اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

بنیادی‌فر را در بین ۱۶ گزینه قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۶ در اختیار فیفا قرار نگرفت!

کمیته داوران AFC نام موعود بنیادی‌فر را در بین ۱۶ گزینه قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۶ در اختیار فیفا قرار نداده است.
به گزارش پیشرو ورزش، فیفا روز چهارشنبه اسامی ۱۶ داور آسیایی نامزد قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد ‌که برخلاف ۲ دوره اخیر نامی از کشورمان در این لیست دیده نمی‌شود.
این در حالی است که علیرضا فغانی ۴۵ ساله پس از قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ این شانس را دارد تا به عنوان تنها نماینده استرالیا و در ۴۸ سالگی بازهم در بزرگ‌ترین آوردگاه دنیای فوتبال سوت بزند.
فیفا در شرایطی نام موعود بنیادی‌فر را در لیست خود قرار نداده که داور ایرانی حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ پس از قضاوت دیدار عمان و تایلند به کشورمان بازگشت.
نکته جالب این است که از برخی کشورهای قاره کهن مثل عربستان، ژاپن، قطر و امارات ۲ نماینده در فهرست ۱۶ نفره ابتدایی قرار گرفته‌اند و از سایر کشورها نیز داوران باتجربه‌ای مثل احمد الکاف عمانی، ادهم مخادمه اردنی، ما نینگ چینی، ایلگیز تانتاشف ازبک و محمد نظمی مالزیایی در فهرست دیده می‌شوند.
احمد علی، داور کویتی بازی قطر و ایران که پیش از جام ملت‌ها تجربه بین‌المللی چندانی نداشت نیز نامش در بین ۱۶ گزینه آسیایی جای گرفته است.
عبدالرحمن جاسم و سلمان فلاحی (قطر)، محمد العویش و خالد (عربستان)، عمر آل علی و عادل النقبی (امارات)، احمد علی (کویت)، احمد الکاف (عمان)، علیرضا فغانی (استرالیا)، یوسوکی هاراکی و خانم یاماشیتا (ژاپن)، ادهم مخادمه (اردن)، تاتاشیف (ازبکستان)، ما نینگ (چین)، کیم جون (کره)، محمد نظمی (مالزی)
شاید یکی از دلایل قرار نگرفتن نام بنیادی‌فر در بین گزینه‌ها، استفاده نشدن از سیستم VAR در کشورمان باشد که هنوز هم ابهام‌های زیادی درمورد زمان استفاده از آن وجود دارد.
اکنون باید دید آیا مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC می‌تواند با مسئولان این نهاد و همچنین فیفا برای اینکه بنیادی‌فر شانس قرار گرفتن در بین گزینه‌ها به دست آورد، رایزنی‌های مطلوبی انجام بدهد یا اینکه پس از ۲ دوره باید شاهد غیبت نماینده ایران در جمع داوران جام جهانی باشیم؟
البته باید توجه داشت این اسامی را کمیته داوران AFC در اختیار فیفا قرار داده و این نهاد نیز در میان غفلت رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که جایگاه مهمی در کنفدراسیون دارد، تصمیم گرفته نام بنیادی‌فر را از لیست گزینه‌ها خارج کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا