اخبار ورزشیسایر اخبار

واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی؛ حقیقتی که ای کاش دروغ باشد!

گفته می شود استخر آزادی به عنوان تنها مجموعه استاندارد ایران قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، اواخر سال ۹۷ بود که خبرهایی پیرامون فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شنیده می‌شد؛ خبرهایی که تقریباً تمامی اهالی این رشته‌ها امیدوار بودند صحت نداشته باشد. استخر قهرمانی آزادی تنها استخر متناسب با استانداردهای جهانی است که در اختیار فدراسیون قرار داشت و ورزشکاران تیم‌های ملی تمرینات خود را در آنجا برگزار می‌کردند، اما در یک تصمیم عجیب و غیرمنطقی مسئولان در تلاش هستند تا این مجموعه را به بخش خصوصی منتقل کنند تا تنها مجموعه استاندارد و بین المللی شنای ایران از دست برود.

به نظر می‌رسد این موضوع جدی‌ترین چالش روزهای ابتدایی سال ۹۸ فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو است؛ اتفاقی که اگر به واقعیت تبدیل شود، بدون شک آثار مخرب جبران‌ناپذیری روی سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو داشته باشد. این رشته‌ها به تازگی با ثبات مدیریت مسیر خود را پیدا کرده‌اند و برای رقابت‌های پیش‌رو می‌توان امید زیادی به موفقیت‌های آنها داشت. اخذ تصمیمات بدون کارشناسی بارها به رشته‌های مختلف ورزشی کشور آسیب زده و حالا هم ورزشکاران این رشته‌های آبی امیدوارند این واقعیتی که در حال رخ دادن است، دروغی بیش نباشد.

گفته می‌شود مدیران مجموعه ورزشی آزادی قصد دارند استخر این مجموعه را از فدراسیون شنا گرفته و آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند. با این شرایط اگر  فدراسیون شنا قصد استفاده از این استخر را داشته باشد، باید آن را از بخش خصوصی اجاره کند! ظاهراً اهداف آقایان از اخذ این تصمیم درآمدزایی است و این امر می‌تواند سد بزرگی در راستای کشف استعدادها و رسیدن به موفقیت برای ورزشکاران شنا، شیرجه و واترپلو باشد.

این استخر تنها استخر متناسب با استانداردهای جهانی و محل تمرین تیم ملی شنا است. بی‌تردید اگر نظر مسئولان فدراسیون شنا را جویا شویم این اتفاق را همچون یک فاجعه برای تیم‌های ملی عنوان کنند، چراکه اجرایی شدن این تصمیم می‌تواند منجر به تعطیلی رشته شنا شود.

اگر نگاهی به سایر کشورهای دنیا بیاندازیم شاهد باشیم که آنها هزینه‌های زیادی می‌کنند تا رشته‌هایی مثل شنا در کشورشان پیشرفت کند، اما متاسفانه در ایران شاهد هستیم که آقایان درنظر دارند تنها استخری که می‌توان تمرینات تیم ملی و تمامی برنامه‌های پایه‌ای را در آن انجام داد را به بخش خصوصی واگذار کنند. آقایان برای استخر آزادی هم نقشه کشیده‌اند؛ استخری که با عمق ۷ متر شاید منبع خوبی برای درآمدزایی نباشد. در کشورمان برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که رشته‌های آبی ارزش زیادی دارد، این رشته‌ها بارها مورد بی‌مهری قرار گرفته. شنای ایران در حال حاضر ۵-۶ شناگر دارد که توانایی کسب رکوردهای ورودی المپیک را دارند و اگر طبق برنامه‌ پیش بروند، سهمیه ورودی المپیک ۲۰۲۰ را کسب خواهند کرد.

شاید بهترین اقدام ورود وزارت ورزش به این چالش باشد. مسئولان باید با تدبیر، مانع از واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی باشند. اگر این اتفاق رخ دهد کار قهرمانان رشته‌های آبی سخت‌تر از گذشته خواهد شد، چون آنها نمی‌توانند روی آسفالت تمرین کنند!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا