اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

نمایندگان ایران در آسیا مشخص شدند

یک وبگاه معتبر که اخبار فوتبال آسیا را پوشش می‌دهد، از سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا رونمایی کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، کنفدراسیون فوتبال آسیا نام تیم‌های شرکت‌کننده در مراحل پلی‌آف و گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش‌رو را اعلام کرده که در آن نامی از استقلال دیده نمی‌شود.

وبگاه «فوتی رنکینگز» نوشته کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) باشگاه‌هایی که مجوز شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را دریافت کرده‌اند اعلام کرده و این شامل تمام تیم‌هایی می‌شود که در رقابت‌های فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ شرکت خواهند کرد.

در منطقه غرب آسیا و از ایران تیم‌های پرسپولیس، نساجی و سپاهان در مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و تراکتور در مرحله پلی‌آف به مصاف برنده دیدار تیم‌های شارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش خواهد رفت.

دیدارهای نخست مرحله پلی‌آف منطقه غرب آسیا روز ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) برگزار می‌شود. دیدار تراکتور در مرحله پلی‌آف روز ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) خواهد بود.

این در حالی است که نام تیم استقلال در بین تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در فصل آینده این رقابت‌ها دیده نمی‌شود.

الهلال، الاتحاد و الفیحا نمایندگان عربستان در مرحله گروهی خواهند بود و النصر با «کریستیانو رونالدو» در مرحله پلی‌‌‌‌‌‌‌آف با برنده شباب الاهلی امارات و الوحدات اردن مصاف خواهد کرد.

«مهدی نوراللهی» ملی‌پوش پیشین تیم پرسپولیس در تیم شباب الاهلی امارات توپ می‌رند و «مهدی قایدی» هم پس از یک فصل حضور قرضی در استقلال، به تیم اماراتی بازگشته است.

تیم‌های السد و الدحیل نمایندگان قطر در مرحله گروهی هستند. العربی با برنده آلمالیق ازبکستان و السیب عمان و همچنین الوکره با تیم نوبهار ازبکستان بازی خواهد کرد.

پاختاکور و نسف ازبکستان سهمیه مستقیم حضور در مرحله گروهی دریافت کرده‌اند. العین امارات، الفیصلی اردن، استقلال تاجیکستان، آخال ترکمنستان و بمبئی سیتی هند هم سهمیه مستقیم در مرحله گروهی دریافت کرده‌اند. نام نماینده عراق هنوز مشخص نشده است.

در منطقه شرق هم کره جنوبی و ژاپن سه تیم در مرحله گروهی و یک تیم در پلی‌آف، چین و تایلند ۲ تیم در مرحله گروهی و ۲ تیم در پلی‌آف، هنگ‌کنگ یک تیم در مرحله گروهی و ۲ تیم در پلی‌آف و ویتنام یک تیم در گروهی و یک تیم در پلی‌آف را به خود اختصاص داده‌اند.

فیلیپین، مالزی، استرالیا و سنگاپور هر کدام یک سهمیه در مرحله گروهی خواهند داشت و اندونزی هم تنها یک نماینده در مرحله پلی‌آف دارد.

قرعه‌کشی مرحله گروهی این رقابت‌ها ۲۴ آگوست (دوم شهریور) برگزار خواهد شد و بازی‌های روز نخست ۱۸ تا بیستم سپتامبر (۲۷ تا بیست‌ونهم شهریور) برگزار می‌شود.

فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی تیم اوراوا درز ژاپن به پایان رسید. این تیم در ۲ دیدار رفت وبرگشت موفق شد الهلال عربستان را شکست دهد.

تیم الهلال عربستان با چهار عنوان قهرمانی و پنج نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم آسیایی است و پس از آن تیم‌های پوهانگ استیلرز کره جنوبی و اوراوا با سه عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی قرار دارند. استقلال ایرن و سئونگنام کره جنوبی هم ۲ عنوان قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی در کارنامه دارند و پس از این تیم‌های ایستاده‌اند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا