اخبار ورزشیسایر اخبارویژه‌های خبری

وزیر ورزش و جوانان: دوران اینکه فدراسیون‌ها اساسنامه واحد داشته باشند، گذشته است

کیومرث هاشمی از اساسنامه تخصصی برای هر فدراسیون ورزشی خبر داد.
به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی در خصوص سفر به آبادان و حضور در نشست هم اندیشی مسؤلان ورزش بانوان استانهای سراسر کشور، عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در عرصه ورزش بانوان در سراسر کشور وجود دارد به این سیاست‌ها اشاره و برنامه‌ها گفته شد. در کنار آن اقدامات موثر و مفیدی که در حوزه معاونت وزارتخانه در سراسر کشور صورت گرفته بود ارائه شد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: ما در این جلسه صحبت‌های معاونین استان‌ها را شنیدیم؛ برخی از نواب رئیس بانوان صحبت کردند و دغدغه‌های خود را گفتند. چنین نشست‌هایی می‌تواند به توسعه و گسترش ورزش کمک کند. ما هم برنامه خود را در خصوص ورزش و به خصوص آموزش سرزمین اعلام کردیم چون سال آینده وارد فاز اجرایی آن خواهیم شد.
وی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اظهارداشت: یک موضوع کلی است که اعلام شده و وزارت ورزش به عنوان سیاست‌های کلی موافق است اما لازم است هر منطقه سیاست‌های خود را براساس شورای تامین استان انجام دهد. اگر شرایط فراهم باشد و کرامت خانم‌ها حفظ شود از مدیران استان‌ها و باشگاه‌هایی که ورزشگاه متعلق به آنهاست خواسته‌ایم شرایط را فراهم کنند.
هاشمی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه آبادان ظرفیت خوبی در فوتبال دارد و بانوان می‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند، گفت: در مجموع شورای تامین استان با توجه به جمیع جهات از جمله داشتن امکانات لازم برای بانوان همکاری و مساعدت را خواهد داشت.
وی درباره تغییرات در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، گفت: اعتقاد داریم دوران اینکه فدراسیون‌ها دارای اساسنامه واحد باشند گذشته است. باید از ظرفیت حقوقی داخل کشور با کمک فدراسیون‌ها بتوانیم هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.
هاشمی یادآور شد: دنبال این هستیم راهکار قانونی را به لحاظ قانونی پیدا کنیم و مصمم هستیم این اتفاق بیفتد تا دغدغه و نگرانی در بخش بین‌الملل طبق منشور المپیک وجود دارد برطرف شود. از طرفی قوانین کشورمان هم مدنظر قرار بگیرد و هر فدراسیون دارای اساسنامه مستقل شود.
وزیر ورزش درباره بازی‌های المپیک، گفت: برنامه المپیک و پارالمپیک برعهده این دو نهاد است البته ما نشست‌های تخصصی با هر فدراسیون داریم، برنامه‌های آنها را با مسئولان کمیته و فدراسیون‌ها رصد می‌کنیم. وزارت به شکل کلی حمایت می‌کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا