اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال جهانویژه‌های خبری

معرفی بهترین گلرهای تاریخ از نگاه هوش مصنوعی

ربات معروف هوش مصنوعی، بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال را انتخاب کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، بات‌ چتِ مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شرکت آمریکایی «اُپن اِی.آی» که ChatGPT نام دارد، ۱۰ دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال را انتخاب کرد.

در این فهرست «لِو یاشین» دروازه‌بان افسانه‌ای و فقید شوروی سابق که تمام دوران حضور در مستطیل سبز را در تیم دینامو مسکو سپری کرد، در رتبه نخست قرار گرفته است. یاشین تنها دروازه‌بان تاریخ است که موفق به کسب توپ طلای فوتبال جهان شده است.

«دینو زوف» دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایتالیا، «گوردون بنکس» گلر اسبق تیم ملی انگلیس، «پیتر اشمایکل» دانمارکی و «جان لوئیجی بوفون» دروازه‌بان ایتالیایی تیم پارما که در سن ۴۵ سالگی، همچنان مسئولیت حفاظت از دروازه زردوآبی‌ها را برعهده دارد، در رتبه‌های دوم تا پنجم هستند.

«مانول نویر» دروازه‌بان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، «ایکر کاسیاس» گلر سابق اسپانیایی، «ادوین فن در سار» هلندی، «سپ مایر» و «اولیور کان» آلمانی هم در رتبه‌های ششم تا دهم جای گرفته‌اند.

بر اساس این فهرست، گلرهای آلمانی و ایتالیایی با سه و ۲ سهمیه، بیشترین نماینده را در بین بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال دارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا