم لازم دارد. در این بین حضور استاندار محترم در مراسم بدرقه ورزشکاران پارا آسیایی به هانگژو نشانگر نگاه ویژه اداره کل به این مهم است. همچنین یکی از اتفاقات خوب در فوتسال تهران، حضور تیم شهید منصوری قرچک بود که احیای آن و فرآیندهای لازم را خودمان فراهم کردیم.
وی پیرامون کشتی و فوتبال تهران هم تاکید کرد: کشتی یک رشته المپیکی است که همواره جور ورزش کشور را در آوردگاه المپیک و بازیهای آسیایی می کشد. کشتی تهران در یک مقطعی با افت و افول روبرو شد که علت آن قهر کردن مربیان صاحب نام و سازنده بود و متاسفانه در آن دوره هیچوقت وفاق ملی در کشتی استان تهران شکل نگرفت، اما امروز با مدیریت جدید، همه آمده اند تا کشتی تهران به اوج خود بازگردد. استان تهران در آوردگاه المپیاد استعدادهای برتر کشور هم در نونهالان و هم در نوجوانان قهرمان شد و نشانگر آنست که خیزش کشتی استان تهران آغاز شده و زنگ خطر برای رقبا به صدا در آمده است. در همین راستا، سالن هفت تیر نیز با رفع تمامی مشکلات به یک سالن بین المللی برای تهران تبدیل شده که جا دارد از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و کمک هایی که در این ارتباط انجام داد، قدردانی کنم. ضمن آنکه خیلی از سالن ها را در شهرستان ها از فرآیند مزایده خارج کردیم تا دراختیار کشتی دوستان و هیات کشتی قرار گیرد که در بلند مدت اثرات آن را شاهد خواهیم بود. در هیات فوتبال نیز پس از نقدها و انتقاداتی که به مدیریت گذشته آن می شد، نایب رئیس هیات به عنوان سرپرست طبق اساسنامه مسئولیت هیات را پذیرفت و از زمان تصدی ایشان شرایط بهتری را در این هیات شاهد بودیم که جای قدردانی دارد و با برگزاری مجمعی آرام و افتخار آمیز، میرشاد ماجدی که بازیکن، ملی پوش، مدیر فوتبال و سرپرست فدراسیون فوتبال بوده و اکنون عضو هیئت رئیسه فدراسیون است، به عنوان رئیس جدید هیات فوتبال استان تهران انتخاب شد، البته اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ملاحظات خود را با فدارسیون فوتبال و ایشان در میان گذاشته که اهم آن موضوع مهم استعدادیابی، ساماندهی مدارس فوتبال، رسیدگی به وضعیت پیشکسوتان فوتبال، نگاه ویژه به داوران فوتبال، ارزان سازی و مقاومت در مقابل خروج امتیاز تیم های تهرانی از پایتخت است که با حضور میرشاد ماجدی که تهرانی است و عرق دارد، این موضوعات و از جمله توجه به فوتبال و فوتسال بانوان و مربیان بانوان هم در دستورکار وی قرار خواهد گرفت.
بنا به همین گزارش، در آغاز این نشست رسانه ای، “پیام نظر” رئیس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گزارشی از روند شکل گیری خانه ورزش و رسانه با عنوان استودیو خبر ورزش و جوانان استان تهران ارائه کرد و گفت: با تاکید مدیرکل و پیگیری های ایشان و راه اندازی این استودیو خبر تا امروز ۱۰۰ ویدئو برای ورزشکاران، قهرمانان و مسئولان ورزش تهیه شده و بخشی از حلقه مفقوده ارتباط با مردم مرتفع شده که این اتفاق حاصل فکر نو و بدیع مدیرکل بوده است.
وی ادامه داد: طی یکسال گذشته شاهد ارتباط خوب رسانه ای بین ورزش و جوانان و مجموعه مخاطبان و افکار عمومی در راستای امید آفرینی بوده ایم و خوشبختانه فضای آرام و کاملاً تشویقی برای جامعه ورزش و جوانان ایجاد شد که این مهم قطعاً با همکاری ارزشمند خانواده رسانه بوقوع پیوسته است تا استان تهران همچنان در این بخش نیز الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا