اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

قنبرزاده از مشکل جدید برای ورود VAR خبر داد

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از مشکل جدید برای ورود VAR خبر داد.

به گزارش پیشرو ورزش، منصور قنبرزاده درمورد اینکه ظاهرا موافقت شده سقف بودجه باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از ۳۲۵ میلیارد تا ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد، اظهار داشت: این خبر در برخی رسانه‌ها با ابهام منتشر شده است‌. در دستورالعملی که از قبل آمده قید شده برای تیم‌های اول تا چهارم لیگ برتر و تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنند، سقف قرارداد ۳۲۵ میلیارد تومان است. اصل قراردادها این مبلغ است و می‌توانند حداکثر تا ۲۰ درصد هم آپشن تحت عنوان پاداش داشته باشند‌. با همین ۲۰ درصد این مبلغ نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: از اول هم دستورالعمل همین بوده است. برای تیم‌های غیرآسیایی و پایین‌تر از رتبه چهارم، سقف قرارداد ۲۵۰ میلیارد تومان است. آنها هم می توانند تا سقف ۲۰ درصد پاداش بدهند‌.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال عنوان کرد: پیش از این سقف آپشن مشخص نبود‌. مثلا قرارداد ۱۰ میلیاردی با آپشن ۲۱ میلیارد تومان می‌شد. عرف نیست که پاداش از اصل قراردادها بیشتر باشد. اینجا آمده و گفته‌اند قرارداد مشخص و حداکثر پاداش هم ۲۰ درصد بیش از اصل قرارداد است.

قنبرزاده درمورد پاداش عجیب رضایت مدیرعامل که سبب ایراد گرفتن سازمان بازرسی هم شده است و مگر مدرسه است که هرگس با انضباط‌تر باشد، پاداش بگیرد، توضیح داد: این مسائل آسیب‌شناسی شد و خوشبختانه این موارد تا اندازه خیلی خویی قانونمند شد. باید براساس عملکرد، مقام تیم، دقایق بازی مثل اینکه یک بازیکن ۸۰ درصد و دیگری ۵ درصد مسابقات را بازی می‌کند، پاداش داد‌‌. حداکثر باید ۲۰ درصد اصل قرارداد پاداش داد نه حداقل‌.

وی درخصوص اینکه ظاهرا قرار است با توجه به بهبود روابط با عربستان سعودی هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون ۲ کشور امضا می‌شود و مطابق آن تیم‌های ۲ کشور در زمین خودشان بازی کنند و دیگر دیدار نمایندگان ایران و عربستان در زمین ثالث برگزار نشود، گفت: با توجه به شرایط جدیدی که در مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطوح بالا ایجاد و سفارت‌خانه ۲ کشور در ایران و عربستان بازگشایی شده است، خوشحالیم دیپلماسی ورزش هم فعال شده و به احتمال بسیار زیاد بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور خودشان برگزار می‌شود‌. از حدود ۸ سال قبل این ارتباط قطع شده اما تاج در این مورد تلاش زیادی می‌کند تا این موضوع برطرف شود‌.

نایب رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا بحث ممنوعیت عقد قرارداد دلاری اجرا می‌شود، گفت: فدراسیون فوتبال درمورد بحث قرارداد ارزی هیچ دخالتی ندارد‌‌. این دستورالعملی بود که مطلع شدیم از طرف دولت و معاون اول ریاست جمهوری بوده اما تا این لحظه به سازمان لیگ ابلاغ نشده است.

قنبرزاده درمورد اینکه ظاهرا برخی باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان خارجی خود با ارز رایج منطقه قرارداد بسته‌اند، پاسخ داد: من هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ام اما تاکنون باشگاه‌ها هیچ قراردادی را به ثبت سازمان لیگ نرسانده‌اند که بخواهیم چنین موضوعی بگوییم اما از آنجا که ۱۳ باشگاه ما دولتی هستند، هر دستورالعملی دولت صادر کند، لازم الاجرا و قانون است.

وی درخصوص نیاز تیم‌های ملی به برنامه‌ریزی برگزاری دیدارهای تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی مناسب، تصریح کرد: خدا را شاکر هستیم که شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به ویژه با کشورهای منطقه و کشورهای عربی بهتر شده و این موضوع در ورزش به ویژه فوتبال تاثیرگذار است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون اشاره کرد: یکی از دست‌آوردهای جلسه امروز با مدیران عامل و نمایندگان باشگاه‌های آسیایی این بود و باید به خاطرش از آنها و امور بین‌الملل و ریاست فدراسیون که حضور داشتند و پیگیری کردند، تشکر کنم، این بود که مقرر شد تشکیلاتی به وجود بیاید نمایندگان ما اگر در عربستان، امارات یا هرجای دیگری بازی کنند، هزینه‌شان بابت ورودی مسابقات و حضور در آن کشور مثل هزینه هتل، ترانسپورت و… را میزبان پرداخت کرده و این مبلغ را با پولی که از AFC طلب داریم، تهاتر کنند‌. هرچند این پول برای خود باشگاه‌ها است اما تهاتر شدن پول به این شکل جزء تسهیلاتی است که تاج فراهم کرده است‌. به نظر می‌رسد این موضوع عملیاتی شود‌.

قنبرزاده درمورد آخرین وضعیت VAR پاسخ داد: این بحث تا جای خیلی خوبی رفت و حتی منجر به یک پیش توافق و پیش قرارداد شد‌ اما شرکت‌های مورد تایید فیفا درمورد VAR محدود هستند و البته تضمین شرکت نماینده طرف قرارداد ایران هم بازه زمانی داشت. متاسفانه این تضمین تمدید نشد و با توجه به اینکه ما در تحریم هستیم، این شرکت مشمول تحریم بود. با وجود پیش قراردادی که داشتیم، این مشکل برای ما پیش‌ آمد‌.

وی در گفت و گو با برنامه مجله فوتبال شبکه خبر خاطرنشان کرد: شرایط تحریم تاثیرگذار است‌. فدراسیون مطابق وعده‌اش پیش قرارداد هم بست اما به دلیل تحریم این شرکت فیفا مجوزش را تایید نکرد. این موضوع هم مربوط به ۴۵ تا ۳۰ روز قبل است‌. آن زمانی که پیش‌نویس قرارداد امضا شد، شرکت تا خرداد گواهی داشت اما از آن زمان باید تمدید می‌کرد اما برای همکاری با ایران به آن مجوز تمدید ندادند و به همین دلیل قرارداد نبستیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا