اخبار ورزشیفوتبال ایران

ساغلام: دوست داشتم تراکتور برای قهرمانی رقابت کند

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: دلم می‌خواست شور و شوقی که توسط هواداران مان در این بازی شاهد بودیم برای رقابت در راه قهرمانی باشد.

به گزارش پیشرو ورزش، ارطغرول ساغلام پس از برتری ۳ بر ۲ تراکتور مقابل هوادار در نشست خبری اظهار داشت: شرایطی که تیم تراکتور دارد باعث ناراحتی همه ما است و دلیلش را هم می‌گویم. شخصا دلم می‌خواست شور و شوقی که توسط هواداران مان در این بازی شاهد بودیم برای رقابت در راه قهرمانی باشد. متاسفانه این وضعیت وجود دارد و اصلا لزومی ندارد بگوییم چرا تراکتور در اینجای جدول است. تیم‌های خیلی خوب دنیا هم برخی مواقع با چنین شرایطی مواجه هستند. مشکلاتی که در راه جذب بازیکن، بستن تیم و مشائل اقتصادی داشتیم کار را برای ما سخت کرده و روی تیم‌ها تاثیر گذاشته است. برخی مواقع واقعیاتی در زندگی وجود دارد اما در هر کاری خیری است و باید امیدوارتر به آینده نگاه کنیم.

وی ادامه داد: پس از برد خانگی مقابل مس رفسنجان و مساوی خارج از خانه برابر تیم سرسخت نفت مسجد سلیمان یک هدف داشتیم. در هفته‌ای که نفت و فجرسپاسی با هم بازی دارند و شهرخودرو هم بازی سخت خارج از خانه بازی دارد هدف مان این بود بازی را برنده شویم و فاصله مان با تیم‌های دیگر بیشتر شود اما با تیمی بازی داشتیم که ۹ بازی اخیرش را نباخته و فقط دو گل خورده بود. سه برد در خارج از خانه داشت. با حریف سرسختی بازی پیچیده‌ای داشتیم و در ابتدا هم گل خوردیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تصریح کرد: گل خوردن بلافاصله پس از شروع بازی به هیچ وجه زیبنده و لایق تیم ما نبود. پس از آن شوک بازی را به تساوی کشاندن و سپس پیش افتادن کار راحتی نبود. بچه‌ها از پس این کار برآمدند و واقعاً دست‌شان درد نکند. باخت را به مساوی تبدیل کردیم و شادی نهایی برای تراکتور بود. پس از گل اول حریف بازی را متعادل کرده و حاکم و مالک زمین و توپ شدیم. شروع به موقعیت‌سازی کردیم. البته باز هم پنالتی از دست دادیم که این موضوع در فصل جاری یکی از معضلات ما شده است. از وقتی بالاسر تیم آمدیم سومین پنالتی است که از دست می‌دهیم.

ساغلام عنوان کرد:‌ به ثمر رساندن گل تساوی سبب شد از لحاظ روحی و روانی با وضعیت خوبی به رختکن برویم اما در آغاز نیمه دوم باز هم شرایط عجیب و غریبی اتفاق افتاد و بلافاصله گل دوم را خوردم اما بار دیگر سناریو و داستان نیمه اول تکرار شد. البته مانند نیمه اول برای رسیدن به گل کل ۹۰ دقیقه را پیش‌رو نداشتیم و برای رسیدن به پیروزی در ۴۵ دقیقه باقیمانده نیمه دوم سعی کردیم خیلی حمله کنیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم سیستم خود را تغییر بدهیم با دو مهاجم و چهار مدافع پس از گل دوم هوادار بازی کردیم هرچند بازی پس از آن گل متعادل شد اما با دو گلی که محمد عباس‌زاده به ثمر رساند پیش افتادیم. بازی که برای ما خیلی مهم بود، بردیم و در ادامه لیگ راحت‌تر می‌توانیم بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: برخی مواقع مجبوریم بازیکنان را در پست‌های غیرتخصصی بازی بدهیم برخی مواقع می‌خواهیم تهاجمی‌تر بازی کنیم اما وقتی به نیمکت‌مان نگاه می‌کنیم می‌بینیم مهاجمان محدودی داریم به همین دلیل سعی داریم جای پیمان بابایی و محمد عباس‌زاده را با هم تغییر بدهیم. هرچند امروز بازی خیلی مهمی را بردیم اما هنوز کارمان تمام نشده است. در زمان خیلی کوتاه یعنی پنج روز بعد بازی خیلی مهمی دیگری در خارج از خانه برابر ذوب‌آهن داریم.

ساغلام عنوان کرد: برای بازی با ذوب‌آهن هم به بهترین شکل آماده می‌شویم و آنگونه که دل‌مان می‌خواهد نتیجه بگیریم. امیدوارم در ادامه بتوانیم فشاری که در کل فصل روی تیم بود از روی تراکتور برداریم و به آینده برسیم. از هواداران‌مان واقعاً تشکر می‌کنم. همچنین از بازیکنانم که امروز شخصیت خیلی خوبی از خودشان نشان دادند تشکر می‌‌کنم. همچنین باید از محمدرضا زنوزی و سهرابی تشکر کنم. قبل از بازی با مس رفسنجان زنوزی به رختکن تیم آمد و گفت کنار تراکتور هستم. دست او درد نکند. پس از آن حرکاتی از لحاظ مالی انجام داد که نگرانی و مشکلات و اقتصادی بازیکنان را برطرف کرد. قبل از دیدار با هوادار هم بخشی از قرارداد و پاداش بازیکنان را پرداخت کرد.

وی افزود:‌ باور دارم قبل از بازی با ذوب‌آهن هم باشگاه وظایفی که نسبت به بازیکنان دارد انجام خواهد داد تا آنها از لحاظ روحی و روانی در سطح بالاتری قرار بگیرند. خدا را شکر می‌کنم. روز بسیار سختی را به بهترین شکل گذراندیم و اکنون می‌توانیم به آینده امیدوارتر شویم. قبل از اینکه بار دیگر به تبریز بازگردیم و کارمان را مجدد شروع کنیم می‌دانستیم که تراکتور برای ما تیم متفاوتی خواهد بود. اینجا مانند خانه ما است و می‌دانستیم وقتی به تبریز بیاییم هواداران انتظارات زیادی از ما خواهند داشت. هزاران بار خداوند را شکر می‌کنم که مقابل هواداران شرمنده نشدیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در مورد ناراضایتی برخی از هواداران از نحوه بازی تیم پاسخ داد: نمی‌خواهم در مورد گذشته صحبت کنم و به گذشته بازگردم اما فیلم بازی‌های تراکتور قبل از حضور خودم را دیده‌ام. در برخی بازی‌ها حتی یک موقعیت در محوطه جریمه حریف و کرنر هم نداشته‌ایم. امیدوارم سوتفاهم ایجاد نشود زیرا کلی صحبت می‌کنم. کیفیت تیمی که امسال برای تراکتور بسته شده مانند این است که به یک آشپز بگویید با وجود محدودیت مواد اولیه غذای خوب بپز، با این وجود از بازیکنانم راضی هستم زیرا در این وضعیت ناامیدی از آنها معنی ندارد. از نظم، تلاش و دسیبلین فنی آنها در زمین در این مدت تشکر می‌کنیم. امروز تیمی را بردیم که ۹ بازی نباخته و در این مدت فقط ۲ گل خورده بود. اما به هوادار ۳ گل زدیم چگونه از این وضعیت ناراحت باشیم یا از عملکرد بازیکنانم خوشحال نباشیم.

ساغلام در مورد انتقاد از تعویض محمد قادری در ابتدای نیمه دوم عنوان کرد: به انتقاد هواداران احترام می‌گذارم. قبل از هر بازی ناراحت شدن یا انتقاد کردن امری عادی است اما با توجه به شرایط تیم تصمیم می‌گیریم به بازیکن در پست خاصی بازی بدهیم. بازیکن وقتی به زمین می‌رود یک روز عملکرد خوبی دارد و یک روز هم عملکردش خوب نیست. در مورد محمد قادری هم باید بگویم او می‌تواند بهتر بازی کند و این کار را هم انجام خواهد داد. در نیمه اول این بازی مانند دیدار با نفت مسجد سیلمان خوب کار کرد. در نیمه اول دیدار با هوادار هم کارهایی که از وی می‌خواستیم تا حدی انجام داد اما نسبت به شرایط مسابقه بازیکن را درون زمین می‌گذاریم. عملکردش خوب یا بد باشد پس از اتمام بازی متوجه خواهیم شد.

وی در مورد برنامه‌های تراکتور برای فصل آینده گفت: در حال حاضر فکر، عقیده و نیت خوبی نسبت به هم داریم و همدل هستیم اما اینکه بخواهیم به صورت جدی در مورد فصل بعد صحبت کنیم، درست نیست. باید کاری که در مقطع فعلی داریم درست انجام بدهیم و سپس برای فصل بعد فکر جدی کنیم. فعلاً هدف، کل انگیزه و تمرکزمان این است که لیگ امسال را خوب ادامه بدهیم. تمرکزمان روی این فصل است و باید دید در فصل بعد چه پیش می‌آید.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در خصوص اینکه آیا تیمش از لحاظ استفاده از فرصت‌ها و سطح ایده‌آل او رسیده است، توضیح داد: درست یادم نیست اما احساس می‌کنم در این فصل سه گل در یک بازی نزده‌ایم. امروز مقابل تیمی که ۹ بازی نباخته و فقط ۲ گل خورده بود، سه گل زدیم. این موضوع باعث خوشحالی ما است. البته در این بازی هم مانند دیدارهای قبل مشکلاتی به ویژه در فاز دفاعی داشتیم اما سعی کردیم مشکلات را به ویژه در بخش تدافعی کمتر کنیم. همچنین سعی داریم کارهای تهاجمی را بهتر انجام بدهیم. البته اتفاقی که امروز افتاد باعث خوشحالی است. بچه‌های ما باید قوی باشند و شرایط تیم را درک کنند. به همین دلیل باید بهتر و بیشتر تلاش کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا