اخبار ورزشیفوتبال جهان

هشدار یوفا به تیم‌های بزرگ ایتالیا

یوفا هشدار داده که ۳ تیم ایتالیایی به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی در آستانه جریمه شدن قرار دارند.

به گزارش پیشرو ورزش، نشریه گازتا دلا اسپورت ایتالیا در گزارش امروز خود مدعی شد که یوفا به ۳ باشگاه سری‌آ هشدار داده که نگاهی ویژه به مسئله «فیرپلی مالی» و به عبارتی توجه به دخل و خرج خود بیاندازند.

یوفا تحقیقات خود را برای مسئله مالی باشگاه‌های پس از دوران پاندمی کرونا آغاز کرده و نتیجه آن این شده است که ۳۰ باشگاه اروپایی نتوانند مجوز لازم برای گذراندن استانداردهای مالی باشگاه‌ها را کسب کنند.

در این لیست باشگاه‌هایی چون اینتر، میلان و رم دیده می‌شود که شاید یوونتوس نیز به جمع آنها اضافه شود.

پس از تعطیلی فوتبال به خاطر کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ و بسته ورزشگاه‌ها ، تیم‌ها با مشکل بزرگ اقتصادی روبه‌رو شدند و نتوانستند دخل و خرج خود را به حالت استاندارد و تعادل برسانند. پس از گذشت بیش از ۲ سال آغاز پاندمی کرونا یوفا تحقیقات خود را آغاز کرده و می‌خواهد تیم‌های بدون فیرپلی مالی را جریمه کند.

یوفا البته لطفی در حق تیم‌ها انجام داده و بازه زمانی بررسی حساب‌های مالی باشگاه‌ها را از ۳ سال به چهار سال افزایش داده است تا میانگین ضررهای سالیانه باشگا‌ه‌ها کاهش یابد. علاوه بر این یوفا اعلام کرده که باشگاه‌ها مجازند که تا ۳۰ میلیون یورو تراز منفی داشته باشند. با این حال گازتا دلا اسپورت گزارش داده که ۳۰ باشگاه هنوز نتوانسته اند مجوز استاندارد را دریافت کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا