اخبار ورزشیورزش بانوان

ملی‌پوش فوتبال بانوان: بخشش قرارداد شرط صدور رضایت‌نامه توسط ملوان است

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان گفت: حدود ۱۵ سال در تیم فوتبال بانوان ملوان سابقه بازی داشته و در اغلب این سال‌ها قراردادم را بخشیده‌ام

به گزارش پیشرو اسپرت، سارا قمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با بیان اینکه تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان تصمیمی هوشمندانه بوده، اظهار کرد: آخرین دیدارمان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، چهارم اسفندماه برگزارشده و لیگ بانوان مانند سایر رشته‌های ورزشی تعطیل شد.

شایعه بیماری برخی بازیکنان فوتبال بانوان

وی با تأکید بر اینکه ادامه لیگ سلامت بازیکنان را به مخاطره می‌انداخت، افزود: در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ( هفته منتهی به تعطیلی رقابت‌ها) شایعاتی مبنی بر بیماری بازیکنان شنیده‌شده و روزهای سختی را سپری کردیم؛ داوران نیز با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان لغو مسابقات شدند.

مهاجم فصل گذشته ملوان انزلی با بیان اینکه فصل گذشته پیشنهاد‌های خوبی در جیب داشته است، گفت: پس از توافق با تیم هیئت فوتبال البرز به لیگ دسته اول رفتم و به همراه این تیم به لیگ برتر صعود کردم؛ پس از اتمام رقابت‌های لیگ یک با پیشنهاد جدی از سوی رئیس و نائب رئیس هیئت فوتبال البرز برای ادامه همکاری با تیم البرزی در لیگ برتر مواجه شدم.

قمی با تأکید بر اینکه بازگشت به ملوان اولویت اصلی‌اش در آغاز فصل بوده، تصریح کرد: در مذاکرات با مسؤولین البرزی از علاقه‌ام به ملوان و بازی در این تیم خبر دادم ولی یک ماه انتظار برای تماس باشگاه ملوان ثمری نداشته و تکلیف این تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر مشخص نبود.

مدیران هیئت فوتبال البرز به تعهدات خود عمل کردند

وی با بیان اینکه تیم فوتبال هیئت فوتبال البرز مسؤولین صادقی دارد، افزود: مدیران این باشگاه به تمام تعهدات خود عمل کرده و فوتبال بانوان برای مسؤولین البرزی حائز اهمیت است؛ از انتخاب تیم هیئت فوتبال البرز راضی بوده و از انتخاب این تیم خوشحال هستم.

مهاجم تیم فوتبال هیئت فوتبال البرز با اشاره به اینکه به‌عنوان بازیکن و کمک‌مربی با این تیم قرارداد بسته است، بیان کرد: فصل را با مربی بومی آغاز کرده ولی رفته‌رفته خلأ یک سرمربی باتجربه در تیممان احساس شد؛ مسؤولیت کمک‌مربی بر شانه‌هایمان سنگینی کرده و این موضوع را به اطلاع مدیران باشگاه رساندم.

قمی با بیان اینکه خانم ایران‌دوست به پیشنهاد اولیه سرمربیگری تیم هیئت فوتبال البرز پاسخ منفی داد، گفت: مسؤولین البرزی وظیفه مذاکره با خانم ایران‌دوست را بر عهده بنده گذاشته و نفر آخری بودم که از تمایل باشگاه به سرمربیگری وی اطلاع پیدا کردم؛ خانم ایران‌دوست حضور در تیمی غیر از ملوان را دشوار می‌دانست ولی وی را به سرمربیگری در تیم کرجی مجاب کردم.

وی با تأکید بر اینکه اسپانسرها از فوتبال بانوان گیلان حمایت نمی‌کنند، افزود: حدود ۱۵ سال در تیم فوتبال بانوان ملوان سابقه بازی داشته و در اغلب این سال‌ها قراردادم را بخشیده‌ام؛ در تمامی این سال‌ها پیشنهادهایی به‌مراتب بالاتر از گروه‌های خارج از استان به دستم می‌رسید ولی به دلیل عرق به ملوان و گیلان در این تیم توپ زدم.

پیشنهادهای گزاف مالی را به دلیل ملوان رد کردم

کاپیتان فصل گذشته ملوان انزلی با اشاره به حواشی ایجادشده از سوی برخی ورزشی‌های گیلان بیان کرد: در تمامی سالهای حضورم در ملوان با پیشنهاد‌های گزافی مالی روبه‌رو شده و تمامی این پیشنهاد‌های را به دلیل ملوان رد کردم؛ بنده تعصبم به ملوان را بارها به اثبات رسانده و از حضور در ملوان هرگز پشیمان نکردم.

قمی با بیان اینکه باشگاه ملوان رضایت‌نامه وی را به‌راحتی صادر کرد، افزود: تا لحظه آخر منتظر تصمیم باشگاه برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر باقی ماندم ولی بلاتکلیفی ملوان چاره‌ای برای جدایی از این تیم باقی نگذاشت؛ باشگاه ملوان برای صدور رضایت‌نامه خواهان بخشیدن طلب‌هایم شدند که به‌سان سال‌های گذشته طلبم را بخشیدم.

وی با اشاره به اینکه فوتبال گیلان از عدم حضور اسپانسرهای قوی ضربه خورده است، گفت: خانم ایران‌دوست و خانم جهانچی از مربیان تراز اول فوتبال و فوتسال کشورمان هستند ولی به دلیل عدم‌حمایت مسؤولین و مشکلات مالی در فوتبال گیلان جایی ندارند.

مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با تأکید بر اینکه لیگ برتر فوتبال بانوان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت کرده، تصریح کرد: در سال‌های دور تکلیف قهرمان و نائب قهرمان از هفته‌های ابتدایی مشخص بود ولی در چند سال اخیر تیم‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک شده و به‌جز سه تیم سایر تیم‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

قمی راه‌اندازی فوتبال پایه توسط فدراسیون فوتبال را عامل اصلی پیشرفت فوتبال بانوان دانست و افزود: استعدادیابی و پشتوانه سازی باعث شده بازیکنان خوبی به فوتبال بانوان معرفی‌شده و سطح کیفی لیگ برتر فوتبال بانوان بالا رفته است؛ در بسیاری از شهرها دختران علاقه‌مند در مدارس فوتبال به‌خوبی فوتبال را آموزش‌دیده و نوید روزهای خوب را می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای فوتبال ملوان آرزوی موفقیت دارد، گفت: سارا قمی با ملوان به فوتبال کشورمان معرفی‌شده و هرگز در ملوان در پی کسب پول نبوده‌ام؛ ۱۵ سال با کمترین میزان دریافتی در این تیم توپ زدم و موفقیت این تیم آرزوی قلبی بنده است.

ملی‌پوش فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه فوتبال بانوان نیازمند احترام بیشتری است، بیان کرد: با شروع مجدد رقابت‌ها مسلماً کیفیت بازی‌ها به دلیل دوری بازیکنان از شرایط تمرین و مسابقه افت پیدا خواهد کرد ولی به‌عنوان یک بازیکن باسابقه خواهان آغاز مجدد لیگ هستم؛ زمانی باید مسابقات لیگ بانوان کنسل شود که فوتبال مردان نیز کنسل شود.

قمی با گلایه از ‌تبعیض بین مردان و بانوان در فوتبال گفت: زمانی می‌توانیم خواهان حقوقی برابر با فوتبال مردان شویم که به فوتبالمان احترام بگذاریم، درخواست تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان توسط برخی ورزشکاران و مربیان این رشته کمکی به پیشرفت فوتبال بانوان نمی‌کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا