اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

توضیحات وزیر ورزش و جوانان درخصوص حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی

وزیر ورزش و جوانان درخصوص حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی و همچنین موضوع فدراسیون‌های تازه تاسیس توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: بعد از انقلاب اسلامی، ورزش بانوان در ۱۰ سال اول بعد انقلاب تعطیل بود و بعد از ۱۰ سال اول، در میادین بین‌المللی، با موضوع حجاب مواجه بودیم و در نظر  آن‌ها حجاب یک مانع بود اما با تلاش‌های انجام شده، در ۵۰ رشته ورزشی، ورزشکاران ما با حجاب اسلامی در میادین حضور پیدا می‌کنند و در بازی‌های آسیایی هانگژو هم دیدید که ورزشکاران بانوی محجبه افتخار آفرینی کردند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص قانون باشگاه‌داری و توسعه ورزش قهرمانی در سطح کشور گفت: اگر قانون باشگاه‌داری به تصویب مجلس برسد، خیلی از این مشکلات حل می‌شود. ما قرار نیست در همه مناطق، ورزش قهرمانی در همه رشته‌ها را داشته باشیم. می‌تواند در یک منطقه، امکانات برای استعدادهای مورد نظر وجود داشته باشد. امیدوار هستیم طرح آمایش در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها انعکاس دهیم و آینده ورزش حرفه‌ای را تضمین کنیم

هاشمی در خصوص توسعه ورزش بانوان گفت: آن چیزی که نیاز ورزش بانوان است، توسعه آن است. از دل توسعه، ورزشکاران و استعدادها بیرون می‌آید. ما باید فعالیت‌های ورزشی را در مقطع ابتدایی گسترش دهیم و هدف اصلی ما این است که در بخش‌های مختلف ورزشی از طریق آموزش‌های مختلف، پیشرفت لازم را داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود سالن ورزشی بانوان در کرمانشاه گفت: ما سالن سرپوشیده بانوان در کرمانشاه داریم اما آن چیزی که مهم است، این است که ما سرانه فعالیت ورزشی مان خوب است اما ما بهره‌وری لازم را نداریم و استفاده بهینه از فضای ورزشی نمی‌شود. ما یک برنامه‌ریزی را داریم صورت می‌دهیم تا افرادی که نزدیک به سالن‌های متعلق به ما هستند، از آن استفاده کنند. 

هاشمی در خصوص سوالی مبنی بر انحلال فدراسیون‌های تازه تاسیس گفت: این در مرحله بررسی است و با نگاه کارشناسی، تصمیم‌گیری نهایی را خواهیم داشت. گزارش در خصوص احتمال انحلال چند فدراسیون تازه تاسیس توسط وزارت ورزش را در اینجا بخوانید.

او در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: منعی برای حضور زنان در اماکن ورزشی وجود ندارد فقط در رشته فوتبال مسائلی در نظر داریم و گفتیم ورزشگاه‌هایی که زیرساخت لازم را دارند، می‌توانند حضور بانوان را داشته باشند و امسال در لیگ برتر استان‌هایی که چنین شرایطی را داشتند، میزبان زنان بودند.

هاشمی درپایان درباره چمن ورزشگاه آزادی گفت: این چمن حدود ۱۵ سال است که عمر خود را کرده است و تعویض چمن ورزشگاه باید در پایان فصل گذشته انجام می‌شد. فدراسیون فوتبال در تلاش است یک فرصت ۵-۴ ماهه شکل بگیرد تا چمن تازه‌ای برای ورزشگاه در نظر گرفته شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا