اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش جانبازان و معلولینویژه‌های خبری

افروز سومین طلای ایران با رکورد شکنی در قهرمانی جهان کسب کرد

سعید افروز ملی پوش دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان در ماده پرتاب نیزه با شکستن رکورد جهان، سومین مدال طلا و نهمین سهمیه پارالمپیک پاریس را برای کاروان کشورمان کسب کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جهان در پاریس در حال برگزاری است و سعید افروز نماینده کشورمان در ماده پرتاب نیزه کلاس F34 با ثبت رکورد ۴۰٫۲۷ متر رکورد جهان را شکست و در رده نخست جهان ایستاد و مدال طلا را از آن خود کرد و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شد تا تعداد سهمیه‌های کشورمان به عدد ۷ برسد. ملی پوش کشورمان پس از کسب عنوان قهرمانی، بر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سجده کرد.

این سومین طلای کاروان ایران در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ است. تاکنون در بین ورزشکاران ایران، سعید افروز به همراه رشید مسجدی و مهدی اولاد به مدال طلا، امیر خسروانی به مدال نقره و هاشمیه متقیان به مدال برنز دست یافته‌اند.

همچنین پیش از این، مهدی اولاد، الناز دارابیان، امیر خسروانی، الهام صالحی، امان‌الله پاپی، رشید مسجدی و علیرضا مختاری موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در این مسابقات شده بودند. بدین ترتیب تعداد ورزشکاران ایران که سهمیه گرفته‌اند، به عدد ۹ رسید.

در رقابت امروز، دو ورزشکار کلمبیایی به مدال‌های نقره و برنز رسیدند تا به همراه ورزشکاری چینی، به سهمیه پارالمپیک دست پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا