اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

دبیرکل کمیته ملی المپیک: ۵۴ مدال بازی‌های آسیایی هانگژو ارزش بیشتری از ۶۲ مدال دوره قبل دارد

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در بازی‌های آسیایی در ۵ رشته تاریخ سازی کردیم و به اعتقاد من ۵۴ مدال هانگژو بیشتر از ۶۲ مدال دوره قبل ارزش دارد.
به گزارش پیشرو ورزش، مناف هاشمی در مراسم اختتامیه لیگ های دوچرخه‌سواری اظهار داشت: هر چند اسدی دوران کوتاهی را در فدراسیون دوچرخه سواری بود اما اتفاقات خوبی رقم زد. در این فدراسیون با چالش های بسیار حدی مواجه بود با حمایت خانواده دوچرخه‌سواری توانست برنامه های خودش را خوب پیش ببرد و نتیجه خوبی را گرفت. نتیجه ای را با کمترین انتظار گرفت. برخی رشته هابا جمعیت زیاد شرکت کرده بودند مانند تیراندازی، تکواندو، کاراته، وزنه‌برداری و حتی قایقرانی و کشتی انتظار ما مدال‌های خوشرنگ و بیشتری بود.

* کارنامه رشته دوچرخه‌سواری خوب بود

وی ادامه داد: کارنامه رشته دوچرخه‌سواری خوب بود هر چند در رنکینگ ایران تاثیر نداشت اما تاریخ سازی آن ارزشمند بود.برخی کیفی سازی کمیته ملی المپیک را زیر سال بودند اما دوچرخه‌سواری با دو نماینده شرکت کرد که یکی برنز گرفت و دو چهارمی لبیب را یک برنز حساب کنیم، می‌تواند امید بخش باشد.

*۵۴ مدال بازی‌های آسیایی هانگژو ارزش بیشتری از ۶۲ مدال دوره قبل دارد

هاشمی با اشاره به تاریخ سازی ها در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ما در بازی‌های آسیایی در پنج رشته تاریخ سازی کردیم. اعتقاد من این است ۵۴ مدال بازی های آسیایی هانگژو بیشتر از ۶۲ مدال دوره قبل ارزش دارد و امیدوارم آقای علی نژاد که اینجا حضور دارد، از من ناراحت نشود اما سه دلیل دارم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: اول اینکه ما در بدترین شرایط کرونا بودیم و طبق تحلیلی که ما داریم، اردوی اکثر رشته ها تعطیل بود و نتیجه هانگژو محصول ورزش ایران سه، چهار سال گذشته بود که ما یک سال آخر آن را مدیریت کردیم‌. بحث دیگر ناداوری بود. در کشتی، تکواندو و ووشو می‌توانست رنگ مدال های ما عوض شود اما رقیب چینی داشتیم. چین به هر قیمتی دنبال گرفتن بیش از ۲۰۰ مدال طلا بود و موفق هم شد. تنها کشوری که از چین آسیب ندید، هند بود. در آینده بسیار نزدیک برای سوم شدن با کره جنوبی و ژاپن رقابت کند. نکته سوم شرایط اجتماعی و سیاسی ایران بود و در مورد آن صحبت نمی کنیم چون به آرامش رسیدیم. تنیس روی میز کاری کرد که در طول تاریخ ورزش ایران بی سابقه بود و جزو نفراتی بودند که در بردن و نبردن آنها بحث بود.

* ژیمناستیک نقره گرفت، اما به اندازه طلا ارزش دارد

هاشمی در مورد پیش بینی مدال ها در هانگژو گفت: ما ۵۱ مدال با ۱۴ طلا پیش بینی می‌کردیم و در شطرنج فکر نمی‌کردیم مدال طلا بگیرد. ژیمناستیک نقره گرفت، اما به اندازه طلا ارزش دارد چون این رشته در بدترین بحران است و یکی از رشته هایی است که راحت می توانیم در آن مدال بگیریم چون استعدادهای خوبی داریم اما نمی‌توانیم مسائل آن را ساده حل کنیم. کمیته ملی المپیک یک سال است دنبال پیدا کردن راه حل است.

* تحلیل کارشناسان برای جایگاه ایران در هانگژو روی نهم و دهم بود

وی با اشاره به اینکه در گذشته تمرکز برای مدال آوری روی چند رشته بود و کوتاهی های زیادی صورت گرفت، تاکید کرد: این اتفاق باید جبران شود. در رنکینگ بازی‌های آسیایی یک پله عقب آمدیم، آسیب دیدیم و حیف شد اما تحلیل کارشناسان روی نهم و دهم بود و من از این بابت خوشحالم ورزشکاران ما با کمترین امکانات ایثار کردند. و در رده هفتم قرار گرفتیم. ما می‌توانیم اتفاقات بزرگی را در برخی رشته ها و حتی بازی های آسیایی ژاپن رقم بزنیم اما باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم.

* رییس کنفدراسیون آسیا به من اعلام کرد، به اندازه همه فدراسیون‌ها از ایران ایمیل می‌آید و همدیگر را تخریب می‌کنند

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به مشکلات انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: رییس کنفدراسیون آسیا به من اعلام کرد، به اندازه همه فدراسیون‌ها از ایران ایمیل می‌آید و همدیگر را تخریب می‌کنند. واقعا علت چه چیزی است. یک نفر براساس رای مجمع، انتخاب شده است و باید به او کمک کنند و دوستان به این مسائل دامن نزنند.

*می‌توانیم اتفاقات بزرگی در پاریس رقم بزنیم

هاشمی در مورد المپیک پاریس تصریح کرد: تاکنون پنج جلسه برای المپیک پاریس برگزار کردیم که یه جلسه آن با وزیر ، رئیس کمیته ملی المپیک برای رشته های تکواندو، کشتی و وزنه برداری و همچنین دو جلسه جداگانه با رئیس کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان مرتبط کمیته از جمله کمیسیون ها برگزار کردیم. کمیسیون اقتصادی ما بدنبال بازاریابی و تامین منابع برای ماست به هرحال باید یک کار همه جانبه و کاملی باشد و به طورحتم می‌توانیم اتفاقات بزرگی در پاریس رقم بزنیم.

* واریز ۵۰ میلیاردی به فدراسیون‌های المپیکی

مناف هاشمی در مورد در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌هایی که ۱۰۰ بودجه خود را دریافت کرده‌اند باز هم قرار است پولی واریز کند یا خیر؟ تصریح کرد: برای فدراسیون‌هایی که ۱۰۰ بودجه خود را دریافت نکرده‌اند حتماً ظرف یک ماه آینده واریزی انجام می‌دهیم. متممی را برای فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی هستند، تهیه کردیم که در اولین جلسه هیات اجرایی آن را تصویب می‌کنیم و طبق آن مبلغ ۵۰ میلیارد را در دو، سه مرحله به این فدراسیون‌ها واریز خواهیم کرد. پس از اینکه این متمم تصویب شد اطلاعات بیشتر آن را اعلام خواهم کرد.

* مجمع هفته آینده مربوط به سال ۱۴۰۱ است

هاشمی در در مورد رویکرد کمیته ملی المپیک از برگزاری مجمع عمومی هفته آینده ۱۴ آذر تصریح کرد: این مجمع سالیانه ۱۴۰۱ است. سال گذشته انتخابات کمیته ملی المپیک بود و مجمع سالیانه برگزار نشد. ۶ ماه اول آن مربوط به مدیریت قبل است و ۶ ماه دوم تیم حدید مستقر شد. باید مجمع سالیانه را زودتر برگزار می‌کردیم اما به دلیل در پیش بودن بازی‌های آسیایی دو، سه ماه به تعویق افتاد. البته قبل از بازی‌های آسیایی هم در دستور کار بود و همه کارها انجام شده بود اما تشخیص اعضای هیات اجرایی این بود که به بعد از بازی‌ها موکول شود. در مجمع در مورد بازی‌های آسیایی هم گزارشی ارائه خواهیم کرد. اما در کل مجمع مربوط به عملکرد کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۱ است.

* جلسات تکنیکی و فنی را با وزارت ورزش و برگزار می‌کنیم

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برنامه کمیته ملی المپیک برای المپیک پاریس چه چیزی است و تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟ تصریح کرد: جلسات تکنیکی و فنی را با وزارت ورزش و برگزار می‌کنیم. در مورد مباحث پشتیبانی و بین المللی هم کمیته ملی المپیک باید پاسخگو باشد. ما برنامه‌ها را در دو محور دنبال می‌کنیم اما در آینده که ستاد المپیک تشکیل شود و اعضا مشخص شوند بحث ها فنی‌تر دنبال می‌شود و اجازه بدهید یک مقدار جلسات ما جلو برود و پس از آن نتایج را اعلام خواهیم کرد.

* ژیمناستیک ایران تعلیق نیست

وی در مورد مشکلات بین‌المللی دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک گفت: در مورد انتخابات دوچرخه‌سواری ابهامی نداریم و امیدواریم در سایت بین المللی نام رئیس فدراسیون قرار بگیرد. فدراسیون خودش هم تلاش می‌کند و ما هم هر کاری از دستمان بر بیاید برای این فدراسیون انجام خواهیم داد. در مورد ژیمناستیک هم تیم مشترکی مسائل را دنبال می‌کند و فعلا اجازه بدهید که اظهار نظری نکنم و به نتیجه که رسید، اعلام خواهم کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که ژیمناستیک تعلیق شده است؟ گفت : خیر چنین چیزی نیست.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا