اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

انوشیروانی: سطح قهرمانی آسیا بالاتر از المپیک بود

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: با تک تک بچه ها صحبت کردم و گفتم که باید فکر کنند حبس هستند و برای این که به نتیجه برسیم همه چیز را فدای آینده کنند.

به گزارش پیشرو ورزش، سجاد انوشیروانی پس از قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در آسیا اظهار داشت: کسب این عنوان ارزشمند را به مردم و جامع ورزش کشور تبریک می‌گویم و از تک تک مردم و عزیزان بابت دعای خیرشان تشکر می‌کنم. تک تک ملی پوشان به نسبت چهل روز حضور در اردو عملکرد خیلی خوبی داشتند اما این شروع کار ماست. انصافا بچه‌ها در تمام اوزان خیلی خوب تلاش کردند و با غیرت وزنه زدند. در این مسابقات چند اتفاق مهم افتاد. اول این که تعداد حرکات صحیح بچه ها بالاتر رفت. برخی ورزشکاران ما رکوردهای تمرین و شخصی خودشان را زدند. تلاش بچه ها و کادر فنی نشانه گام های رو به جلو است.

وی ادامه داد: مقصد بعدی ما مسابقات انتخابی المپیک و هدف نهایی حتما سکوهای المپیک است چون مهمترین رویدادی است که همه برای آن تلاش می کنند و دوست داریم از سه سهمیه خود بهترین استفاده را ببریم. ما در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین هم باید قهرمان می شدیم اما تنها چند امتیاز از دست دادیم و تیم ازبکستان قهرمان شد. امسال حقمان را گرفتیم اما در مسابقات آسیایی تاشکند (زمستان ۱۴۰۲) خیلی بهتر خواهیم بود.

رئیس فدراسیومن وزنه برداری با اشاره به اینکه در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهید شنید، گفت: ما نیازمند حمایت همیشگی مسئولین هستیم. باید توجه ویژه به وزنه برداری داشته باشند به خصوص که این رشته دیگر مختص آقایان نیست و خانم ها هم اضافه شدند. هزینه های فدراسیون دو برابر شده و خانم ها مدال آور هستند و انصافا خوب کار می کنند. سال قبل در بخش بانوان مدال گرفتیم و اینجا هم خانم کشاورز دو مدال ارزشمند گرفتند.

وی در مورد سطح رقابت‌ها گفت: سطح مسابقات با دوره قبل اصلا قابل مقایسه نیست. به جرات می گویم که در چهار وزن از ۱۰ وزن، سطح رقابت بالاتر از المپیک بود. مسابقات قهرمانی اروپا به تازگی انجام شد. می توانید مقایسه کنید که در همه اوزان ۱۰ – ۱۵ کیلوگرم بالاتر زده شد. ما باید پشتوانه سازی داشته باشیم. تلاش می کنیم با داشته هایمان و کسانی که شرایط مناسب تری دارند تا المپیک بهترین نتایج را کسب کنیم اما برای بعد از المپیک یعنی از سال ۲۰۲۵ دو هدف مهم داریم: اول این که با اقتدار در آسیا قهرمان شویم. باید در بیشتر اوزان برتری داشته باشیم بر رقبا. دوم این که قهرمانی در فوق سنگین دنیا را دوباره به دست بیاوریم. این خواسته مردم و جامعه ورزش از ماست. از سال ۲۰۲۵ باید با قدرت وارد مسابقات جهانی شویم و با قهرمانی بیرون بیاییم.

انوشیروانی در مورد رقابت دسته فوق سنگین عنوان کرد: یک زمانی در آسیا رکورد یکضرب ۱۹۰ و دوضرب ۲۲۰ مدال بود. الان وزنه بردار ما با ۱۹۷ و ۲۳۹ دستش از مدال مجموع کوتاه است. پس سطح مسابقات فوق العاده بالا بود. فوق سنگین وزنی است که خیلی کشورها میخواهند وزنه بردار تاپ داشته باشند برای مثال بحرین از ارمنستان وزنه بردار آورده. ضمن اینکه فوق سنگین یک حساسیت و ویژگی خاص هم دارد. مسابقات فوق سنگین با توجه به فراوانی وزنه ها یک عظمت دیگری دارد. در همه دنیا وزنه برداری را با سنگین وزن میشناسند.

وی در خصوص اینکه عملکرد آیت شریفی و علیرضا یوسفی چطور بود، گفت: با توجه به تمرین سی چهل روزه از عملکرد هر دو راضی هستیم. سه حرکت صحیح در یکضرب و دو تا در دوضرب و مهار وزنه هایی که قبلا پشت آن نرفته بودند، خیلی خوب است. قبل از توزیع مدال هم به آیت شریفی و هم یوسفی گفتم دیگر نباید به ۱۹۰ و ۲۳۰ فکر کنید. آیت روی ۲۱۰ و ۲۶۰ و یوسفی ۲۰۰ و ۲۶۵ را باید بزند اگر می خواهند در المپیک روی سکو بروند چون آنجا زیر ۴۶۰ شانسی برای مدال ندارد. وزنه برداران مدعی بحرین و ارمنستان و تالاخادزه و دیگر رقبا در المپیک خواهند بود. تعارف نیست. شریفی و یوسفی پتانسیل بالایی دارند. علی داودی هم در این وزن هست که واقعا توانمند است و هر سه ظرفیت کسب نتایج بسیار خوبی دارند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد ارزیابی اش از کادر فنی و اولین تجربه نواب نصیرشلال اظهار داشت: یک اتفاق خیلی خوب، اتحاد کادر فنی در پشت صحنه و همراهی همدیگر در مسابقات بود. بهمن زارع به عنوان یک فرد با تجربه کامل جدول را هندل میکرد. وحید ربیعی در کادر فنی سالها حضور داشته و خیلی خوب بچه ها را گرم می‌کرد و نصیرشلال روی مسابقه تمرکز داشت. عملکردشان قابل دفاع و قابل قبول است. به کادر فنی تبریک می‌گویم و جدا امیدوار شدم و اطمینان دارم در آینده کارهای بزرگ خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اردوی بعدی دو روز دیگر خواهد بود، گفت: بچه ها مستقیم به اردو می‌روند. بدون تعارف ما زمان نداریم و باید تمرین کنند. با تک تک بچه ها صحبت کردم و گفتم که باید فکر کنند حبس هستند و برای این که به نتیجه برسیم همه چیز را فدای آینده کنند. خوشبختانه همه چیز آماده است. امکانات مورد نیاز در آکادمی ملی المپیک برای اردو فراهم و هماهنگ شده است. بانوان هم از ۱۰ خرداد قرار است اردو داشته باشند که احتمالا تا پنج شش روز آینده شروع کنند. البته با چهار پنج تا بزرگسال اردو خواهیم داشت و نوجوانان و جوانان بعد از امتحانات خرداد برای مسابقات آسیایی هندوستان به اردو ملحق می شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا