اخبار ورزشیسایر اخبار

بیانیه انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی به مناسبت سالگرد ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو

به مناسبت ۱۶ نوامبر دهمین سالگرد ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو ، بیانیه انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی منتشر شد.

به گزارش پیشرو اسپرت، بیانیه انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
بیانیه انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی/به مناسبت ۱۶ نوامبر دهمین سالگرد ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو

آمیختگی عمیق فرهنگ پهلوانی با مبانی و آموزه های اسلامی – ایرانی، قدمت و پیشینه تاریخی چند هزار ساله، غنای فرهنگی و آموزشی بسیار ارزشمند با الگوگیری از سبک زندگی و خصلت های جوانمرد عالم بشریت حضرت علی (ع) و جذابیت ویژه فرهنگ جوانمردی برای عموم جامعه به ویژه قهرمانان و ورزشکاران بالاخص جوانان از جمله ویژگی هایی است که مسوولان فرهنگی به ویژه مدیران حوزه ورزش را موظف می کند تا ترویج و توسعه آیین های پهلوانی ایران عزیز را در اولویت سیاستگذاری و برنامه ریزی داشته باشند.
در دهمین سالگرد ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ) به عنوان هدیه معنوی و الگوی اخلاقی ایرانیان به بشریت یادآور می شویم که ثبت یک میراث معنوی ( ناملموس ) به نام ایران عزیز یک فرصت است آن هم در شرایطی که دشمنان در عرصه های داخلی و بین المللی، جو ایران هراسی را دنبال می کنند و به کشور ما با تبلیغات ناجوانمردانه اتهام می زنند.
امروزه همگان از بی اخلاقی های مستکبرانه در جوامع مختلف بشری ناراضی اند و نسخه درمان این ضدفرهنگ، مرام جوانمردی است که با شاخص های ایمان، انصاف، صداقت، راستی، پاکدامنی، گذشت، ایثار، دست گیری ضعفا، دفاع از مظلوم و … نیاز همه جوامع بشری و فراملی، فراجنسیتی و فرامذهبی است. فرهنگی که هم فرد را می سازد هم جامعه را. فرهنگی که کم و بیش در همه اقشار ( کاسب و کارمند و کارگر و مدیر و هنرمند و ورزشکار و سیاستمدار و فرهنگی و … ) وجود داشته و قابلیت توسعه و تقویت بیشتر در سطح عمومی را دارد. همه انسان ها نیازمند این فرهنگ هستند و زندگی بهتری را با جوانمردی خواهند داشت.
پهلوانی مفهومی انسانی است که در حین قدرت، تواضع می طلبد و تقویت جسمانی و روحانی را با هم می خواهد. با همین مفهوم در طول تاریخ، “پهلوانی در ورزش” تجلی ویژه ای پیدا کرده است.
ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ایران در یونسکو به تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰، ابلاغ آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای توسط شورای فرهنگ عمومی با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، ثبت ۱۷ شوال به عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در متن تقویم رسمی کشور از اسناد بالادستی و مصوبات ارزشمند ملی و بین المللی است که بین سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ برای حفظ، توسعه و ترویج این فرهنگ غنی با همت فدراسیون وقت پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و می تواند مبنای کار و مورد بهره برداری قرار گیرد.
انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی ضمن تبریک دهمین سالروز ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو ( ۱۶ نوامبر- ۲۵ آبان ) به خادمان، مروجان و حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی انتظار دارد بر اساس تکلیف ابلاغ شده از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور، ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی توسط وزارت ورزش و جوانان مجددا راه اندازی شود تا نه تنها در عرصه ملی شاهد رونق مرام پهلوانی باشیم بلکه این افتخار فرهنگی بیش از گذشته در محافل ورزشی جهان، معرفی و ترویج شود.
از خدا خواهیم توفیق عمل

۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹ مطابق با ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰
انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا