اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

اصولی: وضعیت تیم امید با تعامل فدراسیون و کمیته نهایی می‌شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: باید تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در جهت تشکیل تیم امید برقرار شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.
به گزارش پیشرو ورزش، احسال اصولی در خصوص جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همانطور که می‌دانید امروز از ساعت ۱۰ صبح برگزار شد. در خصوص موضوعاتی که در این جلسه صحبت شد و مصوباتی که داشتیم خدمت شما خواهم گفت. یکی از مهمترین دغدغه های جامعه فوتبال، رسانه‌ها و خود هیأت رئیسه فوتبال بحث دعوای تیم ملی امید بود که امروز بحث مفصلی روی این موضوع داشتیم. در این باره هم تاج و هم اعضای هیأت رئیسه بر سر این موضوع نقطه نظراتی را داشتند. همانطور که می دانید باید یک تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در جهت تشکیل این تیم برقرار شود که این موضوع در حال تکمیل شدن است و انشاالله این موضوع نهایی خواهد شد.

وی افزود: بعد از صحبت در خصوص سرمربی تیم ملی بزرگسالان بنابراین شد تا در اسرع وقت رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد خود را به جلسه هیأت رئیسه بیاورند و اقدامات لازم در خصوص تیم ملی فوتبال امید کشورمان صورت بگیرد. گزینه هایی در خصوص سرمربی مد نظر است و پیشنهادات جمع آوری شده است و با انجام مذاکرات سعی می کنیم در کوتاه مدت به سر انجام برسد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت حبیب کاشانی گفت: کاشانی هم از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال پیشنهاد شد و تعاملی خوبی هم در این خصوص برقرار شده است و فدراسیون هم مشکلی در این باره ندارد و با هماهنگی که شکل خواهد گرفت جمع بندی آن را به اطلاع مردم کشورمان خواهیم رساند. نکته ای که وجود دارد و باید آن را بگویم این است که بحثی که امروز در جلسه هیأت رئیسه شد فنی و منطقی بود. تیم های ملی کشورمان زنجیر وار به یک دیگر متصل هستند. در واقع بازیکنی که در تیم ملی جوانان بازی می کند پس از گذشت مدتی به تیم ملی امید می رود و بعد از آن هم راهی تیم ملی بزرگسالان می شود. همه این ها باید یک تعاملی با تیم ملی بزرگسالان داشته باشد و نظرهایی هم در این خصوص داده شود.

وی افزود: کادر فنی تیم ملی امید باید با تیم ملی بزرگسالان یک هماهنگی خوبی شکل بگیرد. این به این معنا است که باید تعامل صورت بگیرد تا بازیکنانی که تربیت می شوند، قابلیت این را داشته باشند که بین تیم ملی بزرگسالان و امید جا به جا شوند و اصول فنی که آموزش می بینند با تیم ملی بزرگسالان یکسان باشند. این موضوع یکی از مباحثی بود که در مورد آن بحث شد و قرار است تاج در این باره هم پیشنهاد هایی را داده و در هیأت رئیسه درباره آن صحبت شود.

اصولی در خصوص اینکه چه زمانی این موضوع نهایی خواهد شد تصریح کرد: نمی توانم در باره اعلام نتیجه زمان تعیین کنم اما می‌گویم در کوتاهترین زمان اعلام می‌کنیم. سر و شکل موضوع و چارچوب آن مشخص شده و بر اساس آن چارچوب تصمیم گیری خواهد شد و نتیجه را اعلام می کنیم.

اصولی در خصوص بحث استعفای شیرازی از هیات فوتبال استان تهران، گفت: این استعفا در هیات رئیسه مطرح شد و اعضا با آن موافقت کردند. برایا و آرزوی موفقیت داریم. خدماتی را در طول سالیان به فوتبال تهران داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد. طبق اساسنامه هیات‌های استانی، نایب رئیس هیات فوتبال تهران احمد رضا براتی همکار ما در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست هیات منصوب شد و ابلاغش را گرفت. در بحث های مربوط به این استعفا، تعارض منافع را هم در نظر داشتیم. مباحث در چارچوب بود. برای براتی هم آرزوی توفیق می کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد قول مهدی تاج برای کمک به باشگاه استقلال، عنوان کرد: تاج برای همه باشگاه های ایرانی و فوتبال ملی ما با هر ظرفیتی که در AFC بتواند مهیا کند، کمک می کند. این موضوع هست. زمانی که تایلند بودیم، او به مالزی رفت و پیگیر این موضوع شد. برخی مواقع ضوابط، قواعد و تحریم هایی هست که موانع اداری تشکیلاتی و محدودیت به وجود می آورد.

وی افزود: حسین خبیری در تلویزیون برخی صحبت های بی اساسی را مطرح کرد. در جلسه هیات رئیسه در این مورد صحبت شد. او به کمیته تخلاق به خاطر اظهارات کذب و غیر واقعی معرفی شد. فضاسازی نادرستی در فوتبال ایجاد کرد. این فدراسیون مبتنی بر قانون، اساسنامه و منافع ملی کارش را انجام می دهد. خبیری دیشب خودش هم چندبار اعلام کرد اطلاع ندارد. اظهاراتی کرد که خلاف واقع است. بحث اساسنامه هیات ها مطالبه ای بود که بعد از اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح شد. مطالبه همه هیات ها و جامعه فوتبال بود. برای یک فرد نبود. اینکه عده‌ای به خودشان اجازه می‌دهند با ناآگاهی کامل و با ادبیات بسیار نازل و پایین و به شکل زشت، فضا سازی کنند و افکار عمومی را دچار تشویش می کنند اشتباه است. در هیات رئیسه بحث شد که او به کمیته اخلاق معرفی و احضار شود.

اصولی در مورد تخلفات حبیب الله شیرازی گفت: هر تخلفی برای هر مقامی در ساختار فوتبال شکل بگیرد مراجع رسیدگی کننده و مبادی اجرا مشخص است. همه چیز در کانال خودش پیگیری و عملی خواهد شد. نیاز نیست کسی با هوچی گری رسانه‌ای، فضا سازی و براساس منافع شخصی خودش کار کند. اینکه یک نفر درد این را داشته باشد جایگاهی را به دست بیاورد، فضا سازی رسانه ای کند، بعد انتظار داشته باشد هیات رئیسه خلاف اساسنامه ای که خودش تصویب کرده، بر اساس آن انتخاب شده و خودش را متعهد به اجرای آن می داند، عمل کند و فرد دیگری را بگذارد. نه، این چارچوب مشخص است. شیرازی استعفا داد. براتی نایب رئیس قانونی هیات تهران است. طبق اساسنامه انتخاب شد. مجمع تهران هم به زودی تشکیل خواهد شد و رئیس هیات تعیین می شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه استعفای شیرازی حدود یک ماه و نیم طول کشید، گفت: به هرحال باید فرآیندی طی شود. در چارچوب قانونی و تعریف شده کار پیش برود. الان هم همین اتفاق افتاده است. تعطیلات نوروز، درگیری‌های تیم ملی و بازی‌های دوستانه و… بود. به این پایبندیم که فرآیند کامل شکل بگیرد. پیشنهادش به جلسه بیاید و این اتفق بیفتد. کاملا در چارچوب عمل شد و به این کاملا پایبند هستیم. فارغ از هر فضاسازی که علیه فدراسیون انجام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت امیرمهدی علوی، عنوان کرد: خیلی اطلاع دقیقی ندارم. شایعاتی هم هست اما روابط عمومی فدراسیون فعال است. اصولی در مورد اردوی بعدی تیم ملی گفت: در خرداد خدمت تیم ملی خواهیم بود. الان هم اردوی تیم ملی بزرگسالان فوتسال را داریم که ۲۷ و ۲۹ فروردین دو بازی دوستانه با ازبکستان در تهران و در سالن شهدای قوامین داریم.

وی در مورد اینکه آیا تیم مشکل روادید داشته، عنوان کرد: نه. اصولی در خصوص اینکه آیا موضوع سربازی تیم ملی ساحلی پیگیری شد، گفت: بله، پیگیری می شود. یکی از موضوعاتی که همیشه در تیم های ملی مساله است، بحث سربازهاست. هر سری باید این روال اداری طی شود. گاهی دیر و زود می شود، به تعطیلات می خورد و اتفاقاتی از این دست می افتد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد ترمیم ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: من مسئولیتی در این خصوص ندارم. سخنگوی فدراسیون فوتبال هستم.

وی در مورد اینکه امیر قلعه نویی اعلام کرد فدراسیون فوتبال پیگیر جذب دستیار خارجی برای تیم ملی است، گفت: پنجشنبه قلعه نویی جلسه مفصلی با تاج داشت. صحبت هایی رد و بدل شد. نهایی شود اعلام می کنیم. الان گزینه ای را نمی‌گوییم. کار در حال انجام است. گفت و گوها در حال شکل گرفتن است. تاج و قلعه نویی هم جلساتی را متصلاً دارند.

اصولی در مورد وضعیت رحمان رضایی، عنوان کرد: دیگر در خدمت او نیستیم.

وی در مورد اینکه اعلام شده رضایی به تیم ملی برگشته، گفت: نه، پس من اطلاعی ندارم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قرارداد قلعه نویی تا پایان جام ملت هاست یا پایان جام جهانی، اظهار داشت: چندبار گفته‌ام. در هیات رئیسه فدراسیون این نگاه را داشتیم که پیشنهاد جدیدی بیاید آن را بررسی می کنیم. وی در خصوص اینکه فدراسیون در مورد اتفاقی که برای رحمان رضایی افتاد منفعل بوده، گفت: نه اینطور نیست.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا