اخبار ورزشیفوتبال ایران

دادرس: وزارت ورزش مدیرانی برای سرخابی انتخاب می کند که بگویند چشم/انتصابات رفاقتی است

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان گفت: انتخاب مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیشتر سیاسی، امنیتی و رفاقتی است تا براساس کارنامه مدیران.

به گزارش پیشرو اسپرت، مهدی دادرس در گفت و گو با خبرنگا ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شیوه انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: انتخاب مدیران در این حوزه بیشتر از سوی نهادهای قدرتمند یا امنیتی انجام می‌شود. به طور مثال اکنون مدیر کل حراست وزارت ورزش برای اداره باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و در اولین صحبت‌هایش گفت می‌خواهم با فسادی که اطراف باشگاه به وجود آمده مقابله کنم. از او باید پرسید چرا آن زمان که مدیرکل حراست وزارت ورزش بودی با این پدیده مقابله نکردی؟! چرا آن زمان فساد را دور نکردید؟ این حرف‌ها و شعارها توی ذوق آدم می‌خورد.

وی افزود: همه دوست دارند که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همیشه موفق شوند زیرا در آن صورت فوتبالمان تکانی می‌خورد و اگر این دو باشگاه از بلبشویی نجات پیدا کنند به سود جامعه فوتبال کشور است. البته شعارهای اولیه مدیرعامل جدید پرسپولیس به دلم نچسبید. من احساس می‌کنم احتمالا رابطه نزدیک قالیباف با سمیعی باعث حضورش در پرسپولیس شده شاید هم این احساس من اشتباه باشد اما حدس می‌زنم از جایی بالاتر از وزارت ورزش برای انتخاب مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم گیری می‌شود. با این حال من همه چیز را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم که پرسپولیس و استقلال موفق شوند اما از دوست داشتن تا اجرایی شدن آرزو فاصله بسیار است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان در مورد اینکه برخی از کارشناسان معتقدند که اعضای هیات مدیره دو باشگاه خیلی برای انتخاب مدیرعامل آزادی عمل ندارند و وزارت ورزش مدیرعامل را انتخاب می‌کند اما شما مدعی هستید که حتی گاهی از بالاتر از وزارت ورزش برای این دو باشگاه مدیر انتخاب می‌شود، عنوان کرد: من حس می‌کنم که زوری بالاتر از وزارت ورزش مدیران را انتخاب می‌کند. مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس چه رزومه‌ای در مدیریت ورزشی داشته است؟! چرا هیچ وقت صحبتی از مدیران امتحان پس داده و موفق نمی‌شود و حتی اسمی از آنها در هنگام انتخاب برده نمی‌شود؟ یا حتی تعارفی هم به این مدیران نمی‌شود؟

دادرس در مورد روند انتخاب مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نقدهایی که انتصابات می شود، گفت: معمولا وزارت ورزش مدیرانی برای این دو باشگاه انتخاب می‌کند که بلد باشند بگویند چشم! افرادی مثل سعادتمند ظاهرا کارمند وزارتخانه بوده اما هیجان فوتبال در این دو باشگاه با کار کارمندی قابل مدیریت نیست. اینکه شما ساعت ۸ صبح بیایید و ساعت ۳ عصر هم برگردید نمی‌توان این دو باشگاه را اداره کرد. مدیران دو باشگاه سرخابی باید ابتدا بتوانند تنش را تحمل کنند و بعد هم خودشان تنش زا نباشند. با این حال به نظرم روند انتخاب مدیران در این دو باشگاه به صورت سیاسی، امنیتی یا رفاقتی صورت می‌گیرد و به همین دلیل هم هست که این  دو تیم شرایط مناسبی پیدا نمی‌کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نه =

دکمه بازگشت به بالا