اخبار ورزشیورزش بانوان

بابایی: کاری که شهدا برای ما کردند با هزار مدال هم جبران شدنی نیست

نایب قهرمان کشتی آلیش آسیا در خصوص زیارت کربلای معلی و اهدای مدالش به خانواده تهرانی مقدم توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، سپیده بابایی، نایب قهرمان کشتی آلیش آسیا بعد از زیارت کربلای معلی اظهار داشت: این اولین باری است که به کربلا می‌آیم و حس خوبی دارم. با امام علی (ع) و آقا امام حسین (ع) مرور خاطرات خودم را داشت و از اینکه برای اولین بار به زیارت آمده‌ام حس بسیار خوبی دارم. زمانی که در مسابقات می خواهم فنی را اجرا کنم نام امام علی(ع) را بر زبان می آورم و این موضوع ناخودآگاهانه و دلی است و یک جور دوپینگ برایم محسوب می‌شود.

نایب قهرمان کشتی آلیش آسیا در خصوص تقدیم مدالش به خانواده شهید تهرانی مقدم عنوان کرد: شهدا کار بسیار بزرگی برای ما انجام داده‌اند و کاری که آن ها انجام داده‌اند با هزار مدال هم جبران شدنی نیست. اگر بخواهم واقعیت را بگویم شخصیت من بسیار نزدیک به شهید تهرانی مقدم است و به نوعی الگوی زندگی من بودند. اولین نقطه اشتراک من و شهید تهرانی مقدم امام حسینی بودنمان است. ایشان یک دستمال داشتند که در ایام محرم اشک‌های خود را با آن پاک می‌کردند و وصیت هم کرده بودند که آن دستمال را در کفن او قرار دهند و این موضوع برای من خیلی جالب بود و از طرفی هم هرچقدر از ایشان میخواندم و متوجه می‌شدم، بیشتر شیفته اخلاق این بزرگوار می‌شدم. با این حال برای من خیلی جالب است که ایشان خیلی خاکی بودند و همیشه یکی از اولویت‌های من این بوده که نگذارم کبر و غرور در من نفوذ کند.

وی افزود: تهرانی مقدم کسی بود که همه خصوصیات خوب را باهم داشت و خیلی دوست داشتم مدالم را به خانواده ایشان تقدیم کنم و خداراشکر میکنم که توانستم مدال آسیایی خودم را به خانواده ایشان تقدیم کنم. اگر به عقب برگردم باز هم این کار را میکنم دل خانواده محترم ایشان را شاد می‌کنم. این که یک خانواده جدید پیدا کرده ام بسیار خوشحال هستم.

بابایی در ادامه گفت: در حرم حضرت علی (ع) که بودم ناخودآگاه به ذهنم آمدند و برای خانواده ایشان دعا کردم به نوعی احساس می کردم کنار من ایستاده‌اند. چون من پدر و مادر خودم را هم از دست داده‌ام در این موقع‌ها خیلی از افراد به ذهن آدم می آیند اما کسانی که اول به ذهن آدم می آیند تافته جدا بافته هستند. اهدای مدال من به ایشان آرامش قلبی برای خود من بود. شهدا به قدری برکت به زندگی ما می‌آورند که احساس می‌کنم دری که هیچوقت برای من بسته نشده، در خانه خدا، ائمه و شهدا بوده است. امیدوارم این زیارت ما مقبول درگاه خداوند باشد.

نایب قهرمان کشتی آلیش آسیا در پایان گفت: صحبت دلی من با حضرت امیر این است که آقاجان ما را شفاعت کنند و یارو یاور همه ورزشکاران باشند و هیچ ورزشکار ایرانی بی مدال از رقابت‌ها بیرون نیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا