اخبار ورزشیاسلایدر اصلیتوپ و تورویژه‌های خبری

والیبال انتخابی المپیک: شکست ایران مقابل ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران به‌رغم جنگندگی و ارائه بازی تماشاگرپسند مقابل ایتالیا، سه بر صفر مغلوب این تیم شد تا در پنجمین مسابقه خود نتیجه را به قهرمان جهان واگذار کند.

به گزارش پیشرو ورزش، رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر ریودوژانیرو و با حضور تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، ایران، آلمان و قطر پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ امروز (جمعه ۱۴ مهر) به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه ۳ بر صفر با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ شکست خورد.

این مسابقه در حالی آغاز شد که تیم ایران سیدمحمد موسوی را به دلیل اعتراض به داور در مسابقه با جمهوری چک در محرومیت یک جلسه‌ای، در اختیار نداشت.

علیرضا طلوع‌کیان در نخستین آزمون رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران از ترکیب جواد کریمی، مبین نصری، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو برابر ایتالیا استفاده کرد.

تیم ایتالیا در ابتدای ست نخست این مسابقه سه امتیاز متوالی به دست آورد و در ادامه تیم ایران یک امتیاز گرفت، اما برتری لاجوردی‌پوشان تا امتیاز هفت بر یک ادامه داشت. در ادامه تیم ایران عملکردش بهتر شد به گونه‌ای که در امتیاز ۱۳ به سود ایتالیا، تیم ایران سه امتیاز اختلاف با حریف داشت. دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر شدند اما در نهایت ست نخست ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا به پایان رسید.

در ست دوم نیز دو امتیاز ابتدایی به ایتالیا رسید. برتری لاجوردی‌پوشان تا امتیاز ۹ بر دو به سود ایتالیا ادامه داشت، اما ملی‌پوشان ایران در امتیاز ۱۳ بازی را به تساوی کشاندند. در امتیاز هفدهم تیم ایران برای نخستین بار در این دیدار از ایتالیا پیش افتاد. در امتیاز ۲۲ بر ۲۱ ایتالیا پیش افتاد تا در نهایت این ست نیز ۲۵ بر ۲۲ به سود این تیم پایان یابد.

تیم ملی والیبال ایتالیا در ست سوم نیز ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا این تیم به چهارمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابد و تیم ایران نیز چهارمین ناکامی خود را تجربه کند.

پوریا حسین‌خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمدطاهر وادی و امین اسماعیل‌نژاد دیگر بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بودند که با نظر علیرضا طلوع‌کیان سرمربی تیم در ست‌های این مسابقه به میدان آمدند.

گفتنی است مسعود آرمات، یاناس ویچیچ و امین علی‌اکبری به عنوان مربیان و نیما ده‌پناه به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقه بودند که در دیدارهای آینده نیز روی نیمکت خواهند نشست.

همچنین مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست کاروان اعزامی و میلاد دارابی به عنوان سرپرست و رضا قلی‌پور به عنوان پزشک و حمزه فتحی به عنوان ماساژور دیگر اعضای کادر فنی ایران را تشکیل می دهند.

این مسابقه بیست‌وهفتمین دیدار تاریخ دو تیم ایران و ایتالیا بود که نوزدهمین برد را برای نماینده سرزمین چکمه به همراه داشت.

تیم ملی والیبال ایتالیا در سال ۱۹۷۶ (۴۷ سال پیش) برای نخستین بار در بازی‌های المپیک حضور یافت و این تیم تاکنون ۱۲ دوره حضور در این رویداد مهم جهان را تجربه کرده است. نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ از جمله افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا در بازی‌های المپیک است. این تیم همچنین سه مقام سومی و مدال برنز المپیک را در گنجینه افتخارات خود دارد.

مردان والیبال ایتالیا تا کنون در ۱۸ دوره قهرمانی مردان جهان شرکت کردند و در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۲۲ به مقام قهرمانی دست یافتند. این تیم در سال ۱۹۷۸ نیز به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۵ مهرماه در ششمین مسابقه خود به مصاف برزیل میزبان مسابقات می‌رود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا