اخبار ورزشیسایر اخبار

واکنش وزیر ورزش به سلاح قرضی بانوی المپیکی

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه هانیه رستمیان اولین سهمیه المپیک ایران را در پاریس کسب کرد اما سلاح او قرضی بوده، گفت:‌ وظیفه داریم از او حمایت کنیم و این کار را می‌کنیم.

به گزارش پیشرو ورزش، حمید سجادی در حاشیه افتتاح شورای حل اختلاف ویژه ورزش، اظهار داشت: روز پایانی هفته تربیت بدنی را سپری می‌کنیم. مجدد این هفته و روز تربیت بدنی را تبریک می‌گویم. از همه عزیزانی که امروز افتخار دادند و قدم بر چشم جامعه ورزش گذاشتند، با افتتاح این دو شعبه در تهران و گسترش آن در سایر استان‌ها، تشکر می‌کنم. خودم در افتتاحیه گیلان حضور داشتم و راه اندازی شده است.

وی افزود: دو ویژگی تسریع و تسهیل را در رسیدگی به این نوع اختلافات در ورزش ماهیت ورزش بسیار متفاوت و متنوع است. بخشی از آن هیجان و مخاطره دارد. حتما نیاز به تسهیل و فضای تخصصی دارد. از جهتی باید آسان و در دسترس باشد. باید جامعه ورزش خیالشان راحت باشد که مطالب عنوان شده به صورت تخصصی دقیقا درک و شنیده می‌شود و این تعامل برقرار می شود. منجر به هر مصالحه و صدور رای هم شود بهتر مورد تایید خانواده ورزش قرار می‌گیرد.

سجادی گفت: از این بابت خدا را شکر که در جمهوری اسلامی ایران در این حوزه حقوقی هم ان‌شاءالله شاهد توفیقاتی در ورزش کشور هستیم. مبانی حقوقی ورزش امروز در دنیا یکی از ارکان اصلی ورزش است. برای اینکه از نظر اقتصادی اعداد و ارقام عجیب و غربیی در قراردادها در دنیای بین‌الملل وجود دارد.

وزیر ورزش تصریح کرد: حتما یک مرجع تخصصی در زمانی که بروز اختلاف می‌شود باید رسیدگی کند چون از این حق و حقوق به راحتی نمی‌توانند بگذرند. در داخل هم همین اشل را در مقیاس کوچک تر داریم ولی حتما آغاز راه خوبی است. ان‌شاءالله به صورت ملی شروع می‌کنیم و به صورت منطقه‌ای ادامه می‌دهیم و به فضل الهی به صورت بین المللی بتوانیم به عنوان یک مرجع ایفای نقش کنیم.

وی در خصوص اینکه هانیه رستمی اولین سهمیه المپیک ایران را در پاریس کسب کرده اما سلاح او قرضی بوده و درخواست کمک از وزارت ورزش دارد، گفت:‌ وظیفه داریم از او حمایت کنیم. حتما و با کمال میل این کار را انجام می‌دهیم.

اول از همه تبریک عرض میکنم به رستمیان و جامعه تیراندازی که ما در گذشته هم شاهد این بودیم که تیراندازان کشورمان با عملکرد خودشان اولین سهمیه را برای کاروان ایران کسب کرده اند. یادش به خیر در تیراندازی یک قهرمانی داشتیم که سمبل حجاب بودن در المپیک ۲۰۱۲ لندن خانم مه لقا جامه بزرگ که وقتی در دهکده المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور پیدا می‌کردند مورد توجه سایر کشورها بودند. امروز هم هانیه رستمیان این افتخار را به نام ایران ثبت کرده است.

وی افزود: تأمین نیازهای فدراسیون‌ها وظیفه وزارت ورزش است و باید همیشه حمایت کنیم. در خصوص نیاز رستمیان به سلاح فدراسیون تیراندازی هنوز هیچ درخواستی را به ما نداده است و با توجه به این که ۲۱ ماه بیشتر به المپیک زمان باقی نمانده است رستمیان از همین امروز باید تمرینات خود را آغاز کند تا مدال طلای تیراندازی در المپیک پاریس تکرار شود. لذا فدراسیون تیراندازی اعلام نیاز تجهیزات کند ما بلافاصله اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا