اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ برتر والیبال: برتری مس و شکست گیتی پسند

هفته بیستم لیگ برتر مردان با پیروزی تیم‌های ایفاسرام و مس رفسنجان برابر حریفان آغاز شد تا تعداد بردهای نماینده اردکان دو رقمی شود و مس قعرنشین همچنان امیدوار بماند.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته بیستم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (یکشنبه دوم بهمن) با هفت دیدار در شهرهای گنبد، ارومیه، اصفهان، آمل، رفسنجان، یزد و تهران پیگیری می‌شود.

پیروزی قعرنشین مقابل هورسان

در نخستین دیدار از این هفته مس رفسنجان در سالن ۹ دی میزبان هورسان رامسر بود و سه بر صفر حریف را در خانه شکست داد.

مس رفسنجان با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۳ حریف را شکست داد. رفسنجانی‌ها با این پیروزی به چهارمین برد خود دست یافتند و با ۱۵ امتیاز به صورت موقت خود را از قعر جدول لیگ برتر نجات دادند تا همچنان به صعود به مرحله پلی‌آف امیدوار باشند.

هورسان که با ۱۲ برد و ۳۵ امتیاز یکی از مدعیان این دوره از مسابقات است فعلا در جایگاه چهارم باقی خواهد ماند.

مسعود یزدان‌پناه، علی یاوری، کیوان عابدزاده ، محمد آقایی و قادر صادقی به ترتیب ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک این دیدار بودند. در این مسابقه که ۱۰۰ دقیقه ادامه یافت ۵۰۰ تماشاگر از نزدیک بازی را تماشا کردند.

شکست خانگی اصفهانی‌ها مقابل ایفاسرام

در دومین مسابقه این هفته لیگ برتر مردان تیم گیتی‌پسند اصفهان در سالن مخابرات میزبان ایفاسرام اردکان بود و سه بر صفر مغلوب میهمان خود شد.

شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم اردکان در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا دهمین برد خود را تجربه کنند.

تیم گیتی‌پسند اصفهان نیز در این مسابقه یازدهمین ناکامی فصل را تجربه کرد و جایگاه هشتم خود را به ایفاسرام داد.

 

محمد‌حسین شفقی و مجید محسنی شوشتری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت ۹۵ دقیقه طول کشید.

احمد سرمست و محمدرضا درفش کاویان نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند که ۷۰۰ تماشاگر داشت. سیدمرصاد آقاجانی بازیکن تیم گیتی‌پسند اصفهان در این مسابقه به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد دریافت کرد.

پرافتخارترین تیم قربانی جدید ارومیه

در سومین دیدار هفته بیستم، شهرداری ارومیه در سالن غدیر میزبان پیکان تهران بود و در خانه موفق به شکست سه بر صفر پرافتخارترین تیم لیگ برتر شد تا انتقام شکست سه بر یک دور رفت را از پیکانی‌ها بگیرد.

شاگردان سید جهانگیر سیدعباسی در تیم شهرداری ارومیه ست نخست را با پوئن ۱۹ بر ۲۵ واگذار کردند اما در ست‌های دوم تا چهارم با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۸ حریف را مغلوب خود کرد و نهمین پیروزی خود را جشن گرفت تا با ۲۵ امتیاز همچنان در جایگاه دهم جدول باقی بماند.

آخرین شکست پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان به تاریخ ۲۵ آبان ماه بازمی‌گردد که مقابل نیان الکترونیک سه بر دو نتیجه را واگذار کرد و شهرداری ارومیه پس از ۹ هفته برد متوالی پیکانی‌ها ششمین شکست را به این تیم تحمیل کرد.

پیکان تهران هم با ۱۴ برد و ۴۴ امتیاز فعلا در جایگاه دوم باقی ماند تا نتیجه مسابقه شهداب یزد با راه‌یاب ملل مریوان مشخص کننده جایگاه نهایی تیم‌ها در دو رده دوم و سوم جدول باشد.

عباس امانی، مسعود قاری، مرتضی اکرمی و مجتبی بیداریان به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند و آرمین افشین‌فر بازیکن پیکان تهران تنها کارت زرد این دیدار را به خود اختصاص داد.

این مسابقه ۱۱۵ دقیقه‌ای ۲۵۰۰ تماشاگر داشت البته هجوم علاقمندان باعث شکسته شدن در سالن و ورود بیش از ۳۰ درصد ظرفیت مجاز ستاد ملی مبارزه با کرونا شد.

نیان میزبان خود را تا انتهای جدول بدرقه کرد

در چهارمین مسابقه این هفته لیگ برتر مردان تیم‌های سایپا تهران و نیان الکترونیک خراسان در سالن فدراسیون به مصاف هم رفتند و نماینده مشهد سه بر یک حریف خود را شکست داد و به یازدهمین برد خود دست یافت.

تیم سایپا در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۹ مغلوب میهمان خود شد تا با کسب این نتیجه از رتبه سیزدهم به انتهای جدول سقوط کند.

 

سایپا با پذیرش این شکست که هفدهمین ناکامی این تیم در این رقابت‌ها بود، امیدش را برای صعود به مرحله پلی‌آف کاملا از دست داد و باید در شش هفته باقی مانده مرحله مقدماتی، برای تثبیت حضورش در لیگ برتر مردان تلاش کند.

نیان الکترونیک خراسان نیز با این برد و ۳۵ امتیاز به صورت موقت در رتبه پنجم جدول قرار گرفت تا نتیجه دیگر مسابقات این هفته جایگاه نهایی این تیم را مشخص کند.

یونس حسن‌زاده، اسماعیل صباغ، داود نافعی و هادی تیموری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

این دیدار که به مدت ۱۲۳ دقیقه طول کشید دو کارت زرد داشت و مجتبی یوسفی از تیم سایپا به دلیل اعتراض به داوری و علیرضا بهبودی بازیکن نیان الکترونیک به دلیل کری‌خوانی با بازیکن حریف زیر تور کارت‌ زرد گرفتند.

تداوم صدرنشینی هراز با عبور از سد سیرجان

در پنجمین دیدار این هفته تیم لبنیات هراز آمل در سالن پیامبر اعظم (ص) میزبان فولاد سیرجان ایرانیان بود که با شکست سه بر صفر میهمان خود همچنان در صدر جدول باقی ماند.

شاگردان بهروز عطایی در تیم آمل با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۵ سیرجان را شکست دادند تا به شانزدهمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابند و بعد از پانزده هفته همچنان در صدر جدول باقی بمانند.

تیم فولاد سیرجان نیز با پذیرش این شکست، ششمین ناکامی فصل خود را تجربه کرد تا همانند دیدار رفت مغلوب لبنیات هراز شده باشد.

نادر انصاری و احمد دامغانی‌نژاد ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که ۲۰۰ تماشاگر داشت. علیرضا قریب و اسماعیل رزقی نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشت که به مدت ۹۵ دقیقه طول کشید.

 

صعود یک پله‌ای شهداب

در ششمین دیدار هفته بیستم تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی میزبان راه‌یاب ملل مریوان بود و شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهداب با کسب سه امتیاز این مسابقه و شکست تیم پیکان برابر شهرداری ارومیه موفق به یک پله صعود در جدول رده‌بندی شدند و با ۱۵ برد و ۴۲ امتیاز در جایگاه دوم جای گرفتند.

دیدار دور رفت دو تیم سه بر یک به سود راه‌یاب به پایان رسیده بود و شهدابی‌ها با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ این شکست را در خانه جبران کرده و انتقام سختی از حریف گرفتند. راه‌یاب ملل با هشت برد و ۲۱ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد، باقی ماند.

اصغر درفش کاویان و علی‌اصغر حاجی کاظمی نظارت فنی و داوری این مسابقه را برعهده داشتند و امید فولادی‌وندا به عنوان داور اول و بهزاد جهانگیری به عنوان داور دوم این دیدار را قضاوت کردند. عماد جوینده بازیکن تیم راه‌یاب ملل به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفت. این مسابقه ۸۸ دقیقه ادامه یافت و ۱۶۰۰ تماشاگر در سالن اختصاصی تیم شهداب یزد این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

شهرداری گنبد فاتح دربی سنگین استان گلستان

دربی استان گلستان هفتمین دیدار این هفته لیگ برتر مردان بود که در آن شهرداری گنبد از پاس گرگان پذیرایی کرد. گنبدی‌ها با شکست پاس به هفتمین برد خود دست یافتند و شکست دور رفت را جبران کردند.

شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس در ست دوم و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و پنجم با امتیازهای ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۳ نتیجه واگذار کردند تا نهمین ناکامی فصل خود را تجربه کنند.

تیم شهرداری گنبد با این پیروزی ۲۰ امتیازی شد و در همان جایگاه دوازدهم جدول باقی ماند، اما یک گام حساس از منطقه قرمز (سقوط به دسته یک) دور شد تا بازیکنان این تیم در ادامه مرحله مقدماتی با استرس کمتری به میدان بروند.

پاس گرگان نیز با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز در رتبه هفتم قرار گرفت تا یک پله در جدول مسابقات سقوط کند.

امین اله برق لشگری، احمد بندری، محمد عشق‌دوست و حامد آقابراری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

این مسابقه آخرین دیدار هفته بیستم لیگ برتر والیبال مردان ایران بود که به مدت ۱۵۴ دقیقه در سالن المپیک گنبد پیگیری شد و یک هزار و ۳۰۰ تماشاگر داشت. این دیدار دو کارت زرد داشت که حمید چوگان از شهرداری گنبد و امید عقیلی از تیم پاس به دلیل اعتراض به داوری آن را دریافت کردند.

نتایج کامل هفته بیستم لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

شهرداری ارومیه ۳ – پیکان تهران یک (۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۸)

مس رفسنجان ۳ – هورسان رامسر صفر (۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۳)

سایپا تهران یک – نیان الکترونیک خراسان ۳ (۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۱ بر ۲۵ و ۱۹ بر ۲۵)

گیتی‌پسند اصفهان صفر – ایفاسرام اردکان ۳ (۲۰ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۲ بر ۲۵)

لبنیات هراز آمل ۳ – فولاد سیرجان ایرانیان صفر (۲۷ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۵)

شهداب یزد ۳ – راه‌یاب ملل مریوان صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰)

شهرداری گنبد ۳ – پاس گرگان ۲ (۲۸ بر ۲۶، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳)

جدول لیگ برتر مردان در پایان هفته بیستم به شرح زیر است:

۱- لبنیات هراز آمل ۱۶ برد و ۴۵ امتیاز
۲- شهداب یزد ۱۵ برد و ۴۲ امتیاز
۳- پیکان تهران ۱۴ برد و ۴۴ امتیاز
۴- هورسان رامسر ۱۲ برد و ۳۵ امتیاز
۵- نیان الکترونیک خراسان ۱۱ برد و ۳۵ امتیاز
۶- فولاد سیرجان ایرانیان ۱۱ برد و ۳۴ امتیاز
۷- پاس گرگان ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز
۸- ایفاسرام اردکان ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز
۹- گیتی‌پسند اصفهان ۹ برد و ۲۷ امتیاز
۱۰- شهرداری ارومیه ۹ برد و ۲۵ امتیاز
۱۱- راه‌یاب ملل مریوان هشت برد و ۲۱ امتیاز
۱۲- شهرداری گنبد هفت برد و ۲۰ امتیاز
۱۳- مس رفسنجان چهار برد و ۱۵ امتیاز
۱۴- سایپا تهران سه برد و ۱۴ امتیاز

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا