اخبار ورزشیسایر اخبار

جبلی: در بحث حق پخش، وزارت ورزش به وظیفه‌اش عمل نکرده است

رئیس صدا و سیما گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم کیفیت پخش شهرستان‌ها را افزایش دهیم و بتوانیم قدم خوبی را در این راستا برداریم.

به گزارش پیشرو ورزش، پیمان جبلی در حاشیه مراسم انتخاب برترین ورزشکار سال ۱۴۰۱ قهرمان ایران اظهار داشت: این مراسم سال توانست یک رکورد بسیار خوبی در رسانه ملی ثبت کند. حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیز در ارزیابی و داوری برای انتخاب بهترین‌های سال ۱۴۰۱ مشارکت داشتند. اماری که در دست داریم به ما نشان می دهد که این ظرفیت سال به سال در حال افزایش است. به هر حال با توجه به این که ورزش و رسانه ۲ عضو مکمل هم هستند، ما در رسانه ملی وظیفه خود می دانیم که از تمام ظرفیت های خودمان برای تقویت ورزش در همه رشته بتوانیم استفاده کنیم. امیدوارم این جشنواره ها و مراسم‌هایی که ورزشکاران و برترین ها ورزش کشور را معرفی می‌کنند به ویژه ورزش های افتخار آفرین بتوانیم قدم ها بزرگی برداریم.

رئیس صداوسیما در پاسخ به این سوال که آیا پخش رشته های ورزشی مختلف توانسته است باری از روی دوش ورزش کشور بردارد یا خیر گفت: ظرفیت ورزش کشور و استقبال مردم از ورزش به ویژه فوتبال که عمق و ریشه آن بسیار محکم است. اگر ما تمام ظرفیت های رسانه ملی را هم پای کار بیاوریم شاید نتوانیم پاسخگو باشیم. اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین کیفیت را برای مردم ارائه کنیم. امیدوارم در ادامه هم بتوانیم امکانات و تجهیزات را در رسانه ملی گسترش دهیم و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم ظرفیت محدود ما است. تمام تلاش ما این است که بتوانیم کیفیت پخش شهرستان ها را افزایش دهیم و بتوانیم قدم خوبی را در این راستا برداریم.

وی افزود: علاوه بر تجهیزات ما احتیاج به ارتقاء پهنای باند برای پخش مسابقات داریم اچ دی سازی یکی از کارهایی است که در برخی شکبه‌های استان‌های ما انجام شده است. شما می‌دانید اغلب شهرستان‌های ما اچ دی سازی نشده‌اند. به هرحال تجهیزات و پهنای باند یکی از ملزومات کیفیت خوب است و تمام تلاش ما بر این است که امسال در بیشتر شهرستان‌ها شاهد ارتقاءکیفیت پخش به ویژه دیدارهای فوتبال باشیم.

جبلی در خصوص حق پخش باشگاه‌های فوتبال کشور عنوان کرد: ما همیشه وظیفه خودمان دانستیم که تیم ها از حق پخش تلویزیونی برخوردار باشند. در سال‌های گذشته تکلیفی که بر عهده سازمان صدا و سیما بوده عمل کردیم. طبق قوانین بودجه سال‌های گذشته آن مبالغی را که از طریق پخش مسابقات و از درآمدهای بازرگانی باید به خزانه دولت واریز می‌کردیم واریز کردیم. اگرچه باید ۷۰ درصد این مبالغ به صدا و سیما بازمی‌گشت اما امروز شاهد آن هستیم که کمتر از ۳۰ درصد نرسید. اما از طرف مقابل که وزارت ورزش است به دلیل چالش هایی که وزارت ورزش برای شناسایی و واریز در آمد های حق پخش برای باشگاه‌ها طبق برنامه بودجه بوده است. نتوانسته به این وظیفه خود عمل کند. ما پیشنهادهایی را هم در این خصوص هم به ورازت ورزش و هم به کمیسیون فرنگی مجلس و دولت محترم ارائه کردیم تا حق ورزش ادا شود. ما امسال هم برنامه خودمان را ارائه کردیم اما با توجه به قانون بودجه امسال و آیین نامه های متکی بر آن بتوانیم به تنهایی به نتیجه مشخصی برسیم. آمادگی این را داریم که مشترکا با وزارت ورزش، کمیسیون فرهنگی و دولت به جمع بندی برسیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

دکمه بازگشت به بالا