اخبار ورزشیفوتبال ایران

حدادی‌فر: افتخار می کنم از یک نسل طلایی هستم

کاپیتان پیشین تیم ذوب‌آهن اصفهان گفت: باعث افتخار من است که در یک نسل طلایی بازی کردم، اگر زرنگی های فوتبال را بلد بودیم می توانستیم قهرمان آسیا شویم اما این اتفاق نیفتاد و حسرت آن به دل ما ماند.

به گزارش پیشرو ورزش، قاسم‌حدادی فر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد سالگرد نایب قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه آیا می‌توانستند به قهرمانی برسند، اظهار داشت: باعث افتخار من است که در یک نسل طلایی بازی کردم و یکی از کاپیتان‌های آن تیم بودم. نسل فوق‌العاده‌ای بودیم. حمایت خوبی از کارخانه و مدیریت داشتیم و چندسال به خوبی نتیجه گرفتیم. در گام آخر کمی لغزش کردیم. شاید می‌توانستیم به راحتی قهرمان شویم اما این اتفاق نیفتاد و حسرت آن به دل ما ماند.

وی افزود: اگر کمی با تمرکز بیشتر کار می‌کردیم و زرنگی‌های فوتبال را بلد بودیم، راحت‌تر از بازی‌های قبلی مانند الهلال و پوانگ می‌توانستیم پیروز شویم تا خاطره و افتخار خوبی برای ما باشد. خودم به شخصه آن لحظات و روزها را خیلی دوست دارم و همیشه هم به آن افتخار کردم.

تصور پیروزی مقابل سپاهان برای مردم اصفهان هم سخت بود

حدادی‌فر در مورد شرایط فعلی ذوب آهن عنوان کرد: بعد آن فینال، سه چهارسال فوق‌العاده داشتیم. سپس دچار فراز و نشیب زیاد شدیم. اوج نشیب ما دوسال گذشته بود که واقعا خطر سقوط را حس کردیم. هیچ چیز سرجای خودش نبود و مشکلات زیادی داشتیم اما خداراشکر تیم در لیگ ماند. امسال شرایط بهتر شده و تیم شکل بهتری گرفته، ان‌شاالله مسئولین، بازیکنان، مربیان و مردم اصفهان دست به دست هم بدهند که ذوب آهن در کنار سپاهان به روزهای خوب خودش برگردد و یکی از قطب‌های فوتبال ایران باشند.

کاپیتان پیشین ذوب‌آهن در خصوص روند کیفی این تیم پس از گذشته ۴ بازی از فصل جدید گفت: به نظرم ذوب‌آهن نسبت به فصل گذشته واقعا شرایط متفاوتی دارد. تیم نسبتا خوبی داریم اما هنوز جای کار دارد. از لحاظ ساختار دفاعی خیلی بهتر شده و در بحث هجومی هم بهتر می شود. خیلی امیدواریم که رفته رفته شرایط خوب گذشته را به دست بیاورد.

وی در مورد اینکه آیا انتظار برد در دربی مقابل سپاهان پر مهره را داشت، عنوان کرد: سپاهان واقعا تیم فوق العاده‌ایست. در دو سال اخیر فوتبال خیلی خوب و سطح نوینی را ارائه دادند و بازی مالکانه دارند. تصورش برای مردم اصفهان هم سخت بود که ذوب آهن ببرد. با اینحال همیشه دربی اصفهان جذاب بوده و دو تیم می‌آیند که فوتبال بازی کنند. نیمه اول تیم ما مدارا کرد. با توجه به پنالتی که حبیب فرعباسی هم گرفت تیم در بازی ماند. نیمه دوم هم در یک فرصت مناسب گل زدیم و در نهایت توانستند نتیجه را حفظ کنند. نتیجه خلی خوبی بود و اعتماد به نفس خوبی به تیم داد. امیدوارم در آینده هم این روند ادامه دار باشد.

منظور حرف‌ها را به خوبی متوجه می‌شوم

حدادی فر در مورد ماجرای کناره‌گیری از تیم و اینکه آیا امکان ادامه همکاری وجود نداشت، گفت: شاید من و مهدی تارتار شناخت کافی از هم نداشتیم. من یک عمر جنگیدم و مبارزه کردم. سخت‌ترین مصدومیت ها را داشتم اما دوباره برگشتم. فکر می‌کنم شرایط خوبی هم در برگشت داشتم. همیشه حقم را در زمین گرفتم. بحث بالا نشستن نیست. هر بازیکن می تواند حقش را در زمین بگیرد و مربی هم وظیفه دارد به او بازی بدهد.

وی افزود: در این چند سال من همیشه بازی کردم و در شرایط خوبی بودم. در چند سال اخیر اگر سنم هم بالا رفته اما آمار نشان می‌دهد که از نظر بدنی در شرایط خوبی بوده‌ام. ابتدای فصل با نظر خود مهدی تارتار جذب شدم. سال گذشته تصمیم را گرفته بودم که آخر فصل از فوتبال خداحافظی کنم. اتفاقی افتاد و مصدوم شدم. جدیتی برای بازی کردن نداشتم اما با توجه به صحبت‌هایی که مدیریت و باشگاه داشتند تا در زمین فوتبال خداحافظی کنم با نظر مستقیم سرمربی قرارداد بستم. به عنوان کاپیتان با تیم تمرین کردم. وضعیت خوبی هم داشتم و شرایط خیلی خوب پیش می‌رفت.

حدادی‌فر در خصوص اینکه شاید صحبت تارتار در تمرین به خاطر تشویق و دادن انگیزه بیشتر به او بوده، اظهار داشت: نه، من آنقدر در این فوتبال بوده‌ام که منظور صحبت‌ها را به صورت دقیق متوجه می‌شوم. زمانیکه صحبت کردیم، چند دقیقه‌ای تامل کردم. همانطور که گفتم شناخت کافی از من نداشت. کاپیتان‌ها و بزرگ‌ترهای تیم‌های قبلی‌اش هم می‌گفتند که یک سری مسئولیت‌های دیگر به آن‌ها می‌داده، ولی من گفتم؛ فقط بازیکن در زمین هستم و کار دیگری نمی‌توانم بکنم. فقط می‌توانم در زمین کمک کنم.

تصمیم گرفتم در تیم نباشم که تارتار راحت تر باشد

کاپیتان سابق ذوب‌آهن تصریح کرد: صحبت‌های دیگری بین ما ردوبدل شد. نهایتا تصمیم گرفتم در تیم نباشم تا شرایط طوری باشد که تارتار راحت‌تر باشد. بعد از این اتفاق، صحبت دیگری نشد و در نهایت تصمیم به خداحافظی گرفتم. اصراری هم نداشتم. گفتند در زمین فوتبال خداحافظی کنم که این اتفاق هم نیفتاد. بعضی اوقات به چیزهایی که دوست دارید نمی رسید. همه در اصفهان دوست داریم این دو تیم سربلند باشند و ذوب‌آهن دوباره به شرایط خوبش برگردد. حالا چه با من و چه بی من.

وی افزود: تا حالا در تیم حضور داشتم و الان شاید نبودنم می‌تواند به تیم کمک کند. برایشان آزروی موفقیت می‌کنم. شرایط مهیا نیست که در کنار باشگاه باشم ولی همیشه یک ذوب آهنی و حامی این تیم هستم. به عنوان یک هوادار در کنارشان هستم.

حدادی فر در مورد مطالبات و بحث مالی با باشگاه ذوب‌آهن گفت: هیچ وقت با باشگاه ذوب‌آهن بحث مالی نداشتم. زمانی که مصدوم بودم قراردادم را با میل خودم کم کردم. امسال هم قرارداد بستم اما هیچ چشمداشتی ندارم. صحبتی در مورد بحث مالی ندارم. باید از کارخانه و آقایان یزدی زاده و یزدخواستی تشکر کنم. اشخاص صنعتی کارخانه به من خیلی محبت دارند و بیشتر از ورزشی ها من را شرمنده کردند. ان‌شاالله بتوانم جواب محبت‌های آن‌ها را بدهم.

بازی خداحافظی جلوه نمایشی داشت

وی در مورد رد پیشنهاد بازی خداحافظی مقابل سپاهان عنوان کرد: فکر می‌کنم این بازی آنطور که باید برای من نبود و جلوه نمایشی داشت. من این را خیلی دوست نداشتم. گفتند که با تماشاچی باشد ولی کلا در این هم لزومی نمی‌بینم. دوست ندارم این اتفاق بیفتد. دوست دارم مردم، هواداران و مسئولان به تصمیم احترام بگذارند. وقت زیاد است و ان‌شالله بتوانم در سنگرهای دیگر به تیم کمک کنم. در حال حاضر فکر نمی‌کنم بتوانم ارتباطی با باشگاه بگیرم اما برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

حدادی فر در خصوص اینکه آیا ممکن است مثل مهدی رجب‌زاده دیگر کاپیتان محبوب ذوب‌آهن که با تیم قشقایی نتایج خوبی در لیگ یک گرفته، به مربیگری فکر کند، گفت: مهدی رجب زاده یکی از بهترین بازیکنان ذوب آهن بود. بازی کردن کنار او برای من افتخاری بود. الان هم خیلی خوب کار می‌کند و جای خوشحالی دارد. من یکی دو ماه سخت را پشت سر گذاشتم و تصمیم خاصی نگرفتم. ان‌شاالله بتوانم برای آینده ام تصمیم خوبی بگیرم.

وی افزود: ما فوتبالی‌ها نمی‌توانیم از فوتبال دور باشیم. برایمان خیلی سخت است. با توجه به خصوصیات اخلاقی که در خودم می‌بینم و چارچوبی که برای خودم دارم، شرایطم خیلی سخت است اما امیدوارم بتوانم این کار را انجام بدهم. هر چند که به هر قیمتی حاضر به انجام هر کاری نیستم. از هواداران ذوب‌آهن و سپاهان و مردم خوب اصفهان تشکر ویژه ای دارم. خیلی از آن‌ها ممنونم و زبانم برای تشکر قاصر است. در این مدت خیلی من را شرمنده کردند. مردم خوب کشورم همیشه از من به خوبی یاد کردند. ان‌شالله لایق باشم و بتوانم در مسیر خوبی حرکت کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا