اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال جهانویژه‌های خبری

لیگ اروپا: آتالانتا با شکست لورکوزن قهرمان شد

تیم فوتبال آتالانتا با غلبه بر لورکوزن عنوان قهرمانی لیگ اروپا را کسب کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، امشب فینال لیگ اروپا در دوبلین میان بایر لورکوزن و آتالانتا برگزار شد که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود آتالانتا خاتمه پیدا کرد.
در این مسابقه آدمولا لوکمن توانست ۳ بار دروازه حریف را باز کند تا چهره شاخص میدان باشد و تاثیر زیادی در پیروزی و قهرمانی تیمش در این بازی داشته باشد.
به این ترتیب شاگردان غول‌کش گاسپرینی اجازه تاریخ‌سازی به قهرمان آلمان را ندادند و جام را در عین شایستگی با خود به خانه بردند.
در تاریخ رقابت‌های اروپایی، آتالانتا و بایرلورکوزن تنها دو مرتبه به مصاف هم رفته‌ بودند؛ مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپای فصل ۲۲-۲۰۲۱٫ آتالانتا در هر دو بازی رفت و برگشت با نتایج یک بر صفر و ۳ بر ۲ لورکوزن را شکست داده بود.
بایرلورکوزن در ۵۱ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها هرگز شکست نخورده‌ بود، اما امشب شاگردان گاسپرینی این طلسم را شکستند. تیم ژابی آلونسو رکورددار بیشترین بازی بدون باخت متوالی در تاریخ فوتبال است. آخرین شکست آنها به ۳۶۰ روز قبل و در بازی مقابل بوخوم بازمی‌گشت.
بایرلورکوزن در تاریخ خود ۷ فینال داخلی و اروپایی مخلتف را تجربه کرده بود که حاصل آن فقط ۲ قهرمانی جام یوفا فصل ۸۸-۱۹۸۷ و جام حذفی آلمان فصل ۹۳-۹۲ بود.
آتالانتا برای اولین بار، حضور در یک فینال اروپایی را تجربه کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا