اخبار ورزشیسایر اخبار

اسبقیان: امضای رئیس هیات سیستان و بلوچستان را خودم دیدم/ شرایط برای همه نامزدها یکسان بود

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت:امضای رئیس هیأت سیستان و بلوچستان را خودم شخصاً دیدم و معاون وزیر هم آن را بررسی کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، سیدمحمد شروین اسبقیان درمورد برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و حواشی مربوط به آن که گفته می‌شود برخی از اعضای مجمع با نامه مدیرکل در جلسه حضور پیدا کردند، اظهار داشت: با شناختی که از علی‌نژاد دارم می‌دانم که مدیری توانمند و قانونمند است. او به هیچکس اجازه نمی‌دهد که اقدام غیرقانونی انجام دهد، اما اینکه جای کار ایراد داشته را باید اعلام کنند. چون مستندات بررسی و سپس مجمع برگزار شده است.

وی درخصوص تعداد غایبین مجمع فدراسیون دوومیدانی و تخلف درمورد رای‌گیری نماینده سیستان و بلوچستان که با فکس رای خود را اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه توسط مقام عالی وزارت ابلاغ می‌شود و قانون نیست. شرایط خاص کشور هم مشخص است. وقتی مقام معظم رهبری استثنائا تصمیماتی می‌گیرد و اینکه مسئولان به دور کاری اصرار می‌کنند، وزارت ورزش هم شخصاً تصمیم گرفت که اگر مشکلی وجود داشت با توجه به شرایط خاص کشور دورکاری اتفاق بیفتد. امضای رئیس هیأت سیستان و بلوچستان را خودم شخصاً دیدم و معاون وزیر هم آن را بررسی کرد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط کشور نمی‌شد انتخابات  را لغو کرد، گفت: تاریخ انتخابات از قبل مشخص شده بود. شرایط ویژه فدراسیون دوومیدانی در آستانه مسابقات المپیک نیاز بود که ثبات مدیریت در این فدراسیون ایجاد شود. باید تعیین تکلیف می‌کردیم. اگر رئیس هیأتی به هر دلیلی نتواند در مجمع حضور پیدا کند می‌تواند رای خود را اعلام کند. در شرایط ویژه‌ای که داشتیم موضوع را بررسی کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که انتخابات برگزار شود.

اسبقیان درمورد حضور ناگهانی فیروزی به عنوان نماینده داوران در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی، تصریح کرد: شهبازی از داوران استان اردبیل است که شب قبل از انتخابات اعلام می‌کند حتماً در جلسه حاضر خواهم بود. وی در زنجان اعلام می‌کند که جاده بسته شده و اجازه حرکت به ما داده نمی‌شود. مدیرکل استان زنجان این مورد را تایید نمی‌کند و اگر اینگونه باشد رئیس مجمع باید فرد دیگری را جایگزین کند؛ یعنی بلافاصله یک داور دیگر باید جایگزین وی می‌شد. اتفاق خاص یعنی اینکه وی تماس گرفت و گفت که پلیس راه اجازه نمی‌دهد که مسیر را طی کنند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود اصرار مسئولان وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات به منظور هماهنگی برخی روسای هیأت برای عدم حضور در مجمع انتخاباتی بوده است، اظهار داشت: این موارد در حال بررسی است. بررسی ها که به سرانجام برسد نتیجه را اعلام خواهیم کرد. ۱۴ رئیس هیأت استانی غایب بودند که این موضوع شائبه برانگیز است. روسای هیأت‌ها هم می‌توانستند خودشان حضور پیدا کنند و هم می‌توانستند یک نماینده بفرستند. اینکه برخی از اعضا حضور پیدا کردند یعنی ایثار کردند و دست آنها را می‌بوسم، چون سربازی خود را به مملکت نشان دادند.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: قطعاً علی‌نژاد با هماهنگی وزیر تصمیم گرفته که برخی‌ها می‌توانند رای را ارسال کنند. شرایط کشور خاص است و تمام جهان با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند. جان انسان‌ها با این مشکل درگیر است و در این شرایط وزارت می‌تواند تصمیم بگیرد افراد چگونه رای بدهند. دوستان از ساعت شروع مجمع گله می‌کنند که باید بگویم علی‌نژاد برای شروع جلسه آمده بود، اما فدراسیون پزشکی در ورودی سالن تجهیزاتی را فراهم کرده بود که درجه تب افراد گرفته شود و … که به همین دلیل جلسه با تاخیر شروع شد.

اسبقیان درمورد اینکه گفته می‌شود نماینده آذربایجان شرقی یک کشتی‌گیر بوده است، تصریح کرد: کشتی‌گیر یا بسکتبالیست یا.. می‌توانند یکی از اعضای هیأت رئیسه باشند. یک کشتی‌گیر می‌تواند به لحاظ سابقه و تحصیلات عضو هیأت رئیسه دوومیدانی باشد. اینکه می‌گویند اینگونه نبوده باید بررسی شود. علی‌نژاد به من ثابت کرد که وی بدون مستندات تصمیم نمی‌گیرد. مستندات در اختیار علی‌نژاد است و ارگان‌های مربوطه بررسی خواهند کرد. دوستان خیلی راحت از شرایط خاص کشور عبور می‌کنند. ببینیم مسئولان کشور که استثنائاتی در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: شرایط برای همه نامزدها یکسان بود. ضمن اینکه فیروزی بیش از ۴۰ سال است که در دوومیدانی حضور دارد. ما شرایط را به استان‌ها اعلام کردیم که اگر رئیس هیأت نمی‌آید یک نماینده می‌تواند با تایید رئیس در مجمع حضور پیدا کند. نمی شود علی‌نژاد را قبول داشت و اظهارات دیگری کرد. اگر یک نفر اعلام کند که اسبقیان یا فرد دیگری از ما خواسته به فرد خاصی رای بدهیم من از مسئولیتم استعفا می‌کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =

دکمه بازگشت به بالا