اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

مناف هاشمی اعلام کرد؛تصویب کمک ۱۵ میلیاردی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌های المپیکی

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، تصمیم گرفت برای متوقف نشدن فرآیند کسب سهمیه المپیک، به فدراسیون های المپیکی از محل متمم شماره ۲ بودجه ۱۴۰۲ و علی الحساب بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۱۰ تا ۱۵ میلیارد به فدراسیون‌های المپیکی کمک کند.
به گزارش پیشرو ورزش، سی و چهارمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز سه شنبه ۲۲ اسفندماه با حضور سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
سید مناف هاشمی در صحبت های خود اظهارداشت: آخرین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک سال جاری امروز سه شنبه ۲۲ اسفندماه با حضور همه اعضا هیات اجرایی برگزار شد.
در سال قبل در بحث کمک به فدراسیون ها شاخص در نظر گرفتیم و به یک توافق رسیدیم که ملاک هایی در نظر بگیریم. مقرر شد فدراسیون های المپیکی را ویژه ببینیم و در سال آینده هم در بودجه این موضوع را لحاظ کنیم.
وی در ادامه افزود: سال آینده المپیک پاریس و بازی های داخل سالن تایلند و بازی های زمستانی را داریم و برای بازی های آسیایی ۲۰۲۶ هم برنامه هایی داریم تا دو سال و نیم قبل از مسابقات تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم. عزیزی رییس فدراسیون گلف، پاکدل رییس فدراسیون هندبال و گودرزی رییس سابق سه گانه به نمایندگی از اعضای هیات اجرایی با تیم کارشناسان کمیته المپیک جلساتی برگزار می‌کنند تا اعداد و رقم ها را نهایی کنیم و در جلسه فروردین ماه هیات اجرایی نهایی کنیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث‌ جلسه ما درباره توسعه بازرگانی کمیته المپیک بود که اختیار کامل به ریاست کمیته المپیک داده شد تا در این خصوص تصمیم بگیریم. همچنین درباره ناظران فدراسیون ها به توافق قطعی نرسیدیم چون قرار شد خود کمیته المپیک افرادی در نظر بگیرید تا تلاش ها و برنامه فدراسیون را نظارت کنند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره افزایش حقوق مدال آوران سابق المپیک در سال ۱۴۰۳ خبر داد و‌گفت: با پیشنهاد بهداد سلیمی تصمین گرفتیم حقوق مدال آوران المپیکی که از صندوق حمایت هم پول میگرفتند را افزایش دهیم. بر این اساس حقوق این عزیزان از سوی کمیته در سال اینده ۵ میلیون تومان خواهد بود و حقوقی که از صندوق حمایت اژ قهرمانان و پیشکسوتان دریافت میکردند نیز پابرجا خواهد بود.
هاشمی همچنین در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: ریاست کمیته ملی المپیک گزارشی در خصوص حمایت از فدراسیون‌ها ارائه کرد. ما سال ۱۴۰۲ تا برج ۹ بودجه صد در صد فدراسیون ها را پرداخت کردیم و طبق متمم اول هم ۵۰ میلیارد تومان را تزریق کردیم و به فدراسیون های المپیکی هم طبق متمم ۲ مبلغی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان پول پرداخت خواهیم کرد.
هاشمی درباره شرایط فدراسیون تیراندازی گفت: رییس این فدراسیون در جلسه امروز گزارش مفصلی ارائه داد و برنامه ها و درخواست های خود را گفت. تیراندازی ۴ سهمیه کسب کرده و ۳ سهمیه احتمالی هم در راه است و انشاالله در المپیک امیدوار به این رشته هستیم.
وی با اشاره به حمایت قاطع از فدراسیون‌ها خصوصا رشته های المپیکی افزود: انشاالله فروردین ماه هم به فدراسیون ها پرداختی داریم و نمی‌توانیم به فدراسیونهایی که دنبال سهمیه هستند پرداختی نداشته باشیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک درخصوص شانس کسب سهمیه، گفت: پیشبینی ما بین ۱۵ تا ۲۰ سهمیه المپیک است و این فرایند دنبال می‌شود و پشتیبانی لازم انجام شده است و در موازات با کسب سهمیه ، کارها را انجام داده‌ایم. ضمن اینکه یک تعداد هم از طریق وایلد کارت سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد. درخصوص البسه هم بخش خصوصی حضور پیدا کرده و اگر نهایی شود این موضوع را رسانه ای خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا حقوق ورزشکارانی که سهمیه پاریس گرفته اند پرداخت می شود یا خیر، گفت: حقوق کسانی که سهمیه المپیک را گرفتند در حال پرداخت است. کسانی هستند که ۱۵۰ میلیون تومان حقوق میگیرند، برخی ها ۸۰ میلیون تومان و افرادی هم هستند که ۱۵ میلیون تومان میگیرند. طبق شاخص های مدنظر ما المپبن ها حقوق می‌گیرند.
هاشمی در پایان با اشاره به رشته هایی که در بازی‌های داخل سالن آسیا(تایلند_آذرماه سال ۱۴۰۳) شرکت خواهند کرد، گفت: قرار است ۳۸ رشته در بازی های داخل سالن شرکت کنند که عمدتا رشته های رزمی هستند.البته رشته هایی مثل فوتسال، کبدی، بسکتبال سه نفره و … هم در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.ضمن اینکه دو رشته از این ۳۸ رشته به شکل نمایشی خواهند بود. ضمن اینکه هنوز سرپرست کاروان مشخص نشده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

دکمه بازگشت به بالا