اخبار ورزشیسایر اخبار

حمایت IOC و سوئیس از فدراسیون‌ها/اعطای وام ۳۵۰ میلیون دلاری به فوتبال و هاکی

دولت سوئیس و کمیته بین المللی المپیک قرار است به فدراسیون‌ها وام پرداخت کنند.

به گزارش پیشرو اسپرت، فدراسیون‌های بین المللی مستقر در سوئیس (IFS) قرار است وام های قابل بازپرداخت را توسط شورای فدرال سوئیس و کمیته بین المللی المپیک (IOC) تحویل  بگیرند تا در کاهش تأثیر مالی همه گیری ویروس کرونا به آنها کمک کند.

شورای فدرال سوئیس امروز برنامه حمایت مشترک با IOC را اعلام کرد. بیش از ۵۰ فدراسیون بین المللی در این کشور مستقر هستند که چندین مورد از آنها از کرونا آسیب دیده اند. این ویروس تقریباً باعث تعلیق کامل ورزش در سراسر جهان شده است.

فدراسیون‌ها همچنین هزینه های تعویق بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تا سال ۲۰۲۱ را محاسبه کرده اند. تعدادی از فدراسیون های بین المللی که در بازیهای المپیک توکیو هم حضور دارند با چالش های جریان نقدینگی با شدت های مختلفی روبرو هستند که در نتیجه به تعویق افتادن یک سال از پرداخت های چند میلیون دلاری IOC است.

در میان این فدراسیون هایی که به شدت نگران تاثیر ویروس کرونا بر نقدینگی خود هستند می‌توان به هاکی و کانوئینگ اشاره کرد.
کمیته بین المللی المپیک و دولت سوئیس هر کدام ۵۰ درصد پرداخت وام ها به فدراسیون ها را تقبل می‌کنند.

لیگ‌های حرفه ای فوتبال و هاکی روی یخی با اعطای وام بالغ بر ۳۵۹ میلیون دلار حمایت می‌شوند. بخش اول وام به مبلغ ۱۷۹ میلیون دلار اول ژوئن (۱۲ خرداد) پرداخت می شود.

شورای فدرال همچنین اعلام کرد که قصد دارد مبلغ ۵۱ میلیون دلار در دسترس سازمان های ورزشی محبوب و ورزش نخبه غیر از فوتبال و هاکی روی یخ در سال ۲۰۲۰ قرار دهد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا