اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

قلعه‌نویی: ورزشگاه آزادی نیاز به بازسازی اساسی دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ورزشگاه آزادی نیاز به بازسازی اساسی در همه بخش‌ها دارد.

به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه‌نویی درمورد فعالیت‌های سید حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: خوشحالیم پس از چند دهه یک مدیر ورزشی از جنس آکادمیک، قهرمانی و مدیریتی وزیر ورزش شده. این نکته خیلی مهمی است و سجادی کارهای مهمی به ویژه در بخش بانوان انجام داده است. همه ورزشی‌ها باید از او حمایت کنند زیرا یک مدیر ورزشی خیلی زحمتکش است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عسگریان در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای بازسازی ورزشگاه آزادی، خاطرنشان کرد: او با درایت و مدیریتی که دارد، نیروی خیلی خوبی است اما ورزشگاه آزادی یک ابرپروژه است. باید نگاه ملی به استادیوم آزادی داشته باشیم و آن را بازسازی اساسی کنیم. هیچ جای دنیا چنین مجموعه ورزشی وجود ندارد. شاید دهکده آسیایی و دهکده المپیکی باشد اما مجموعه ورزشی‌ای که همه چیز را داشته باشد، شاید در دنیا فقط عدد باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: از دولت‌مردان خواهش می‌کنم نگاه ملی به مجموعه آزادی داشته باشند و بودجه کافی را در اختیار وزارت ورزش بگذارند. از منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خواهش می‌کنم نگاهش ملی باشد. پس از چند دهه قرار است این استادیوم بازسازی شود اما خوب است اساسی بازسازی شود نه اینکه فقط بخشی از سکوها را درست کنند. خواهش دارم از ابتدای ورود به مجموعه حتی آن جنگل‌ها، درخت‌ها، آسفالت، خود سالن‌ها، استخر و… را نگاهی ملی داشته باشند. باید بودجه کافی را در اختیار بگذارند تا اگر قرار به بازسازی است، این کار اساسی انجام شود. الان هم پیشرفت کار را می‌بینیم. مقاوم سازی سکوها در حال انجام است و باید این کار تکمیل شود. ورزشگاه آزادی نیاز به تغییرات اساسی و به روز دارد. از سجادی می‌خواهم از این طرح دفاع کرده و بودجه کافی بگیرد تا یک ورزشگاه نو به وجود بیاید.

قلعه‌نویی عنوان کرد: عسگریان از جنس این کار است و از روزی هم که به شرکت توسعه آمده نسبت به این مسائل حساسیت داشته و مدیریت کرده. هم لیگ برتر و هم فینال جام حذفی را در ورزشگاه انجام دادیم. او بازسازی ورزشگاه را هم ادامه داده است اما باید نگاه ملی باشد نه اینکه فقط خود شرکت توسعه و سجادی پای کار باشند. دولتمردان و منظور باید پای کار بیایند و برای انجام شدن کار بودجه کافی در اختیار بگذارند. ورزشگاه آزادی نماد ورزش و فوتبال ما است. اینجا استخر قهرمانی، سالن‌ ۱۲ هزار نفری، سالن‌های کشتی، تنیس، چند زمین عالی و .. داریم که باید با نگاهی ابرپروژه‌ای همه آن‌ها را تکمیل کنیم زیرا بخش اعظمی از این استادیوم در حال تبدیل شدن به یک زمین بایر است. درخت‌هایش در حال خشک شدن و آسفالت‌هایش در حال تخریب است. باید به پیست دوچرخه‌سواری نگاهی ویژه شود. علیرضا دبیر زحمت کشید و سالن کشتی را بازسازی کرد. ساختمان کشتی هم برای این رشته ساخت. این نگاه باید در همه سطوح مجموعه آزادی وجود داشته باشد.

وی افزود: دولتمردان باید بودجه کافی را در اختیار وزارت ورزش بگذارند تا این ابرپروژه هم سرعتش بیشتر شده و هم تکمیل شود. ۲۵ سال قبل یک پیشنهاد به قمری، معاون مالی و اداری سازمان دادم که یک استادیوم ۵۰ هزار نفری درست کنیم. طرحی را در بازی‌های آسیایی هیروشیما دیده بودم. کنار استادیوم هیروشیما، یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری ساخته‌اند. ما هم چنین ظرفیتی داریم اما ۶ ماه کار کرده و این پروژه را رها کردند. در دیدارهای ملی و خیلی از بازی‌های لیگ قهرمانان و دربی از همین ورزشگاه آزادی استفاده کرده و یک استادیوم ۵۰ هزار نفری نیز درست کنیم و آن را در اختیار استقلال و پرسپولیس بگذاریم. زمین هست و فونداسیون نیز ریخته شده است. پیشنهاد می‌کنم این پروژه را تکمیل کنند. این کار هم مهم است و درخواست می‌کنم سجادی نیز این پیشنهاد را نیز مطالعه کند.

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: این کارهایی که انجام شده نیز خیلی مهم است که در گذشته انجام نشده و با پیگیری‌های وزیر و عسگریان صورت گرفته است. باید جای رختکن‌های ورزشگاه تغییر کند تا دیگر بین ۲ نیمه تیم‌ها برای رسیدن به نیمکت، ۸-۷ دقیقه مسیر را طی نکنند. کار زمانی سرعت پیدا می‌کند که پشتوانه مالی، مدیریتی و فنی داشته باشد. تنها مشکل ما همان مسائل مالی است که ان‌شاءالله دولت پرداخت می‌کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا