اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

ماجدی: هرکس از استقبال از رونالدو انتقاد می‌کند به اندازه این مردم عاشق فوتبال نیست

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هرکس از استقبال از رونالدو انتقاد می‌کند به اندازه این مردم عاشق فوتبال نیست.

به گزارش پیشرو ورزش، میرشاد ماجدی در خصوص حذف تیم ملی المپیک کشورمان از مرحله مقدماتی المپیک پاریس اظهار داشت: ۳۰ سال پیش من بازیکن تیم المپیکی بودم که بعد از انقلاب اولین تیم بود و باید در مسابقات ۹۲ بارسلون شرکت می‌کرد. همین اتفاقات و اختلافاتی که بین مسؤولین و مدیران بود باعث شد تیم ما صعود نکند.

وی افزود: معضل و مشکل تیم ملی المپیک این است که بازیکنان اکثرا در باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی بازی می‌کنند. باشگاه هزینه کرده و می‌خواهد بهترین استفاده را از بازیکنش داشته باشد اما خارج از فیفادی باید مسابقات امید برگزار شوند لذا کشمکش بین بازیکنان و باشگاه‌ها وجود دارد نمی‌گذارد کار به خوبی جلو برود. دومین مسئله مهم این است که تیم امید را یک شبه یا چند ماهه نمی‌توان تشکیل داد. نیاز به یک پروسه چهار ساله دارد که تغییر مربی و بازیکنان را نداشته باشیم. باید در سنین پائین‌تر حداقل دو سال پائین‌تر کار را شروع کنیم تا برای المپیک بعدی با سن لازم شرکت کنیم. این مسائل دست به دست هم داد تا این اتفاق بیفتد. با این حال انسان به امید زنده است و باید به آینده توجه کنیم.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه شرایط این تیم در مسابقات آسیایی هانگژو را چطور می‌بیند، گفت: تیم المپیک ما تغییر سن دارد. سنی که در مقدماتی داشتند تغییر می‌کند. تنها بیشتر می‌شود دو بازیکن بزرگسال دارند. امیدوارند نتیجه خوبی بگیرند. امروز هم با سخت‌ترین تیم گروه بازی دارند. با بازیهایی که در ویتنام از رده نوجوانان و جوانان دیدیم فکر نمی‌کنم دست کمی از عربستان داشته باشد.

وی در مورد اینکه برخی مربیان پایه گله کردند و معتقدند این تیم باید به دست آنها سپرده می‌شد، عنوان کرد: اولا انتخاب سرمربی در رده‌های ملی است ولی یک نفر تصمیم گیرنده نیست به هیأت رئیسه می‌رود و خیلی از عوامل دخیل هستند تا یک مربی از رده باشگاهی به رده ملی بیاید. خیلی‌ها علاقمند هستند سرمربی یا مربی تیم ملی شوند اما باید یکسری از معیارها را داشته باشند. نگاه ما این است که کسانی که در رده‌های پایه مقام می‌آورند معیارهایشان را ببینیم که کجاها کار کرده اند. باید کم کم از مربیان شهرستانی و افرادی که در رده‌های پایه زحمت می‌کشند در کنار سرمربی اصلی استفاده کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

ماجدی در مورد میزبانی کشورمان از بازی بزرگ پرسپولیس و النصر و همچنین ستاره‌های بزرگی مانند رونالدو، اظهار داشت: در رسانه‌ها دیدم برخی با مردم هم عقیده هستند که خوشحالی آنها خوب است. به سراغ چیزی رفتند که دوست دارند. برخی گفتند این چه وضعی است که به دنبال اتوبوس راه بیفتند ولی نمی‌توانید عشق را با چیزی مقایسه کنید. هر کسی می‌گوید چرا این مردم رفته‌اند و حمله کرده‌اند آنها عاشق فوتبال نیست. باید در بطن مردم باشید و عشق و علاقه‌شان را ببینید. همین اتفاق برای تیم‌های بزرگ کشورمان مثل استقلال و پرسپولیس در شهرهای استان‌های مختلف می‌افتد. علاقمند هستند و می‌آیند ببینند. وظیفهما است و باید تدابیری را به وجود بیاوریم که بیایند و با سهولت این ستاره‌ها را ببینند. یادمان نرود اولین حضور بازیکن بزرگ جهان رونالدو در ایران است. فکر می‌کنم پیام‌های خوبی برای ما داشت که برای حضور ستاره‌های بزرگ دیگر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون در مورد طولانی شدن انتخابات هیأت فوتبال استان تهران، گفت: منتظر اعلام دقیق هستیم که تاریخ را اعلام نکرده‌اند. من هم به عنوان یک کاندید منتظرم اعلام تاریخ شود. نمی‌توانم در مورد روند و اجرای کار صحبت کنم. ان شاالله مسؤولان این صحبت‌ها را بشنوند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود به عنوان مشاور فنی فدراسیون فوتبال چندان دخالتی در تیم امید نداشته، اظهار داشت: شما باید داخل فدراسیون باشید و ببینید شرح وظایف را چگونه تشریح می‌کنند. در رابطه با تیم المپیک هیچ کجا عکس من را کنار مسؤولین یا تیم ندیدید. مسؤولیتی هم نداشتیم باید فدراسیون و مافوق‌های من از من بخواهند که دخالت کنم. اصولا تیم‌های پایه و استعدادیابی جزو وظایف کمیته جوانان است. تیم المپیک همانطور که این همه مشکل دارد در واقع وسط تیم‌های پایه و تیم بزرگسالان قرار دارد. از من درخواست نشد که کمک کنم ولی عنایتی یکی دو بار در دفترم حاضر شد و آن چیزی که براساس تجربه می‌دانستم و بعد هم مقداری از این اتفاقات افتاد را برای او قبلا گفته بودم. فکر می‌کنم تا جایی که در رسالتم بود انجام دادم اما از من کسی نخواسته بود.

وی در مورد شرایط تیم نوجوانان و حضور این تیم در یک گروه سخت جام جهانی، گفت: خیلی‌ها گفتند گروه مرگ است. اسمش را گروه مرگ نمی‌گذارم. مثلا گروه ژاپن راببینید. یا گروه کره جنوبی یا ازبکستان را ببینید. با نگاهی که به تیم ملی نوجوانان دارم و با بازیکنانی که من دیدم حداقل چهار و حداکثر شش امتیاز می‌توانیم بگیریم. برزیل را کنار بگذاریم. البته این تیم هم امکان دارد در رده‌های پائین‌تر آن برزیل نامی نباشد.باید اعتماد به نفس تیم مان را خیلی بالا ببریم و به بازیکنان انگیزه بدهیم تا نتیجه خوبی بگیریم. گروه ما گروه مرگ نیست.

ماجدی در مورد اینکه در صورت کسب نتیجه آیا امکان دارد عبدی سرمربی تیم ملی جوانان شود، گفت: برای تیم ملی جوانان رنج سنی کاملا تغییر می‌کند. تغییر سن زیاد می‌شود. بعد از مسابقات دوباره هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال باید تصمیم‌گیری کنند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی در مو رد اینکه تیم امید ما مقابل ازبکستان حرفی برای گفتن نداشت و آیا نمی‌ترسد روزی هم تیم بزرگسالان ما مقابل ازبکستان چنین شرایطی پیدا کند، عنوان کرد: دیشب بازی نوبهار و الهلال را دیدیم. این تیم برای استانی است که خودم به آنجا رفتم و از استادیوم و آکادمی‌شان ارزیابی داشتم. دیدید که چگونه بازی کردند. فوتبال این نیست که چه بودیم. فوتبال به این است که در آینده می‌خواهیم چه کار کنیم. آنها برنامه‌ریزی‌ خودشان را انجام دادند. یک ساعت پیش اولین جلسه کمیته فنی آسیا به پایان رسید. عضو کمیته بودم و صحبت می‌کردیم.

ماجدی گفت: یکی از مسائل این بود که آکادمی‌های استرالیا سومین ستاره خودشان را پُر کرده و به معیارهای بالای تیم‌های پایه و آکادمی‌ها رسیده‌اند ولی ما هنوز به مرحله برنز یا تک ستاره نرسیده ایم. وقتی در ازبکستان بودم ۲۰ آکادمی را زیر و رو کردیم. واقعا کار می‌کنند. پروسه استعدادیابی خیلی خوبی دارند. ثبت نام بسیار خوبی از بازیکنان ۱۴ تا ۱۷ سال دارند. ما هم این کار را در فدراسیون انجام دادیم. بانک اطلاعاتی بسیار خوبی از رده ۱۴ تا ۱۹ سال به تعداد ۳۵ هزار نفر را داریم ولی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است. بی‌مایه فطیر است. من فقط به عنوان عضو هیأت رئیسه صحبت‌ها، نگاه‌های اعضای دیگر را تأیید کردم. باید اسپانسر داشته باشیم. اسپانسر داشتن بهتر از نداشتن است. الان داریم و تا اینجا به تعهداتش عمل کرده ولی با این پولها نمی‌توانیم و چرخ فوتبال نمی‌چرخد. تا حق پخش تلویزیونی به فوتبال نیاید تمام برنامه‌های ما ابتر خواهد ماند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا