اخبار ورزشیاسلایدر اصلیتوپ و تورویژه‌های خبری

لیگ برتر والیبال ایران: برتری سیرجان، گیتی‌پسند و شهداب در دیدار اول

تیم‌های سایپا و شهداب یزد در نخستین دیدار لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ به مصاف هم رفتند و مدافع عنوان قهرمانی سه بر صفر حریف را شکست داد تا سایپایی‌ها نخستین باخت را در بازی خانگی تجربه کنند.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته نخست مرحله مقدماتی سی‌وهفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (یکشنبه ۳۰ مهر) با هفت دیدار در شهرهای اردکان، سرچشمه، سیرجان، گرگان، اصفهان و تهران (دو مسابقه) پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار این رقابت‌ها که با یک دقیقه سکوت برای حمایت از مردم مظلوم غزه آغاز شد، تیم سایپا میزبان شهداب یزد بود و سه بر صفر برابر حریف شکست خورد تا نخستین باخت خود را در خانه تجربه کند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه برخی از مدیران دو باشگاه از نزدیک به تماشای این دیدار نشستند.

در این مسابقه که از ساعت ۱۵ در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد، نارنجی‌پوشان سایپا با هدایت سرمربی تازه خود امیر حسینی به مصاف شهداب یزد با سرمربیگری محمدرضا تندروان رفتند که برای دومین سال متوالی هدایت این تیم را برعهده دارد.

شهدابی‌ها که به دنبال هت‌تریک قهرمانی در لیگ برتر والیبال هستند از ابتدا این مسابقات را با اقتدار آغاز کردند و با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند تا سی و هفتمین لیگ برتر را با پیروزی آغاز کنند.

حسین پورکاشیان نماینده سازمان لیگ، محمد شاهمیری ناظر فنی و داوری، مرتضی اکرمی داور اول و مجتبی بیداریان داور دوم این مسابقه بودند که به مدت ۷۶ دقیقه ادامه یافت.

نخستین دیدار لیگ برتر مردان در حالی انجام شد که دو تیم تغییرات بسیاری در ترکیب بازیکنان خود ایجاد کرده بودند. تیم شهداب با معرفی ۱۸ بازیکن که تنها هفت نفر از آن‌ها از لیست سال گذشته این تیم حضور داشتند، حدود ۶۱ درصد تغییر ایجاد کرده است و نام برخی از بازیکنان شناخته شده چون امیر غفور در ترکیب شهداب خالی است. اما برخلاف ترکیب بازیکنان، کادر فنی شهداب تغییر چندانی نداشته و تنها ماساژور تیم تغییر کرده است. رادوسلاو پاراپونوو نام بازیکن لژیونری است که شهدابی‌ها امسال در ترکیب اصلی تیم خود از او استفاده کرده‌اند و باید دید عملکرد این بازیکن جوان در لیگ امسال چگونه خواهد بود.

از سوی دیگر در تیم سایپا که تغییرات بیش از ترکیب بازیکنان بوده و سرمربی هم تغییر کرده است تنها دو بازیکن (۱۵ درصد) از ترکیب سال گذشته در تیم باقی مانده‌اند و جای بازیکن چهره‌ای چون عادل غلامی که سال گذشته در این تیم حضور داشت، خالی است. این تیم بازیکن جوان خود عرشیا بهنژاد را همچنان حفظ کرده است اما از میان ۱۰ بازیکنی که در ترکیب امسال خود به فدراسیون والیبال معرفی کرده است ۸ بازیکن سال گذشته در این تیم حضور نداشتند.

*فولاد و گیتی‌پسند با برد شروع کردند

در دومین دیدار هفته نخست، تیم فولاد سیرجان ایرانیان از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن گهر روش میزبان هورسان رامسر شد و سه بر یک این تیم را شکست داد تا لیگ برتر ۱۴۰۲ را با پیروزی در خانه آغاز کند.

این تیم که سال گذشته با کسب مقام هشتمی به کار خود پایان داد، امسال با هدایت بهروز عطایی و حضور بازیکن شناخته شده‌ای چون سید محمد موسوی و سه ملی‌پوش دیگر به لیگ برتر آمده تا یکی از مدعیان عنوان قهرمانی باشد.

فولادی‌ها که ست نخست را با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ به حریف واگذار کردند در ست‌های دوم تا چهارم با پوئن‌های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۰ حریف را شکست دادند تا به نخستین پیروزی خود دست یابند.

هورسان رامسر که سال گذشته در رتبه پنجم قرار گرفت و امسال به دنبال نخستین سکوی خود در این رقابت‌ها است در دیدار هفته آینده خود برابر شهرداری گنبد باید برای کسب نخستین پیروزی خود تلاش کند. رحمان محمدی‌راد امسال هم همچون سال گذشته هدایت تیم هورسان رامسر را برعهده دارد و امسال در ترکیب خود از بازیکنی چون علی عثمان فریاد لژیونر پاکستانی بهره برده است.

شهباز صدری به عنوان نماینده سازمان لیگ و نادر انصاری به عنوان ناظر فنی و داوری در این دیدار حضور داشتند و کیوان عابدزاده داور اول و سعید واعظی داور دوم این مسابقه یک ساعت و ۵۷ دقیقه‌ای بودند.

تیم‌های گیتی‌پسند و شهرداری ارومیه نیز در سومین مسابقه هفته نخست لیگ برتر مردان در سالن مخابرات اصفهان از ساعت ۱۶:۲۰ به مصاف یکدیگر رفتند و در این دیدار شاگردان سعید عقیلی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۱۹ حریف را شکست دادند تا به نخستین برد خود دست یابند.

جهانگیر سیدعباسی که سال گذشته هم تجربه باخت در خانه حریف اصفهانی را داشت هفته بعد میزبان فولاد سرجان ایرانیان خواهد بود و برای کسب نخستین برد آن هم در خانه کار دشواری برابر شاگردان عطایی که به دنبال کسب دومین برد خود در لیگ هستند، پیش رو دارد.

محمدحسن خوشدل نماینده سازمان لیگ، علی‌اصغر حاجی کاظمی ناظر فنی و داوری، وحید پورکاشیان داور اول و مهرداد شوشتری داور دوم این دیدار بودند. این مسابقه یک ساعت و ۴۵ دقیقه ادامه یافت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شش =

دکمه بازگشت به بالا