اخبار ورزشیتوپ و تور

داوری: وصول طلب ۱۱ میلیاردی، وعده انتخاباتی نیست

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: وصول طلب ۱۱ میلیاردی وعده انتخاباتی نیست، بلکه حق والیبال است.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، حال و روز والیبال همچون آتش زیرخاکستر است. امکان رخ دادن اتفاقات خوب زیادی وجود دارد، اما تقریباً تمام آنها بستگی به شرایطی دارد که پیش خواهد آمد. بلاتکلیفی زمان انتخابات، رقابت‌های انتخابی المپیک، گم شدن ۱۱ میلیارد، حضور بازیکنان مشترک در تیم‌های ملی، عدم وجود بازی تدارکاتی برای تیم ملی و … همگی ازجمله خبرهای والیبال در روزهای اخیر هستند.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص تمام این موارد صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌توانید اظهارات وی را بخوانید:

* به بخش‌های فنی اصلاً ورود نمی‌کنیم

داوری درمورد شرایط اردوی تیم ملی و خط خوردن نام دو بازیکن در ابتدای راه‌ آماده‌سازی ملی‌پوشان اظهار داشت: شرایط ملی‌پوشان خوب و ایده‌آل است. درمورد مسائل فنی و خط خوردن بازیکنان من نظری نمی‌دهم، چون کادر فنی باید در این خصوص صحبت کند و ما وظیفه پشتیبانی و مدیریت داریم. خدا را شکر تاکنون تمام خواسته‌های کادر فنی محقق شده و دنبال این هستیم تا بازیکنان در آرامش خوبی تمرین کنند و به نتیجه برسند. به بخش‌های فنی اصلاً ورود نمی‌کنیم، چون کادر فنی مجربی داریم که همیشه تصمیمات خوبی گرفته است.

* کولاکوویچ باید خواسته‌هایش را به من اعلام می‌کرد

وی درخصوص اینکه پیش از این گفته بود کادر فنی درخواستی برای انجام بازی‌های تدارکاتی نداشت وگرنه خوش‌خبر قطعاً توانایی انجام این کار را داشت، تصریح کرد: کولاکوویچ گفته به صورت خصوصی و براساس ارتباطاتی که وجود دارد از کشورهای دیگر درخواست‌هایی داشته‌ایم و آنها پاسخی به ایران نداده‌اند. کولاکوویچ باید خواسته‌هایش را به من اعلام می‌کرد، همچون کاری که تیم‌های نوجوانان و جوانان انجام دادند. اینکه ایران با چه تیم‌هایی بازی کنند مربوط به بخش فنی است و زمانی که این موارد نهایی می‌شود تازه کار فدراسیون آغاز خواهد شد تا رایزنی‌ها صورت بگیرد و منابع مختلف تامین شود. ما در فدراسیون تقسیم وظایف کرده‌ایم؛ بخش فنی مربوط به کادر فنی است و بخش پشتیبانی را فدراسیون انجام خواهد داد. گاهی هم نیاز به تعامل و هماهنگی بین رده‌های سنی است که ما ورود خواهیم کرد.

* مدیری میدانی هستم

سرپرست فدراسیون والیبال درمورد اینکه رایزنی‌ها برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی اواخر سال صورت می‌گیرد و تیم ملی ایران در آن مقطع زمانی سرپرستی نداشت که این اقدامات را انجام دهد، گفت: مجوعه والیبال ایران ارتباط خوبی با والیبال جهان دارد. هر تیمی بازی و اردوی تدارکاتی بخواهد باید ابتدا گزارشی از بازی‌های و اردوهای مدنظرش را به فدراسیون ارائه کند و سپس ما برای تامین منابع آنها تلاش خواهیم کرد. تیم بزرگسالان هم با چند کشور رایزنی کرد، اما کشوری به ما پاسخ نداد. ما هم همچون همه اهالی والیبال دغدغه داریم و اینگونه نیست که فقط نشسته باشیم و هیچ اقدامی انجام ندهیم. برخی‌ها گفتند که داوری نسبتاً به اتفاقات والیبال بی‌اطلاع است یا اطلاعات غلط به وی می‌دهند. همه می‌دانند من مدیری میدانی هستم و هیچگاه اینگونه نبوده که در خانه بنشینم و مدیریت کنم.

*  مگر می‌شود عدم وجود سرپرست را یکی از دلایل نداشتن بازی‌های تدارکاتی ندانست؟ 

وی ادامه داد: کسی اطلاعاتی به من نمی‌دهد، بلکه همه چیز را خودم می‌بینم. همه می‌گویند شرایط ملی‌پوشان امسال در شروع اردوها خیلی بهتر از سال‌های گذشته است، اما باید بدانیم این خوب بود به معنای خوب نتیجه گرفتن نیست. کادر فنی همان کادر است و تغییری نداشته است. یا ما باید به آنها گفته باشیم که حق ندارند اردوی تدارکاتی رفته باشند، یا اینکه آنها کاری نکرده‌اند و یا اینکه این موضوع برمی‌گردد به اینکه می‌گویند تیم ملی در آن مقطع زمانی سرپرست نداشت. نمی‌توان این موضوعات را به راحتی پذیرفتم. به هر حال ما حالا هستیم و باید درمورد وضع موجود صحبت کرد. مگر می‌شود عدم وجود سرپرست را یکی از دلایل نداشتن بازی‌های تدارکاتی ندانست؟ من نمی‌توانم خیلی در این خصوص صحبت کنم، چراکه مقطع زمانی حضور من مشخص است. از زمانی که من آمدم و سرپرست را وارد کردم و برنامه‌ها بسته شد طبیعی است که زمان می‌گذرد. آیا شما می‌دانید که من در آن زمان اقدامی انجام داده‌ام یا خیر؟ پرداختن به این موضوعات دردی از والیبال دوا نمی‌کند. مگر همه ما درگیر موفقیت والیبال نیستیم؟ همه دنبال این هستیم که والیبال روی سکو برود و حال‌مان خوب شود، پس در این راه باید کمک‌حال یکدیگر باشیم.

* خوشبختانه در اردبیل و ارومیه همه چیز خوب است

داوری درخصوص شرایط اردبیل و ارومیه برای میزبانی رقابت‌های لیگ ملت‌ها عنوان کرد: ۲۹ اردیبهشت ارومیه و ۲۵ اردیبهشت ماه هم اردبیل سالن‌های خود را به ما تحویل خواهند داد. زیرساخت‌ها آماده شده و پس از آن هم نفرات متخصص وارد کار می‌شود تا آزمون‌های نهایی را انجام دهند. برای ارومیه کمی نگرانی وجود داشت، اما خوشبختانه همه چیز خوب شد. برای یک بازدید پورحسن را به این شهرها فرستادم که وی ابراز رضایت کرد. همچنین گزارش‌های مسئولان را هم مرتب دریافت و مطالعه می‌کنم. ناظران فدراسیون جهانی هم براساس گزارش‌های ما شرایط را بررسی می‌کنند و چند روز مانده به شروع مسابقات به ایران خواهند آمد.

* منتظر گزارش کادر نوجوانان از اردوهای تدارکاتی هستم

وی درمورد اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان در ایتالیا و رقابت‌ با تیم‌های محلی تصریح کرد: درمورد مسائل فنی نمی‌خواهم و نمی‌توانم صحبت کنم، چون شاید دلایل من قانع کننده نباشد. از وکیلی خواهش کرده‌ام که به صورت دقیق شرایط تیم نوجوانان را تشریح کند. وکیلی کادر بسیار خوبی دارد و در تمام دنیا وی را به عنوان فردی می‌شناسند که بازیکن‌پرور بوده و افتخارات زیادی کسب کرده است. از خبرنگاران هم خواهش می‌کنم جزئیات را از شخص وکیلی بپرسند، چون کار اصلی ما مدیریت و پشتیبانی است.

داوری در پاسخ به این سوال که پیش از اعزام تیم نوجوانان به ایتالیا، وقتی از کادر فنی این تیم پرسیدید که به چه تورنمنتی می‌خواهند بروند، چه پاسخی دادند، گفت: من از کادر فنی سوال نمی‌کنم. وقتی مسئولان تیم‌ها به فدراسیون می‌آیند می‌گویند که برای مثال برنامه‌مان این است در فلان تاریخ به فلان کشور برویم و دلیل این سفر هم اعلام می‌شود. مسائل فنی برعهده دبیر فدراسیون است و تمام موارد را بررسی می‌کند. ضمن اینکه اعضای کادر فنی تیم‌های رده سنی ما هم سال‌ها است که مشغول کار هستند و همیشه تصمیمات عاقلانه می‌گیرند. اگر یک کادر فنی را خودم انتخاب کرده باشم ممکن است شرایط فرق کند، اما وقتی یک کادر فنی قهرمان جهان می‌شود پس باید به آن احترام گذاشت.

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که برای شما نه به عنوان سرپرست فدراسیون، بلکه به عنوان یک فرد عادی سوالی پیش نیامد که چرا تیم قهرمان جهان به یک تورنمنت محلی اعزام شده است، خاطرنشان کرد: تیم‌های ملی آلمان و ایتالیا هم در آن تورنمنت حضور داشتند. بازهم نمی‌خواهم خیلی درمورد مسائل فنی صحبت کنم. هر تیمی پس از بازگشت از اردوهای تدارکاتی گزارشی به فدراسیون می‌دهد و برای تیم نوجوانان هم منتظر این موضوع هستیم. به کادر فنی نوجوانان اعتماد کامل داریم و می‌دانیم که آنها چه سابقه درخشانی دارند؛ با تمام این شرایط منتظر گزارش آنها از اردوهای تدارکاتی هستیم.

* تعامل مثبتی بین کادر فنی تیم‌های ملی وجود دارد

داوری درمورد حضور چند بازیکن از جمله مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور در فهرست تیم ملی جوانان و بزرگسالان گفت: برای تمام این موارد نشست‌هایی داشتیم و تعامل مثبتی به وجود آمد. ممکن است چند بازیکن مشترک هم وجود داشته باشند که برای این موضوعات نقطه‌نظراتی وجود دارد. هر سال این مسائل به وجود می‌آید، اما ما تاکنون چند نشست داشته‌ایم و این نشست‌ها ادامه خواهد داشت تا در تمام مقاطع سنی شرایط ایده‌آلی داشته باشیم. عطایی مربی فرهیخته و آگاهی است و چند نشست با کولاکوویچ برگزار کرد و می‌دانم در نهایت بهترین تصمیم برای والیبال ایران گرفته خواهد شد. من هم هرکاری از دستم برآید انجام خواهم داد تا خللی درخصوص یارگیری تیم‌ها ایجاد نشود.

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا از نحوه اطلاع‌رسانی درمورد شرایط و اردوی تیم نوجوانان رضایت داشتید، تصریح کرد: در چند رسانه دیدم که از انتقال خبرها انتقاد کرده بودند. یکی از نواقص این بود که خبرنگاری همراه تیم اعزام نشده بود؛ البته این موضوع نباید کار را دچار مشکل کند، چراکه اعضای کادر فنی می‌توانستند عکس‌ها و خبرهای کامل‌تری برای فدراسیون ارسال کنند تا در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

* عدم حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا حاصل خرد جمعی بود

وی درپاسخ به این سوال که چرا از حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا انصراف دادید و فکر نمی‌کنید این تصمیم موجب سوختن یک نسل از بازیکنان می‌شود، اظهار داشت: باید منتظر ماند و دید که چه تیم‌هایی در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا حضور پیدا خواهند کرد. من به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کنم، بلکه پس از اینکه اعلام شد مسابقات جهانی امیدها لغو شده ما جلسه‌ای فوری با حضور کارشناسان برگزار کردیم و جمع‌بندی شد که در مسابقات آسیایی حضور پیدا نکنیم. فکر می‌کنم این تصمیم هم منطقی بود، چون ما با یک سال نمی‌توانیم یک نسل را حفظ کنیم. آیا واقعاً با یک سال حضور در رقابت‌های امیدها یک نسل در والیبال ایران حفظ می‌شود؟ اگر مسابقات آسیایی هم هرسال ادامه پیدا می‌کرد شاید شرایط فرق می‌کرد، اما نکته اینجاست که مسابقات آسیایی امیدها هم از سال آینده برگزار نخواهد شد. ما پس از بررسی شرایط تصمیم گرفتیم که تعدادی از بازیکنان این نسل را در اختیار تیم دانشجویان قرار دهیم تا به مسابقات جهانی دانشجویان بروند. در مجموع یک تصمیم حاصل خرد جمعی بود.

* هیچگاه نظرمان تغییر نکرد

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد نام چند نفر از کارشناسانی که درمورد عدم حضور امیدهای ایران در مسابقات آسیایی اظهارنظر کردند را معرفی کنید یا خیر، عنوان کرد: اجازه دهید به این موضوع ورود نکنیم. به هرحال کارشناسان والیبال مشخص هستند. از زمانی که دبیر فدراسیون انتخاب شده، مسائل فنی را خودش جمع‌آوری و بررسی می‌کند. در آن مقطع از از کادرها و افرادی که در مجموعه والیبال فعال هستند نظرخواهی کردیم. شما فکر کنید که مسابقات جهانی ندارید و رقابت‌های آسیایی هم آخرین سال خود را سپری خواهد کرد؛ آیا با این شرایط بازهم فکر می‌کنید تصمیم اشتباهی گرفته شد؟ بعد از اینکه تصمیم گرفتیم هیچگاه نظرمان تغییر نکرد و خواهان بازگشت به مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا نشدیم. با یک سال یک نسل نه نابود می‌شود و نه آباد خواهد شد. اگر به این جمع‌بندی می‌رسیدیم که حضور امیدها در مسابقات آسیایی مهم و تاثیرگذار است با وجود تمام فشارهای اقتصادی آنها را روانه این پیکارها می‌کردیم، اما وقتی دیدیم سال آینده کلاً لغو شده و مسابقات دانشجویان جایگزین آن خواهد شد تصمیم خود را قطعی کردیم.

* برای زنده کردن حق والیبال به وزیر ورزش و وزیر ارتباطات هم نامه زدیم

داوری درمورد آخرین وضعیت طلب ۱۱ میلیاردی فدراسیون والیبال از اسپانسرها، تصریح کرد: همراه اول هم گفته که این پول را به فدراسیون نداده است. با آقای فرهنگ جلسه‌ای داشتم که وی در آن جلسه به شرکت‌های زیردستی اعلام کرد که پول فدراسیون والیبال را پرداخت کنند. همراه اول پول را به شرکت‌های زیر مجموعه خود واریز کرده، اما آنها پول را به فدراسیون نداده‌اند. ما در تلاش هستیم تا این موضوع هرچه زودتر با تعامل حل شود. نامه‌نگاری‌های زیادی هم در این خصوص انجام دادیم و حتی از وزیر ورزش و وزیر ارتباطات هم کمک خواستیم. مستندات به زودی بررسی خواهد شد تا حق والیبال زنده شود. ما در شرایط کنونی به آن پول نیاز داریم تا بتوانیم برای تیم‌های ملی برنامه‌ریزی کنیم.

* وصول طلب ۱۱ میلیاردی، وعده انتخاباتی نیست

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا این جریان رسانه‌ای و پیگیری برای وصول طلب فدراسیون می‌تواند یک وعده انتخاباتی از طرف‌تان باشد یا خیر، تصریح کرد: نمی‌خواهم خودم را به جامعه والیبال تحمیل کنم. مطالبه‌ای شده و آمده‌ام و دوستان در این مدت لطف زیادی به من داشته‌‌اند. وصول طلب ۱۱ میلیاردی وعده انتخاباتی نیست و حق والیبال است. ما موظف هستیم تا این حق را به دست اهالی‌ آن برسانیم. شاید مدیران قبلی هم بسیار تلاش کردند و موفق نبودند و شاید ما هم به نتیجه نرسیم. تمام دغدغه من این است که تمام طلب‌های فدراسیون را تبدیل به وجه نقد کنم تا وارد حساب فدراسیون شود.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا