اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

کشتی آزاد قهرمانی جهان: زارع با اقتدار حریف گرجی خود را شکست داد و طلایی شد

ملی پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی جهان مقابل حریف گرجستانی به برتری رسید و طلایی شد.

به گزارش پیشرو ورزش، در دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان امیرحسین زارع ملی پوش کشورمان به مصاف گنو پتریاشویلی از گرجستان رفت.

زارع که نمایش خوبی را برای رسیدن به فینال داشت و طاها آکگل ترکیه‌ای را در نیمه نهایی شکست داده بود، در این مسابقه با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر حریف را شکست داد و مدال طلا را بدست آورد.

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و مقتدرانه به مدال طلا دست یافت.

امیرحسین زارع اولین مدال طلای ایران در بلگراد را بدست آورد. پیش از این حسن یزدانی و امیرمحمد یزدانی صاحب مدال نقره شده بودند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا