اخبار ورزشیسایر اخبارویژه‌های خبری

امضای تفاهم نامه ایران و چین برای طراحی و ساخت مجموعه ورزشی جدید در تهران

تفاهمنامه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی ـ فرهنگی پایتخت  در حضور وزیر ورزش و جوانان امضا شد.

به گزارش پیشرو ورزش، تفاهمنامه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی پایتخت امروز در حضور وزیر ورزش و جوانان امضا شد. از ساعت ۱۶ (سه‌شنبه) جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل شرکت چینی IPPR در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه تفاهمنامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت IPPR در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در تهران به امضای طرفین رسید.

مهیار عسگریان، رئیس شرکت توسعه ، محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شروین اسبقیان، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت IPPR چین: در طول پروزه از توان داخلی هم بهره مند می شویم

شن گانگ، مدیرعامل شرکت IPPR پس از امضای این توافقنامه اظهار داشت: بسیار خرسندیم از حضور در این جمع. از طرف شرکت دولتی IPPR افتخار حضور در این جمع و همکاری را داریم. این شرکت در حوزه ورزش پروژ‌های بین‌المللی بزرگی را در کشور چین مثل ورزشگاه المپیک پکن، ورزشگاه المپیک زمستانی ورزشگاه چنگدو برای مسابقات دانشگاهی و ورزشگاه شهر هانگژو طراحی کرده است.

وی افزود: در سطح بین‌المللی هم می‌توان به ورزشگاه تاشکند برای میزبانی المپیک جوانان در سال ۲۰۲۵ اشاره کرد. همچنین ورزشگاه بین المللی بلاروس و کامبوج از دیگر پروژه های ما است. این شرکت با بیش از ۳۵۰۰ نفر پرسنل در زمینه های مشاوره و مدیریت پروژه شرکت می‌کند. بسیار برای ما جای افتخار دارد در این پروژه استراتژیک مشارکت می‌کنیم و از طرف دولت ایران به چین و مجموعه ما اعتماد شده است.

گانگ عنوان کرد: قطعا شرکت در طول پروژه از توان داخلی برای کمک در طراحی و ساخت پروژه بهره مند می‌شویم. تاکنون بخشی از کارهای زودهنگام را درمورد این پروژه مثل مطالعات زمین‌شناسی منطقه مورد نظر برای ساخت پروژه انجام داده‌ایم. برای برنامه ریزی و طراحی پروژه نیز اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: درخصوص طراحی علاوه بر لحاظ استاندارها تاکید ما بر استفاده از تکنولوژی‌های برتر و سبز است. قطعا از توان پیمانکاران برای بومی سازی، اجرا و انعکاس فرهنگ ایرانی‌ها استفاده می‌کند. بسیار مفتخر هستیم از همراهی و اعتماد کارفرمای محترم در وزارت ورزش و جوانان ایران استفاده کنیم‌.

* برای احداث مجموعه از توان و ظرفیت داخلی بهره خواهیم برد/ شرکت IPPR از میان چندین شرکت معتبر انتخاب شد

مهیار عسگریان هم اظهار داشت: ساخت این ابرپروژه نشان از توجه، اعتماد و همیت دولت مردمی، شخص رئیس جمهور و هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به حوزه ورزش، سلامت روح و جوانان دارد. پروسه و فرایند انتخاب مشاور از بین ده‌‌ها درخواست شرکت‌های مهندسی و مشاور صورت گرفت و در نهایت در کارگروه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، شرکت IPPR به‌عنوان شرکت برتر انتخاب شد. مجموعه فرهنگی ورزشی شهر جدید در فضایی حدود ۳۷۰ هکتار و در ۲ فاز طراحی و اجرا می‌شود. در این مجموعه ورزشی و فرهنگی تمام رویدادهای ورزشی، استاندارد و جهانی قابلیت اجرا دارد‌‌.

وی افزود: همین جا باید ضمن تشکر از رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان، تبریک هم به مردم ایران و جامعه ورزش داشته باشم زیرا با اجرا و ساخت این مجموعه ورزشی می‌توانیم در آینده میزبان رویدادهای بزرگ ورزشی و جهانی باشیم. در این مجموعه می‌توانیم میزبانی رویدادهای توپی، یخی، الکترونیکی را هم عهده دار باشیم. در ۲ فاز این مجموعه ساخته می‌شود.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: در فاز طراحی و مشاوره این شرکت به ما کمک می‌کند و در پروسه ساخت اولویت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای ساخت است. ان‌شاءالله بتوانیم در خدمت مردم عزیز و جامعه ورزش باشیم. هر زمان گزارش بررسی شرکت چینی از لحاظ مطالعاتی مشخص شود، طبق پیش‌بینی ما بتوانیم فاز اول پروژه را در ۲۴ ماه اجرا کنیم.

عسگریان درمورد هزینه‌های این‌ پروژه، عنوان کرد: همانگونه که هاشمی اعلام کرد از محل توافقاتی که با کشور چین داریم، تامین می‌شود ما سعی داریم از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کنیم و در آن حالت از منابع داخلی هم استفاده خواهیم کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =

دکمه بازگشت به بالا