اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

وزیر ورزش و جوانان: ۹ دستگاه درگیر ورزش و تربیت بدنی هستند اما هم افزایی وجود ندارد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر ۹ دستگاه درگیر ورزش و تربیت بدنی هستند اما هیچ هم افزایی لازم وجود ندارد.

به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران تیراندازی، عنوان کرد: مجموعه ورزش کشور باید نسبت به گذشته بیشتر به این ورزش پرمدال توجه کند. این فدراسیون ۴ سهمیه المپیک گرفته و یک سهمیه توسط نوجوان ایرانی برای اولین بار کسب شده بنابراین ما و کمیته باید کمک کنیم اتفاقات خوبی برای تیراندازی رخ دهد. زحمات مربیان و ورزشکاران، چرخه مدیریت را هم باید در نظر گرفت چون مدال یک شبه کسب نمی‌شود. امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر گام اساسی برداریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش بانوان پتانسیل خوبی وجود دارد، تصریح کرد: در همین مدت کوتاه حضور قربانی ۳۶ مدال کسب شده و این نشانگر این است که مجموعه ورزش کشور باید به توسعه بیشتر این رشته توجه کند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران، گفت: این دیدار نشانگر این بود که ورزش برای نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا هدایای رهبری هم به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اهدا شد و این نشان دهنده آن است که ایشان نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

هاشمی همچنین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نگاه رئیس جمهور به ورزش، به جلسه شورای عالی ورزش کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما ۱۱ مصوبه در شورای عالی ورزش داشتیم که جزییات آن را پس از ابلاغ، اعلام می‌کنیم. چند موضوع به عنوان مشکل ورزش کشور مشخص و به رییس جمهور ارائه شد. یکی از موضوعات اساسی در بحث پروژه‌های نیمه تمام بود که در جمع‌بندی که داشتیم ۳۴۲۸ پروژه نیمه تمام در همه سطوح در استان‌های مختلف وجود دارد و برنامه مان این است که هیچ پروژه‌ای را آغاز نکنیم و همان پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و این در اولویت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: موضوع دوم این بود که هفتاد درصد انرژی مدیران به جای صرف در ورزش، در پروژه‌های نیمه تمام صرف می‌شود. تصمیم گرفته‌ایم که از سایر دستگاه‌ها کمک گرفته شود و انرژی مدیران استانی ما در این بخش هزینه نشود.

هاشمی با اشاره به اینکه ما هیچ وقت عدالت ورزشی را نداشتیم، تصریح کرد: عدالت ورزش زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که باید آمایش سرزمینی صورت بگیرد. در واقع به تناسب استعداد در استان‌ها، آن سالن و استادیوم و فضای ورزشی ساخته می‌شود. بارها شاهد بوده‌ایم که یک ورزشگاه فوتبال در جایی احداث شده که ظرفیت فوتبال در آن وجود ندارد. لذا بر اساس آمایش سرزمینی موظف هستیم که این کار را انجام بدهیم. سی درصد این کار انجام شده است. چهارده هزار هیأت ورزشی در کشور وجود دارد، اما اگر ببینیم که برای یک استان ۹ هیأت ورزشی کفایت می‌کند، این کار را انجام می‌دهیم. ضمن اینکه این آمایش سرزمینی دست سیاسیون را در دخالت در امور ورزشی دور می‌کند.

وزیر ورزش ادامه داد: در واقع هرکسی تکلیف خودش را می‌داند. همچنین فدراسیون‌های ورزشی هم شناسایی می‌کنند که در کدام استان سالن و فضای ورزشی ایجاد شود. در کنار طرح آمایش، احساس می‌کنم که باید حوزه ورزش و تربیت بدنی ساماندهی شوند. الان ۹ دستگاه درگیر ورزش و تربیت بدنی هستند اما هم افزایی لازم وجود ندارد. یک برنامه و طرح داریم که برنامه‌های ورزشی باید برای افراد از بدو تولد آغاز شود و در دوران تحصیل ادامه پیدا کند. پس از آن نیز برخی به سمت ورزش حرفه‌ای و برخی به دنبال ورزش همگانی می‌روند. همه دستگاه‌ها موظف هستند که کارها را جلو ببرند.

وی گفت: فکر می‌کنم اگر این چند موضوع انجام شود، می‌تواند مفید و اثرگذار باشد. ما به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. انشاءالله با همراهی همه بخش‌ها این مشکلات حل شود و به اصل ورزش بپردازیم.

هاشمی در پایان عنوان کرد: امیدوارم تیراندازی بتواند در المپیک پاریس باعث به اهتزاز درآمدن پرچم ایران باشد و ما هم کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم و حتی کمک‌های بیشتری هم می‌شود.

وزیر ورزش همچنین در جمع خبرنگاران درباره اینکه بیرانوند ملی‌پوش اهداف پروازی از هزینه های زیاد این رشته صحبت کرده، گفت: ما قطعا حمایت می‌کنیم. این رشته پرهزینه هست و ما حتما کمک می‌کنیم. زیر ساخت تیراندازی نسبتا خوب است این اما در بحث تجهیزات باید کمک شود.

وی درباره ۲ تغییر در وزارت ورزش، تصریح کرد: ۲ تغییر داشتیم و معاونت همگانی را داریم که در اولین فرصت نفر تعیین می‌شود. معاونت همگانی حذف نشده و برای ما بسیار مهم است بنابراین قطعا تقویت خواهد شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا