اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ برتر والیبال:سپاهان قهرمان نیم فصل شد

تیم والیبال سپاهان اصفهان عنوان قهرمانی نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته دوازدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) با هفت دیدار در شهرهای اصفهان، ارومیه (دو دیدار)، مریوان، رفسنجان، گرگان و تهران پیگیری شد.

در یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین دیدارهای هفته دوازدهم، فولاد مبارکه سپاهان درحالی از همتای فولادی خود میزبانی کرد که برای قطعی کردن قهرمانی‌اش در نیم‌فصل تنها به یک امتیاز نیاز داشت، اما شاگردان رحمان محمدی‌راد که آمده بودند تا یکه‌تازی خود را در دور رفت رقابت‌ها کامل کنند، با نتیجه ۳ بر صفر و ثبت امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸مقابل فولاد سیرجان ایرانیان به پیروزی رسیدند تا ضمن کسب سه امتیاز کامل بازی، هم دوازدهمین پیروزی متوالی را در کارمانه ثبت کنند و هم در فاصله یک هفته مانده به پایان دور رفت، با اقتدار قهرمان نیم‌فصل شوند.

دیدار دو تیم به مدت ۷۸ دقیقه به طول انجامید. خضراله ترابی، بهروز جعفری، محمد محبوب عشقدوست و هادی تیموری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

محمدی‌راد: از تعطیلی لیگ به خوبی استفاده کردیم

رحمان محمدی‌راد پس از پیروزی سپاهان مقابل فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر والیبال، اظهار کرد: جا دارد به مجموعه سپاهان و همه هواداران تبریک بگویم. یک بازی با کیفیت از تیم دیدیم و شایسته این پیروزی بودیم. در بخش همه حمله بسیار خوب عمل کردیم و یکی از روزهای خوب را پشت سر گذاشتیم و بر دفاع تیم سیرجان را تأثیر گذاشتیم. به راحتی ما کار حمله اول را انجام دادیم و به اندازه کافی در کار دفاعی موفق بودیم.

وی با اشاره به وقفه بین بازی‌های فصل بیان کرد: ما از این وقفه به خوبی استفاده کردیم و تا برای آماده فصل آماده باشیم. نیم فصل سختی خواهد بود، امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد که همه تیم‌ها بتوانند کیفیت لیگ ایران را نشان بدهند و شرایطی به وجود نیاید که آسیب دیدگی برای بازیکنان پیش بیاید.

محمدی‌راد در خصوص تغییرات تیم والیبال سپاهان در ادامه لیگ، گفت: بازیکن جدیدی به تیم اضافه نمی‌شود. به نظرم بهترین‌های ایران در تیم هستند و سعی می‌کنیم که از نیروهایمان به خوبی استفاده کنیم. در کنار این بهترین‌ها جوانان بومی و اصفهانی را داریم که در حال یادگیری هستند و از این بابت بسیار خوشحالم که این جوانان با استعداد و انگیزه را در این شهر پرورش می‌دهیم.

کامبک هرازی‌ها نیمه‌تمام ماند

سالن غدیر ارومیه این هفته میزبان آملی‌ها بود. دو تیم شهرداری ارومیه و لبنیات هراز آمل درحالی به مصاف هم رفتند که شاگردان محمدرضا تندروان در تیم ارومیه برای تثبیت جایگاه دومی خود نیازمند کسب یک برد دیگر بودند. در طرف مقابل لبنیات هراز آمل که رقابت نزدیکی با پیکان و راه‌یاب ملل مریوان دارد، برای حفظ جایگاه پنجمی‌اش در جدول نیازمند پیروزی در این دیدار بود؛ اتفاقی که البته رخ نداد و درنهایت رالی پنج سته دو تیم با نتیجه سه بر دو و با ثبت امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۹، ۱۹ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۸ به سود شهرداری ارومیه تمام شد.

در این بازی که در مدت زمان ۱۳۷ دقیقه انجام شد، امیرحسین اسفندیار بازیکن لبنیات هراز آمل و رحمان داودی بازیکن شهرداری ارومیه در ست چهارم، کارت زرد دریافت کردند. یونس حسن‌زاده و علی یاوری، تیم نظارت فنی و داوری بازی را تشکیل دادند. کیوان عابدزاده و مرتضی حسن‌علایی نیز به‌عنوان داوران اول و دوم مسابقه بودند.

پیروزی راحت پیکانی‌ها در تهران

در خانه والیبال تهران اما پیکان از امتیاز میزبانی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و در یک بازی یک‌طرفه موفق شد در سه ست متوالی حریفش هورسان رامسر را از پیش رو بردارد. شاگردان پیمان اکبری در دیدار خانگی موفق به ثبت امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۷ شدند. در این دیدار که به مدت ۸۴ دقیقه به طول انجامید، نادر انصاری نظارت فنی را برعهده داشت. مهدی نویدی‌نو و بهزاد جهانگیری نیز تیم قضاوت بازی را تشکیل دادند.

شکست مریوانی‌ها مقابل ورامینی‌ها

تیم راه‌یاب ملل مریوان میزبان تیم قعرنشین شهرداری ورامین بود. درحالی که پیش از این تصور می‌شد شاگردان آرش صادقیانی که در زمره تیم‌های مدعی لیگ برتر محسوب می‌شوند، بتوانند با استفاده از امتیاز میزبانی، پیروزی آسانی مقابل تیم یازدهم جدول رده‌بندی داشته باشند اما بازیکنان شهرداری ورامین با پیروزی سه بر یک و کسب امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ در ست‌های اول، دوم و چهارم میزبان خود را غافلگیر کردند. در این دیدار راه‌یاب‌ملل تنها در ست سوم موفق به کسب امتیاز ۲۵ بر ۱۷ شد.

دیدار دو تیم در مدت زمان ۱۱۵ دقیقه انجام شد و طی آن بهمن جهاندیده بازیکن شهرداری ورامین در ست اول اخطار گرفت و آرش تقوی بازیکن شهرداری ورامین نیز در ست سوم جریمه شد. محمدعلی امیدی، مسعود قاری، داود نافعی و جواد مرآتی به ترتیب نظارت فنی، داوری و قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

شکست شهداب در دیداری جنجالی

تیم‌های شهداب یزد و شهرداری گنبد نیز که در پایان هفته یازدهم به ترتیب در رتبه‌های ششم و هفتم جدول قرار داشتند در بازی‌های خارج از خانه مقابل تیم‌های قعرجدولی گوی و قافیه را باختند تا شگفتی‌سازی قعرجدولی‌ها در هفته دوازدهم کامل شود.

مس رفسنجان این هفته در حالی میزبان شهداب یزد بود که موفق شد سه بر یک از سد حریف میان‌جدولی‌اش عبور کند. در این دیدار شهداب یزد تنها در ست اول موفق به کسب امتیاز ۲۵ بر ۱۸ شد و در ادامه بازی در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ مقابل مس تن به شکست داد.

در این دیدار پر افت و خیز که به مدت ۱۳۰ دقیقه به طول انجامید، تیم مس رفسنجان در گیم سوم کارت زرد تاخیر دریافت کرد. فدریکو پریرا بازیکن شماره ۲ شهداب یزد در ست دوم و امین رضوی بازیکن شماره ۱۸ مس رفسنجان در ست سوم نیز کارت زرد گرفتند. همچنین مربی تیم شهداب یزد در ست چهارم کارت قرمز دریافت کرد. اصغر درفش‌کاویان و محسن ترابی در این بازی کار نظارت فنی و داوری را برعهده داشتند. قادر صادقی و مجتبی اسپرغم نیز داوران اول و دوم بازی بودند.

جشن در اردوی سربازهای گرگانی

تیم پاس گرگان نیز در روز میزبانی از شهرداری گنبد با نتیجه سه بر یک مقابل شهرداری گنبد تیم هفتم جدول رده‌بندی(تا پایان هفته یازدهم) و با ثبت امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۳ در ست‌های اول، دوم و چهارم به پیروزی رسید. گنبدی‌ها هم در ست سوم موفق به کسب امتیاز ۲۵ بر ۲۱ شدند.

تقابل دو تیم در مدت زمان ۱۱۶ دقیقه انجام شد و طی آن علیرضا عبدی و علی روح‌افرایی بازیکنان پاس گرگان در ست سوم کارت زرد دریافت کردند. محمد ابراهیم‌زاده، مسعود ذوقی و سید محمد مهدی موسوی به ترتیب به‌عنوان ناظر فنی، داور اول و داور دوم، تیم نظارت و قضاوت بازی را تشکیل دادند.

پیروزی سایپا در نخستین حضور رئوفی روی نیکمت آذرباتری

در آخرین بازی هفته دوازدهم، آذرباتری ارومیه درحالی از سایپا میزبانی کرد که نماینده ارومیه در تعطیلات با فرهاد نفرزاده سرمربی خود قطع همکاری کرد تا با رحمان رئوفی به‌عنوان سرمربی جدید و با تفکرات تازه به مصاف نارنجی‌پوشان سایپا برود، اما حتی این تغییر روی نیمکت هم به کمک تیم نیامد تا شاگردان ناصر شهنازی در تیم سایپا با نتیجه ۳ بر صفر و با ثبت امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۷ بر ۲۵ و ۳۰ بر ۲۸ برنده جدال قعرنشینان باشند.

این دیدار در مدت زمان ۹۸ دقیقه انجام شد و طی آن بنیامین ایگدری بازیکن سایپا با کارت زرد مواجه شد. کمک مربی آذرباتری ارومیه نیز در ست سوم به دلیل مداخله در داوری کارت زرد گرفت. یونس حسن‌زاده و علی یاوری ناظر فنی و داوری بازی بودند. مرتضی اکرمی به عنوان داور اول و امیرشهاب الهی‌فرد به‌عنوان داور دوم، کار قضاوت بازی را برعهده داشتند.

نتایج کامل هفته دوازدهم به شرح زیر است:

سپاهان اصفهان ۳ – فولاد سیرجان صفر (۲۵-۲۱، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۱۸)

شهرداری ارومیه ۳ – هراز آمل ۲ (۲۵-۱۶، ۲۵-۱۹، ۱۹-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۱۵-۸)

راهیاب ملل مریوان یک – شهرداری ورامین ۳ (۱۷-۲۵، ۱۹-۲۵، ۲۵-۱۷ و ۱۸-۲۵)

مس رفسنجان ۳ – شهداب یزد یک (۱۸-۲۵، ۲۶-۲۴، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۰)

پاس گرگان ۳ – شهرداری گنبد یک (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۲۲)

پیکان ۳ – هورسان رامسر صفر (۲۵-۲۲، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۸)

آذرباتری ارومیه صفر – سایپا ۳ (۱۷-۲۵، ۲۵-۲۷ و ۲۸-۳۰)

جدول رده‌بندی در پایان هفته دوازدهم به شرح زیر است:

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا