اخبار ورزشیفوتبال ایران

شجاع و انصاری باید چه کار کنند تا به تیم ملی دعوت شوند؟

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متأسفانه باید بگویم کی‌روش لجبازی می‌کند چرا که مگر می‌شود از تیم قهرمان دو فصل اخیر فقط یک بازیکن به تیم ملی دعوت شود؟

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت فرشاد پیوس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص لیست تیم ملی که از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شده، گفت: به نظرم من نام خیلی از بازیکنان در این لیست جا افتاده است. پرسپولیس تیمی است که دو فصل متوالی قهرمان شده و در این شرایط مگر می‌شود که از تیم قهرمان بازیکن کمی بردارند؟ وقتی تیمی دو فصل متوالی قهرمان می‌شود یعنی اینکه نظم، پتانسیل، ساختار دفاعی خوب و خط حمله قدرتمندی داشته که توانسته دو فصل قهرمان شود و در این شرایط مشخص نیست که چطور سرمربی تیم ملی فقط یک بازیکن دعوت کرده است. به نظر من کی‌روش لجبازی می‌کند و این مسئله به فوتبال ایران لطمه خواهد زد. به نظر من اگر با این شرایط کی‌روش به ایران نمی‌آمد و یک مربی جدید می‌آمد،خیلی بهتر بود.

وی ادامه داد: من همواره در مصاحبه‌هایم از کی‌روش حمایت می‌کردم و طرفدارش بودم، اما به نظر می‌رسد او خودش می‌بُرد و می‌دوزد و این درست نیست چرا که چنین روشی به فوتبال ایران لطمه خواهد زد. مگر می‌شود از تیم قهرمان فقط یک بازیکن به تیم ملی دعوت شود؟ به نظر من مدیران باشگاه پرسپولیس باید با مسئولان فدراسیون صحبت کنند تا حق پرسپولیس را بگیرند.نه تنها این را من بگویم بلکه همه معتقد هستند که حتی تیم قهرمان فقط یک بازیکن نیست. من معتقد هستم که سیدجلال، کمال، شجاع، علیپور و انصاری هم باید به تیم ملی دعوت می‌شدند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه خط دفاعی پرسپولیس در سال‌های اخیر با آمار کمترین گل خورده بهترین عملکرد را داشته و چرا بازیکنی از این خط به تیم ملی دعوت نمی‌شود، افزود: واقعاً این مسئله برای من هم سوال است، انصاری، خلیل‌زاده و سیدجلال باید چه کار کنند که به تیم ملی دعوت شوند؟ شاید کی‌روش سال آخری است که در فوتبال ایران کار می‌کند و شاید هم می‌خواهد با این کارها فوتبال ایران را نابود کند. من همیشه از او طرفداری کردم و معتقدم که در جام‌جهانی با کی‌روش عملکرد خوبی داشتیم، اما این مربی با این کارها به فوتبال ایران لطمه می‌زند.او می‌توانست تعداد بازیکنان شایسته بیشتری را به تیم ملی دعوت کند و با این کار به بازیکنان روحیه بیشتری می‌داد اما به نظر من فدراسیون باید جلوی او را بگیرد چرا که کی‌روش مشغول یکه‌تازی در فوتبال ایران است و کسی جلودارش نیست.

پیوس درباره وضعیت پرسپولیس پیش از بازی برگشت مقابل الدحیل قطر گفت: بازی سختی پیش روی بازیکنان است، اما به نظر من همان بهتر که کی‌روش بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت نکرد چرا که برانکو در تمرینات می‌تواند بازیکنانش را به صورت کامل در اختیار داشته باشد و تیم آماده‌تری را برای بازی مقابل نماینده قطر آماده کند. درباره حریف قطری هم باید بگویم که این تیم حریف بسیار سختی خواهد بود و باید مقابل آنها خیلی هوشیار بازی کنیم. تیم الدحیل هم در حمله و هم در دفاع بسیار قدرتمند ظاهر شده و تا اینجا عملکرد این تیم نشان‌دهنده قدرت آنها است.خوشبختانه با هواداران پرشور پرسپولیس می‌توان امیدوار بود که از سد این تیم بگذریم اما باید بازیکنان استرس نداشته باشند و باید مراقب باشند که گل نخوریم چون در آن صورت می‌توانیم با گرفتن نبض بازی گل هم بزنیم و به هدفی که داریم برسیم.

وی درباره سه تساوی متوالی سرخ‌پوشان در لیگ برتر هم گفت: این یک افت مقطعی است چرا که وقتی تیم‌ها از دوران بدنسازی بیرون می‌آیند معمولاً افت مقطعی دارند اما نباید فراموش کرد که پرسپولیس زودتر از همه تیم‌ها تمریناتش را آغاز کرد و این را هم باید در نظر داشت که برانکو روی نیمکت به اندازه کافی بازیکنی ندارد که بتواند با دست باز تعویض کند. او توانسته تا همین جا با این وضعیت تیم بدون باختی را در لیگ برتر داشته باشد، اما مطمئن هستم در نیم‌فصل دوم با اضافه شدن چند بازیکن جدید یک پرسپولیس رویایی را شاهد خواهیم بود.

مهاجم دهه ۶۰ و ۷۰ فوتبال ایران در خصوص وظیفه پیشکسوتان پرسپولیس در این روزهای حساس افزود: وظیفه من و همه پیشکسوتان در این شرایط فقط حمایت کردن از این تیم است و نباید کاری کنیم که روحیه بازیکنان خراب شود، داشته‌های ما همین حد است و همه ما با برد پرسپولیس شاد می‌شویم و با باختش مثل هواداران ناراحتیم. ما خودمان در این تیم بازی کردیم و از حساسیت کار مطلعیم اگر در این روزهای حساس به بازیکنان روحیه بدهیم نتیجه خوبی هم می‌گیریم، اما بازیکنان هم باید انتقادپذیر باشند و انتقادهای اصولی را بپذیرند. علی علیپور چند هفته گل نمی‌زد و بعد از اینکه با او صحبت کردم و روحیه خوبی به او دادم باز هم پایش به گلزنی باز شد.امیدوار هستم که در بازی با الدحیل با برد از زمین خارج شویم و به مرحله بعد برویم. البته به دلیل نبودن سیامک نعمتی، برانکو از منشا در خط حمله استفاده خواهد کرد و می‌توان با پرس از جلو و با استفاده از شیوه لوزی اجازه خلق موقعیت و بازیسازی به این تیم ندهیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =

دکمه بازگشت به بالا